Sport1 Banner

ג'וקוביץ' שייט לרבע הגמר, נדאל הציל שתי נקודות משחק וניצח

נובאק ג'וקוביץ' | Clive Brunskill/Getty Images

טורניר רומא: הסרבי דרס 2:6, 1:6 את פוקינה הספרדי ויתמודד מול ציציפאס שגבר על ברטיני. מלך החימר רשם קאמבק מטורף במערכה השנייה וניצח 6:3, 4:6, 6:7 את שפובלוב הקנדי. אצל הנשים, בארטי ופלישקובה עלו שלב

(גודל טקסט)

לאחר שחימם מנועים, טורניר רומא היוקרתי (שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1) מתחיל להיכנס לשלביו המכריעים, כאשר כמה מן המדורגים הבכירים בעולם עלו היום (חמישי) על החימר האיטלקי בפתיחת שלב שמינית הגמר, ועד כה לא נרשמו הפתעות חריגות.

נתחיל עם נובאק ג'וקוביץ'. מאז זכה באליפות אוסטרליה הפתוחה לפני שלושה חודשים, הסרבי לא רשם הישג משמעותי בסבב. לקראת הרולאן גארוס שצפוי להיפתח בעוד פחות משבועיים, המדורג ראשון בעולם מעוניין להיכנס לכושר והיום הוא עשה צעד בכיוון הנכון. ג'וקוביץ' הביס 2:6, 1:6 את מומחה החימר הספרדי אלחנדרו דוידוביץ' פוקינה (48 בעולם) והעפיל לרבע הגמר בבירת איטליה בפעם ה-15 בקריירה.

בשלב הבא, מחכה לסרבי משוכה הרבה יותר גבוהה: סטפאנוס ציציפאס. היווני (5 בעולם) פגש את מתאו ברטיני (9, איטליה) וניצח אותו 6:7, 2:6 בתום תצוגה משכנעת. ומה עם רפאל נדאל? הספרדי (3 בעולם) מצא את עצמו בפיגור 6:3, 3:0 נגד דניס שפובלוב (14, קנדה) והיה נראה בדרך הבטוחה להדחה מוקדמת מהתחרות.

רפאל נדאל | Clive Brunskill/Getty Images

אלא שאז, כשהוא ניצב עם הגב לקיר, מלך החימר התעורר, שבר בחזרה וניצח את המערכה השנייה 4:6 לאחר ששבר שוב. במערכה השלישית, הקנדי הצעיר כבר החזיק בשתי נקודות משחק במשחקון ה-12, אך השור ממאיורקה עמד בלחץ וגרר את המשחק לשובר שוויון מכריע. שם, נדאל סגר את הסיפור, ניצח 6:7 במערכה המכרעת ועלה לרבע הגמר לאחר שלוש שעות ו-27 דקות של טניס (!).

במשחקים נוספים, אסלן קראצב (27, רוסיה) לא הצליח להמשיך את המומנטום מהניצחון על דניל מדבדב ונכנע 7:6, 6:4 לריילי אופלקה הענק (47, ארה"ב). גם פדריקו דלבוניס (64, ארגנטינה) יהיה ברבע הגמר לאחר 6:7, 1:6 נאה על פליקס אוז'ה אלייאסים (21, קנדה).

אצל הנשים, אשלי בארטי המשיכה במסע שלה לעבר התואר. האוסטרלית המדורגת ראשונה בעולם ניצחה 3:6, 3:6 את ורוניקה קודרמטובה (28, רוסיה). יריבתה ברבע הגמר תהיה קוקו גאוף בת ה-17 (35, ארה"ב), שרשמה ניצחון אדיר עבורה כשגברה 5:7, 3:6 על ארינה סבאלנקה (4, בלארוס). גם קרולינה פלישקובה (9, צ'כיה) העפילה לשלב הבא בזכות 5:7, 3:6 על ורה זבונרבה הוותיקה (40, רוסיה).

קוקו גאוף. כוכבת בהתהוות | Clive Brunskill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי