נדאל גבר על ג'וקוביץ' וזכה בטורניר רומא, שביונטק אלופת הנשים

מוכן לרולאן גארוס: תואר עשירי לספרדי בבירת איטליה, אחרי 1:2 במערכות על המדורג ראשון בעולם. הפולנייה בת ה-19 הביסה 0:6, 0:6 את פלישקובה תוך 45 דקות והפכה לראשונה שעושה זאת בהיסטוריה של התחרות

(גודל טקסט)

שבועיים לפני נקודת השיא של עונת החימר – טורניר הרולאן גארוס, רפאל נדאל הראה שהוא מוכן לתחרות האהובה עליו מכל כאשר ניצח הערב (ראשון) את נובאק ג'וקוביץ' בשלוש מערכות וזכה בטורניר רומא, כשהוא מאריך את השיא שלו עם תואר 10 בקריירה בבירת איטליה. מוקדם יותר, איגה שביונטק הוכתרה לאלופת הנשים, אחרי שהביסה את קרולינה פלישקובה מבלי לשמוט ולו משחקון אחד.

נובאק ג'וקוביץ' – רפאל נדאל 2:1 (7:5, 1:6, 6:3)

שני הטניסאים הבכירים בדירוג ה-ATP נפגשו בפעם ה-57 ו"השור ממאיורקה" שיפר ל-2:4 את מאזנו במשחקי גמר נגד הסרבי בטורניר רומא. בנוסף, נדאל השתווה לג'וקוביץ' כשזכה בתואר המאסטרס 1000 ה-36 שלו בקריירה.

הספרדי נשבר כבר בפעם הראשונה שבה הגיש במשחק, אך מיד שבר בחזרה ובהמשך עשה זאת שוב במשחקון ה-12, כדי לסגור 5:7 ולעלות ליתרון בהתמודדות. ג'וקוביץ' השיב בשתי שבירות רצופות במערכה השנייה, שדרכן השלים 1:6 חק וחלק וחזר לשוויון. במערכה השלישית, נדאל השיג שבירה אחת במשחקון השישי, שהספיקה לו כדי לנצח 3:6 ו-1:2 במשחק כולו.

תואר 10 ברומא. רפאל נדאל | Clive Brunskill/Getty Images

איגה שביונטק – קרולינה פלישקובה 0:6, 0:6

אלופת הרולאן גארוס המכהנת הוכיחה כי גם השנה היא מסוגלת לזכות בגראנד סלאם בצרפת, וסיפקה הצהרת כוונות באחד הטורנירים החשובים ביותר של עונת החימר. את המערכה הראשונה היא ניצחה 0:6 תוך 20 דקות בלבד, כאשר במהלכה הפולנייה שמטה ארבע נקודות בלבד. המערכה השנייה לא נראתה שונה במיוחד. גם אותה שביונטק סיימה ב"בייגל" והבטיחה את הזכייה תוך 45 דקות של טניס.

במהלך ההתמודדות, היא הפסידה לפלישקובה ב-13 נקודות בלבד, כאשר ארבע מהן הגיעו במשחקון האחרון. זו הפעם הראשונה בתולדות הטורניר (שהחל ב-1930) שגמר הנשים מסתיים ב"בייגל כפול", כלומר 0:6 בשתי המערכות. המנצחת, שתחגוג בסוף החודש את יום הולדתה ה-20, מדורגת כעת במקום ה-15 בעולם – דירוג השיא שלה עד כה בקריירה.

"בייגל כפול" לשביונטק | FILIPPO MONTEFORTE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי