נדאל ברבע הגמר, ג'וקוביץ' העפיל לאחר שיריבו פרש

נובאק ג'וקוביץ', לורנצו מוסטי | Adam Pretty/Getty Images

הספרדי לא התקשה נגד סינר וניצח 0:3. הסרבי נקלע לפיגור 2:0 במערכות נגד מוזטי, אך הגיב עם 1:6 ו-0:6. האיטלקי פרש במערכה החמישית בפיגור 4:0. גאוף בת ה-17 ניצחה ועשתה היסטוריה, גם שביונטק בשמונה האחרונות

(גודל טקסט)

יום המשחקים התשיעי של הרולאן גארוס נפתח, ואיתו הגיעו שתי עולות נוספות לשלב רבע הגמר. לאחר מכן קיבלנו דרמה גדולה כאשר נובאק ג'וקוביץ' גבר על האיטלקי הצעיר לורנצו מוזטי בן ה-19 לאחר שהאחרון פרש במערכה החמישית. לאחר מכן, רפאל נדאל ניצח את יאניק סינר בשלוש מערכות. בהמשך: איגה שביונטק וסופיה קנין תעלה על החימר האדום.

נתחיל עם ג'וקוביץ'. מוזטי האיטלקי המדורג 76 הימם את הסרבי וגבר עליו בשתי המערכות הראשונות, פעמיים 6:7 לאחר שניצח בשובר שוויון. לאחר מכן נובאק שינס מתניים וענה עם 1:6 במערכה השלישית ו-0:6 מוחץ תוך 19 דקות בלבד במערכה הרביעית. במצב של 2:2, וביתרון 0:4 של ג'וקוביץ' (שלקח 16 נק' ברציפות) אחרי 21 דקות, פרש מוסטי שאתגר את הענק הסרבי במשך שלוש וחצי שעות. יריבו של ג'וקוביץ' בשלב הבא יהיה מתאו ברטיני.

נובאק ג'וקוביץ' | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

מבחינת מלך החימר, רפאל נדאל, ההתמודדות בשמינית הגמר הלכה בצורה חלקה בהרבה. למרות הפסיד שלושה משחקונים ברציפות ונקלע לפיגור 3:2 במערכה הראשונה נגד יאניק סינר, הספרדי הגיב בדרך לניצחון 5:7 ול-0:1 במערכות. לאחר מכן, נדאל הפגין את עליונותו במשטח החימר ולא הותיר ליריבו סיכוי עם 3:6 במערכה השנייה ועם 0:6 קליל בשלישית. מי שימתין לספרדי ברבע הגמר הוא דייגו שוורצמן הארגנטינאי.

רפאל נדאל | ulian Finney/Getty Images0

כאמור, הראשונות לנצח היום היו קוקו גאוף (ארה"ב, 25) וברבורה קרייצ'יקובה (צ'כיה, 33). האמריקאית בת ה-17 עשתה היום היסטוריה פרטית, כשעלתה לרבע גמר גראנד סלאם לראשונה בקריירה הקצרה שלה, והיא הצעירה ביותר לעשות זאת מאז ונוס וויליאמס ב-1997. היא עשתה זאת תוך 53 דקות בלבד, לאחר שמחצה 3:6, 1:6 את אונס ג'אבור (טוניסיה, 26).

קוקו גאוף | Clive Brunskill/Getty Images

במקביל אליה, הצ'כית שהדיחה את ויקטוריה אזרנקה בסיבוב הקודם המשיכה להרשים, כשהפעם היא דרסה 2:6, 0:6 את סלואן סטיבנס (ארה"ב, 59). כעת, גאוף וקרייצ'יקובה ייפגשו ביניהן למשחק רבע גמר מפתיע במיוחד, בו המנצחת תמשיך לעבר חצי גמר גראנד סלאם ראשון עבורה. שחקנית נוספת שהעפילה הערב לשמונה האחרונות היא איגה שביונטק. האלופה המכהנת ניצחה 3:6, 4:6 את מרטה קוסטיוק, וברבע הגמר היא תפגוש את מריה סקארי היווניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי