ינשל את המלך מהכתר? ג'וקוביץ': "זה לא דומה לשום משחק אחר"

רפאל נדאל, נובאק ג'וקוביץ' | FILIPPO MONTEFORTE/AFP via Getty Images

הסרבי, שהגדיר את נדאל "כיריב הגדול בקריירה", יפגוש אותו בחצי גמר הרולאן גארוס לקרב ענק. "אין אתגר גדול מזה בתולדות הענף", הודה המדורג ראשון בעולם. מהצד השני, הספרדי רוצה להתקרב לעבר תואר מספר 14 בפריז

(גודל טקסט)

להגיע לחצי גמר הרולאן גארוס זה דבר אחד. לנצח את רפאל נדאל ולהעפיל לגמר זאת חיה אחרת לחלוטין, ואת זה יודע גם נובאק ג'וקוביץ', שיתמודד מחר (שישי) מול הספרדי במסגרת חצי גמר הגראנד סלאם היוקרתי ויקווה לנשל את מלך החימר מהתואר בו הוא מחזיק ואותו הוא הניף 13 פעמים בעבר. המנצח בקרב הענק בין הטיטאנים ישחק בגמר מול מנצח בחצי הגמר השני, שיפגיש את סטפאנוס ציציפאס (יוון, 5 בעולם) ואלכסנדר זברב (גרמניה, 6).

"זה לא דומה לשום משחק אחר. בואו נודה בזה – אין אתגר יותר גדול בטניס מאשר לשחק מול נדאל במגרש הזה, בו הייתה לו הצלחה כל כך גדולה לאורך השנים. זה פשוט לא נהיה יותר גדול מזה", הודה ג'וקוביץ'. "כל פעם שאנו משחקים זה נגד זה, יש אקסטרה לחץ ושק של ציפיות. התחושות אחרות כשאנו עולים למגרש ביחד, אבל זה מה שעושה את היריבות שלנו להיסטורית עבור הספורט".

"היריבויות שלי איתו ועם רוג'ר פדרר הפכו אותי לשחקן חזק יותר, בזכותם הבנתי איך אני צריך לשפר את המשחק שלי כדי להיות מסוגל להתמודד מולם. רפא הוא כנראה היריב הכי גדול שהיה לי בקריירה". אגב, מאזן הראש בראש בין השניים עומד על 28:29 לזכות הסרבי, אך בגראנד סלאמים המאזן הפוך: נדאל מוליך עם 10 ניצחונות לעומת שישה הפסדים, בעוד ברולאן גארוס זה אפילו יותר חד צדדי: 1:7 לזכות מלך החימר.

מן הצד השני, נדאל יודע שהוא רחוק שני ניצחונות בלבד מהיסטוריה. אם יזכה בתואר מספר 14 בפריז, הוא יעקוף את פדרר במספר תארי הגראנד סלאם עם גביע מספר 21, לעומת 20 של השוויצרי. לאחר שהיה מאחוריו לאורך כל הקריירה, זה עשוי לשמש כטענה מרכזית בדיון 'הטניסאי הטוב אי פעם'. מעבר לכך, זכייה בתואר גם תרחיק את ג'וקוביץ' מהמירוץ, כאשר נדאל יכול לפתוח עליו פער של שלושה גראנד סלאמים.

"אנחנו מתאמנים עבור הרגעים האלה. באיזשהו מקום, אנו חיים בשביל רגעים כאלה", אמר נדאל. "הדבר השלילי מבחינתי הוא שאני צפוי לשחק מול אחד מהשחקנים הטובים בהיסטוריה. הרקורד שלי כאן? אני לא אחד שאוהב לדבר על עצמו, בואו נדבר על זה כשאסיים את הקריירה. כמובן שאי אפשר להתעלם מהמספרים המדהימים שיש לי פה, זה מאוד מחמיא לי שזה מה שחושבים עליי".

כידוע, הספרדי מחזיק במאזן מפלצתי ברולאן גארוס: מאז ערך את משחק הבכורה שלו בטורניר אי שם ב-2005, הוא מתהדר במאזן שכולל 105 ניצחונת לעומת שני הפסדים בלבד (!). למרות זאת, הנתון המטורף באמת מספר כי לנדאל מאזן של 0:26 במשחקי חצי הגמר והגמר. האם לג'וקוביץ' יש את היכולת לעשות היסטוריה?

נדאל לאחר הזכייה אשתקד ברולאן גארוס. יעלה לגמר מספר 14 בפריז? | Julian Finney/Getty Images
עוד באותו נושא: נובאק ג'וקוביץ', רפאל נדאל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי