טרגדיה יוונית: נדאל שמט יתרון כפול מול ציציפאס והודח ברבע הגמר

רפאל נדאל | PAUL CROCK/AFP via Getty Images

מטורף: הספרדי הוביל בשתי מערכות, אך סיים את דרכו באליפות אוסטרליה אחרי קאמבק נדיר של יריבו, שיפגוש את מדבדב. גם בארטי נותרה בחוץ, מוצ'ובה גברה עליה ותפגוש את בריידי שניצחה את פגולה

(גודל טקסט)

אליפות אוסטרליה הפתוחה מתקרבת להכרעה והבוקר (רביעי) הושלמה תמונת חצאי הגמר, לאחר שסטפאנוס ציציפאס הדהים את רפאל נדאל והדיח אותו אחרי שחזר מפיגור של שתי מערכות בדרך. עוד לפני כן, דניל מדבדב טייל לשלב הבא כשניצח בשלוש מערכות את אנדריי רובלב. בנשים, אשלי בארטי המקומית סיימה את דרכה עם הפסד לקרולינה מוצ'ובה וג'ניפר בריידי גברה על ג'סיקה פגולה בדו-קרב האמריקאיות.

משחק בלתי נשכח היה ברוד לייבר ארנה, שם נדאל שבר פעם אחת במערכה הראשונה ופעמיים בשנייה, בדרך ל-3:6, 2:6 שהעלה אותו ליתרון 0:2 במשחק. אלא שציציפאס הפך לשני בלבד אי פעם שגובר על הספרדי אחרי מחיקת פיגור של שתי מערכות, כאשר הקאמבק החל בזכות ניצחון בשובר שוויון במערכה השלישית, שהסתיימה ב-6:7 ליווני מבלי שהשיג שבירה. בהמשך ציציפאס שבר בדיוק במשחקון התשיעי של המערכה הרביעית והגיש כמו שצריך לניצחון בה, 4:6 שהשווה את תוצאת ההתמודדות ל-2:2. השיא הגיע במערכה המכרעת, כשנראה היה שהשניים בדרך להמשיך את המותחן מעבר ל-12 משחקונים, שכן אף אחד מהם לא הצליח לשבור. במצב של 5:5, ציציפאס השיג את השבירה המיוחלת על האפס ולמרות שנדאל התיש אותו במשחקון האחרון ואף הגיש לנקודת שבירה, הטניסאי בן ה-22 עמד בלחץ ובנקודת המשחק השלישית הבטיח את מקומו בחצי הגמר אחרי ניצחון אדיר.

ציציפאס. קאמבק מטורף בדרך לחצי הגמר | PAUL CROCK/AFP via Getty Images

מדבדב האריך את הרצף שהחל בפתיחת המאסטרס בפריז ל-19 ניצחונות בסך הכל, אחרי שהכניע את חברו הוותיק מרוסיה במשחק שאליהם הגיעו שניהם עם מאזן של שמונה ניצחונות ואפס הפסדים ב-2021. המדורג רביעי בעולם שמט שבירה במהלך המערכה הראשונה כשנתן לרובלב לשבור אותו בחזרה מיד, אך השיג אחת נוספת במשחקון ה-12 כדי להימנע משובר שוויון ולנצח 5:7. במערכה השנייה מדבדב עשה זאת שוב בזמן הנכון, כששבר במצב של יתרון 3:5 לזכותו ועלה ל-0:2 במערכות. במערכה השלישית הוא סגר עניין במהירות עם שבירות בשני משחקוני ההגשה הראשונים של רובלב, עלה ליתרון 0:3 והמשיך ל-2:6 ולניצחון במשחק כולו.

בארטי המדורגת ראשונה בסבב ה-WTA נפלה קורבן לקאמבק מרשים של הצ'כית המדורגת 27. מוצ'ובה הובסה 6:1 במערכה הראשונה ופיגרה 2:0 בשנייה, אך באותו שלב יצאה להפסקה כיוון שחשה לא טוב וסבלה מסחרחורת וכשחזרה למשטח, המומנטום התהפך לחלוטין: הצ'כית לקחה 12 מתוך 15 המשחקונים הבאים, חזרה ל-3:6 במערכה השנייה כדי להשוות את התוצאה במשחק והמשיכה ל-2:6 במערכה המכרעת, בדרך לרשום את הישג השיא שלה בקריירה.

מוצ'ובה תפגוש בחצי הגמר את בריידי, שהשוותה את ההישג הגבוה ביותר בקריירה שלה לאחר שחזרה מפיגור 1:0 במערכות מול פגולה. בריידי חוותה קושי לראשונה בטורניר, אחרי ששמטה רק 17 משחקונים עד הלילה וספגה שתי שבירות בלבד, אך למרות שנכנעה 6:1 במערכה הראשונה, הגיבה ב-2:6, 1:6 בדרך לניצחון בשלוש מערכות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי