השתווה לפדרר: נדאל הביס את ג'וקוביץ' בגמר הרולאן גארוס

רפאל נדאל | Julian Finney/Getty Images

תואר גרנד סלאם 20 בקריירה: השור ממאיורקה הוכיח פעם נוספת עליונות על החימר וניצח 0:6, 2:6, 5:7 את המדורג ראשון בעולם, בתוך פחות משלוש שעות. זכייה 13 של הספרדי באליפות צרפת

(גודל טקסט)

רפאל נדאל השתווה לרוג'ר פדרר בראש טבלת הזכיות בגרנד סלאם. אליפות צרפת הפתוחה הגיעה הערב (ראשון) לסיומה עם משחק הגמר המרתק בין הספרדי, השחקן המזוהה ביותר עם החימר בצרפת, לבין נובאק ג'וקוביץ', המדורג ראשון בעולם.

קרב הענקים הבטיח הרבה, אבל למעשההוא הסתיים בתוך פחות משלוש שעות, זאת בעקבות עליונות אדירה שהציג נדאל על המשטח האהוב עליו, בדרך לניצחון 0:6, 2:6, 5:7 מרשים. זוהי הפעם ה-13 שנדאל זכה ברולאן גארוס, הכי הרבה בתולדות האליפות. בנוסף, זהו תואר הגרנד סלאם ה-20 בקריירה שלו, מה שכאמור ממקם אותו בראש הרשימה, בצוותא עם פדרר.

מלבד התואר היוקרתי, נדאל רשם הערב הישג מרשים נוסף לאחר שהגיע ל-100 ניצחונות ברולאן גארוס, בצורה כמעט הכי צדדית שהייתה. ג'וקוביץ', שחווה מכה קשה לפני כחודש כשהודח בצורה ביזארית מאליפות ארצות הברית, לא יכול היה לעשות דבר אל מול היכולת של "מלך החימר" ממאיורקה, שזכה גם בפעם הרביעית ברצף בתואר.

נדאל. השתווה לפדרר עם הזכייה ה-20 בגרנד סלאם | Julian Finney/Getty Images
ג'וקוביץ'. לא עמד מול האגרסיביות של נדאל בחימר | Julian Finney/Getty Images

בימי שגרה, טורניר הרולאן גארוס הוא הגרנד סלאם השני של השנה, אשר נערך בין חודשים מאי ויוני. בשל מגפת הקורונה, הטורניר בצרפת הפך לאחרון של 2020, וכאלף צופים הורשו להיכנס הערב לאצטדיון בפריז. כבר אחרי מערכה אחת של משחק ניתן היה להבין ששום דבר לא יעצור את נדאל, שניצח את המערכה הזו על האפס.

ג'וקוביץ', אשר זכה בקריירה שלו ב-18 תארי גרנד סלאם, ניסה להתאושש במערכה השלישית אחרי שני הפסדים מאכזבים מאוד בקודמות, אך הגיע ל-5:5 ולא מעבר. נדאל, שהיה אגרסיבי מאוד בכל חלקי המשחק, השלים את הזכייה לאחר שלא הפסיד מערכה אחת בטורניר כולו.

שתי המערכות הראשונות של ג'וקוביץ', שהיו רעות מאוד עבורו, הכניסו אותו גם פעם נוספת לספרי ההיסטוריה של הרולאן גארוס, אף הפעם ההישג הוא שלילי עבורו. עד הגמר הערב, רק פעם אחת בהיסטוריה קרה ששחקן השיג בשתי המערכות הראשונות של הגמר פחות משתי נקודות בלבד.הפעם האחרונה – אי שם ב-2002, כאשר חואן קרלוס פררו הפסיד 6:0, ו-6:1 נגד אלברט קוסטה.

נדאל. לא שמט מערכה אחת בטורניר | Julian Finney/Getty Images
נדאל וג'וקוביץ' על הפודיום | Shaun Botterill/Getty Images

מערכה 1 (0:6 לנדאל)

נדאל השיג שבירה ראשונה על ג'וקוביץ' כבר במשחקון הראשון ועלה ל-0:1 אחרי שבע דקות, לאחר מכן הצליח הספרדי לשמור על ההגשה שלו ועלה ל-0:2. הסרבי המשיך למעוד ואיבד משחקון הגשה נוסף – נדאל בדרך לנצח את המערכה הראשונה.

במשחקון הרביעי ג'וקוביץ' פתח טוב יותר ואפילו הגיע לא פחות משלוש נקודות שבירה, אבל גם זה לא ייאש את הספרדי, שעלה ל-0:4. נדאל עושה זאת שוב. אחרי עוד משחקון עיקש, הספרדי הגיע גם הוא לשלוש נקודות שבירה לעומת הסרבי הצליח לשבור ועלה ל-0:5.  המערכה הנוראית של ג'וקוביץ' נמשכה אחרי שנשמר שוב ולא לקח משחקון אחד. השור ממאיורקה השיג 0:6 חלק.

נדאל. ניצחון מהיר במערכה הראשונה | Clive Brunskill/Getty Images
ג'וקוביץ'. לא ציפה לזה | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

מערכה 2 (2:6 לנדאל)

אחרי ההפסד במערכה הראשונה, ג'וקוביץ' פתח את השנייה הרבה יותר חד, הציל שתי נקודות שבירה ועלה ל-0:1. נדאל הגיב מהר מאוד במשחקון לאחר מכן ואף הוסיף שבירה כדי להפוך ל-1:3 נהדר. ג'וקוביץ' ניסה להתאושש פעם נוספת אל מול העוצמות של נדאל בחימר, אך לצערו הספרדי שבר אותו שוב ועלה ל-1:4 במערכה.

הריצה של נדאל לעבר ניצחון במערכה המשיך לאחר שניצח על האפס את המשחקון הבא ועלה ל-1:5, ג'וקוביץ' הצליח לצמצם לאחר מכן ל-5:2. הסרבי עשה כל מה שביכולתו למנוע מנדאל את הניצחון, הציל שתי נקודות מערכה במשחקון האחרון, אך לבסוף הפסיד 6:2 בתום כשעה וחצי בגמר.

נדאל. בדרך לניצחון | Clive Brunskill/Getty Images
ג'וקוביץ לא מצליח להתמודד עם נדאל | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

מערכה 3 (5:7 לנדאל)

כמו במערכה הקודמת, גם בשלישית פתח ג'וקוביץ' עם ניצחון במשחקון הראשון ועלה ל-0:1. נדאל שמר על ההגשה שלו במשחק הבא ואיזן ל-1:1 בזריזות. בשונה מהצורה שהמשחק התפתח עד כה, ג'וקוביץ' הצליח להציל נקודת שבירה ועלה ל-1:2 במשחקונים. פעם נוספת נדאל הציג את יכולותיו המופלאות על החימר, שבר את הסרבי והפך ל-2:3.

המשחקון הבא עשוי להיות רגע מפנה למשחק כולו לאחר שג'וקוביץ' הצליח להשיג נקודת שבירה בשיניים לאזן ל-3:3. הסרבי המשיך את המומנטום שצבר כשעלה ל-3:4 במערכה. נדאל איזן במשחקון הבא ל-4:4, אבל ג'וקוביץ' מצדו לא ויתר ועלה ל-4:5. שיאן האליפויות בצרפת הראה בדיוק מדוע הוא הפייבוריט לזכייה בכל שנה, ניצח ושבר במשחקונים הבאים, בדרך ל-5:7 במערכה וזכייה בתואר.

רפאל נדאל | Shaun Botterill/Getty Images
נובאק ג'וקוביץ' | Shaun Botterill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי