מחכה לג'וקוביץ': ציציפאס עלה לגמר הרולאן גארוס

סטפאנוס ציציפאס | Julian Finney/Getty Images

היווני שמט יתרון בן שתי מערכות, אך חזר לעצמו בחמישית והשלים 3:6, 3:6, 6:4, 6:4, 3:6 על סשה זברב, בדרך להופעה ראשונה בקריירה בגמר גרנד סלאם

(גודל טקסט)

זהותו של הפיינליסט הראשון ברולאן גארוס 2021 נקבעה הערב (שישי), לאחר שסטפאנוס ציציפאס גבר על סשה זברב בתום קרב צמוד שנמשך חמש מערכות. היווני שמט יתרון של 0:2 במשחק ואפשר לגרמני למחוק את הפיגור, אך התעשת במערכה המכרעת והשלים 3:6, 3:6, 6:4, 6:4, 3:6 בתום שלוש שעות ו-40 דקות של טניס, בדרך להופעה ראשונה בקריירה בגמר גרנד סלאם. ציציפאס יפגוש בקרב על התואר את נובאק ג'וקוביץ' שניצח בהמשך הערב את רפאל נדאל.

ציציפאס, המדורג חמישי בעולם, צפוי לטפס ביום שני הקרוב למקום הרביעי בדירוג ה-ATP, לראשונה בקריירה. בנוסף, הוא הפך לטניסאי הצעיר ביותר שמופיע בגמר הרולאן גארוס, מאז שנדאל הופיע במעמד ב-2008 כשגילו קטן ב-300 ימים מזה של היווני כיום: 22 ו-305 ימים.

ציציפאס פתח את המשחק באגרסיביות והעניק לעצמו יתרון כשלקח את שלושת המשחקונים הראשונים, מה שהספיק לו כדי להעלות ליתרון במערכות. זברב שבר את היווני בתחילת המערכה השנייה ועלה ל-1:3, אלא שהיווני הגיב ברצף מרשים של שבעה משחקונים רצופים בהם ניצח, כולל שלוש שבירות בדרך להגדלת היתרון שלו ל-0:2 במשחק.

טעות של ציציפאס במהלך המערכה השלישית הספיקה לגרמני על מנת להשיג שבירה ולהמשיך ל-4:6 שצימק את התוצאה בהתמודדות. זברב המשיך במומנטום במערכה הרביעית ודייק באחוזים גבוהים בהגשות שלו, כשהוא זוכה ב-22 מתוך 24 הנקודות בהן הגיש, מה שהוביל אותו להשוות ל-2:2 בחצי הגמר בזכות 4:6.

זברב, שהתאושש מפיגור כפול בסיבוב הראשון של הטורניר, לא הצליח לשחזר את הקאמבק הערב ונשבר במשחקון הרביעי של המערכה החמישית. ציציפאס אמנם פספס ארבע נקודות משחק במצב של 2:5 לזכותו כשיריבו הגיש, אך במשחקון הבא השלים את המלאכה והשיג את הניצחון במשחק, בדרך להפוך לטניסאי היווני הראשון שמעפיל לגמר באחד מארבעת הטורנירים הגדולים.

כבוד הדדי בין שני היריבים. ציציפאס וזברב | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי