ג'וקוביץ' ברבע הגמר באוסטרליה, תים הובס והודח במפתיע

נובאק ג'וקוביץ' | Mark Metcalfe/Getty Images

המדורג ראשון בעולם התאושש מהפציעה בסיבוב הקודם וניצח 6:7 (4), 6:4, 1:6, 4:6 את ראוניץ'. דימיטרוב מחץ 0:3 את האוסטרי. סרינה הדיחה את סבאלנקה, אוסקה ניצחה את מוגורוסה. האלפ גברה על שביונטק

(גודל טקסט)

השבוע השני באליפות אוסטרליה הפתוחה נפתח והלילה (בין שבת לראשון) יצא לדרך שלב שמינית הגמר, שבו דומיניק ת'ים הובס ללא תנאי על ידי גריגור דימיטרוב וסיים את דרכו בטורניר הגרנד סלאם באופן מפתיע. לאחר מכן, נובאק ג'וקוביץ התאושש לגמרי מהפציעה שחווה בסיבוב הקודם עם ניצחון על מילוש ראוניץ'. בנשים, סרינה וויליאמס ונאומי אוסקה הבטיחו את מקומן בין שמונה האחרונות, ואליהן הצטרפו סימונה האלפ וסו-וויי סיה.

אחרי שחזר מפיגור של שתי מערכות לניצחון מרשים על ניק קיריוס בסיבוב השלישי, לתים כנראה נגמרו הכוחות. האוסטרי שזכה באליפות ארצות הברית האחרונה עלה ליתרון 1:3 בכל אחת משתי המערכות הראשונות, אלא שהבולגרי המדורג 18 בטורניר, שעדיין לא שמט ולו מערכה אחת באליפות אוסטרליה הנוכחית, חזר בשני המקרים לניצחון 4:6 ובמערכה השלישית פשוט דרס את תים 0:6, כאשר בשלב הבא יפגוש את הפתעת הטורניר – אסלאן קראצב, הרוסי המדורג 114 בעולם שגבר בחמש מערכות על פיליפ אוז'ה-אליאסים, לאחר שמחק פיגור 2:0 במשחק.

במשחק המרכזי של היום בגברים, ג'וקוביץ', האלוף המכהן של אוסטרליה והמדורג ראשון בעולם, הראה שוב כיצד אלוף אמור לשחק. הסרבי גבר 6:7 (4), 6:4, 1:6, 4:6 על ראוניץ'. המערכה הראשונה הסתיימה בשובר שוויון, אך לאחר מכן הקנדי הצליח לאזן כאשר לקח בפעם הראשונה מערכה נגד ג'וקוביץ' בגרנד סלאם. נולה עלה חד מאוד למערכה השלישית, ניצח בחמישה משחקונים רצופים בדרך ל-1:2 במערכות. הסרבי שבר את ראוניץ' וניצח במשחק, בדרך למשחק נגד זברב ברבע הגמר.

מאוחר יותר, זברב עלה לרבע הגמר אחרי שגבר בשלוש מערכות על דושאן לאיוביץ' הסרבי. זברב נשבר כבר במשחקון ההגשה הראשון שלו והשני בסך הכל במשחק, אך מיד שבר בחזרה ובהמשך עשה זאת שוב כדי לנצח 4:6 במערכה הראשונה. במערכה השנייה, במצב של 5:5, הגרמני שבר את לאיוביץ' והגיש ליתרון 0:2, אך נשבר בחזרה ונאלץ להשלים את המשימה דרך שובר השוויון, בו הכניע את הסרבי 5:7. במערכה השלישית כבר היו לזברב חיים קלים יותר והוא שבר במשחקון הרביעי, מה שהספיק לו כדי לנצח 3:6 ו-0:3 במשחק כולו וכאמור, כעת מצפה לו משחק נגד ג'וקוביץ' בשלב הבא.

זברב חוגג. 0:3 חלק בדרך לשלב הבא | Matt King/Getty Images

הפעם האחרונה בה וויליאמס (11 בעולם) זכתה בגרנד סלאם הייתה באוסטרליה לפני ארבע שנים והלילה היא עשתה צעד נוסף לעבר הנפה שמינית בתולדותיה במלבורן, כשגברה על ארינה סבאלנקה השביעית בדירוג בעולמי, בתוצאה 4:6, 6:2, 4:6.

בהמשך, האלפ התגברה על איגה שביונטק הפולנייה המבטיחה, שזכתה ברולאן גארוס אשתקד. האלפ נשברה במשחקון השמיני במערכה הראשונה והפסידה 6:3, אך מיד התעשתה והשוותה את התוצאה במשחק עם 1:6 חד וחלק במערכה השנייה. משם, השנייה בדירוג העולמי המשיכה לשבירה נוספת עם פתיחת המערכה השלישית ולמרות שלא ניצלה את ההגשות שלה במשחקון הרביעי ושביונטק איזנה ל-2:2, האלפ ענתה בשבירה נוספת שהכריעה את ההתמודדות, בדרך ל-4:6 ו-1:2 במשחק כולו ולמפגש עם וויליאמס, שעדיין חולמת להשוות את שיאה של מרגרט קורט ולזכות בגרנד סלאם 24 בקריירה.

אוסקה הראתה פעם נוספת את האופי החזק שלה כשחזרה מפיגור של מערכה ושבירה נגד גרבינייה מוגורוסה, שניצחה את היפנית 4:6 במערכה הראשונה. אוסקה, שמעולם לא פגשה את הספרדיה לפני כן, חזרה למשחק והשוותה ל-1:1 במערכות אחרי 4:6 משלה ובמערכה השלישית, אלופת ארצות הברית מ-2020 הפכה פיגור 5:3 לניצחון 5:7 ו-1:2 במשחק כולו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי