בגיל 19 בלבד: איגה שביונטק זכתה ברולאן גארוס

איגה שביונטק | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

מבלי שהפסידה במערכה אחת בכל הטורניר בצרפת, הכוכבת העולה של עולם הטניס הפכה לפולנייה הראשונה בהיסטוריה שזכתה בתואר גרנד סלאם לאחר 4:6, 1:6 מרשים על סופיה קנין

(גודל טקסט)

בגיל 19 בלבד, איגה שביונטק זכתה באליפות צרפת הפתוחה. בתום שבועיים אינטנסיביים במיוחד, טורניר הנשים של הרולאן גארוס הגיע הערב (שבת) לסיומו עם אירוע הגמר החגיגי, בו הכוכבת העולה של עולם הטניס ניצחה 4:6, 1:6 את סופיה קנין.

בעזרת טניס מבריק ואיכותי, השחקנית הצעירה רשמה הערב את הישג השיא בקריירה הקצרה שלה, לאחר שזכתה בתואר הגרנד סלאם הראשון שלה, על חשבונה של קנין, אלופת אוסטרליה המכנהת. בנוסף, שביונטק הפכה גם לפולנייה הראשונה בהיסטוריה שזוכה בתואר מייג'ור.

שביונטק הגיעה למשחק הגמר לאחר שלא הפסידה אפילו במערכה אחת מאז תחילת הטורניר, וגם היום עשתה זאת. זה התחיל עם 0:3 מהיר במשחקונים, כולל נקודת שבירה אחת. קנין מצידה הראתה מדוע היא הייתה הפייבוריטית על הנייר, חזרה ל-3:3 עם שבירה משלה. שביונטק הגיבה, שברה שוב ועלתה ל-3:5, בדרך לניצחון 4:6 נהדר בתום 53 דקות של משחק.

שביונטק. גרנד סלאם ראשון בקריירה | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images
קנין. הפסד כואב עבורה בצרפת | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

במערכה השנייה כבר לא הייתה שאלה לגבי מי תנצח. למרות שנשברה במשחקון הראשון, חצי שעה בלבד הספיקה לשביונטק להכניע את קנין, שנשברה לא פחות משלוש פעמים. הכוכבת הצעירה השלימה 1:6 מרשים על החימר וזכתה באליפות.

עוד לפני שהניפה את הגביע, שביונטק כבר עשתה היסטוריה בצרפת, כבר ברגע שהעפילה למשחק הגמר. דירוגה בתחילת הטורניר היה 54 בעולם, מה שהפך אותה לשחקנית שהגיעה למעמד היוקרתי מהדירוג הנמוך ביותר, מאז שנכנסה שיטת הדירוג הממוחשבת של ה-WTA.

אסור לשכוח גם את הדרך שעשתה אלופת צרפת הטרייה. כבר בסיבוב הראשון הפתיעה שביונטק לאחר שניצחה בקלות את מרקטה וונדרוסובה (מדורגת 19 בעולם). בהמשך היא גברה את סו-וויי סייה (63) וג'יני בושאר (168), ולאחר מכן היא שלחה הביתה גם את סימונה האלפ, המדורגת שנייה בעולם. ברבע הגמר ניצחה את מרטינה טרביסן ובחצי הגמר את נאדיה פודורוסקה.

מהמקום ה-54 לתואר היוקרתי | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images
האלופה וסגניתה | THOMAS SAMSON/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי