מתקרב לנדאל ולפדרר: נובאק ג'וקוביץ' זכה ברולאן גארוס

נובאק ג'וקוביץ' | Clive Brunskill/Getty Images

הסרבי כבר פיגר 2:0 במערכות מול ציציפאס, אך השלים קאמבק אדיר בדרך לגביע שני על החימר בפריז ולתואר גראנד סלאם 19 בקריירה, מרחק אחד בלבד מיריביו הגדולים. היווני (5 בעולם), שנתן משחק ענק, יסתפק במחמאות

(גודל טקסט)

היסטוריה בפריז. נובאק ג'וקוביץ' גבר הערב (ראשון) 7:6 (6), 6:2, 3:6, 2:6, 4:6 אדיר על סטפאנוס ציציפאס במשחק שארך ארבע שעות ו-10 דקות וזכה ברולאן גארוס בפעם השנייה בקריירה וחשוב מכך – בתואר גראנד סלאם מספר 19, מרחק אחד בלבד משני יריביו הגדולים רוג'ר פדרר ורפאל נדאל להם 20 תארים כל אחד. כשווימבלדון באופק, האם אנחנו בדרך למשולש היסטורי בפסגה?

מה לא היה לנו במשחק הערב בצרפת. לאחר הניצחון הענק על נדאל בחצי הגמר, כולם ציפו שהסרבי יבוא לטרוף גם את ציציפאס (5 בעולם). למרות זאת, ליווני היו תוכניות משלו, ועם משחק עוצמתי מהקו האחורי הוא הימם את ג'וקוביץ' ועלה ליתרון מבטיח של 0:2 במערכות. גמור? לא אם שואלים את נולה.

לאט ובזהירות, הראשון בעולם פילס את דרכו בחזרה להתמודדות, ועם שתי מערכות (השלישית והרביעית) חד צדדיות איזן את מניין המערכות ל-2:2. שם, עצבי הברזל של מי שהניף כבר 18 תארי גראנד סלאם עשו את ההבדל, וציציפאס, לו זה גמר גראנד סלאם ראשון בקריירה, נכנע לענק הסרבי. בכך, ג'וקוביץ' הופך לראשון בעידן הפתוח שזוכה בשני תארים בכל אחד מארבעת טורנירי הגראנד סלאם, הישג שגם לפדרר ונדאל אין ברזומה (השוויצרי זכה פעם אחת ברולאן גארוס, הספרדי פעם אחת באליפות אוסטרליה הפתוחה).

ג'וקוביץ'. מתקרב לפדרר ולנדאל | Clive Brunskill/Getty Images
ג'וקוביץ' עם הגביע, ציציפאס מאוכזב | Clive Brunskill/Getty Images
ג'וקוביץ' מעכל את ההישג | Adam Pretty/Getty Images
מנגד, ציציפאס פרץ בבכי | Adam Pretty/Getty Images

חשוב מכך – ג'וקוביץ' עלה ל-19 תארי גראנד סלאם בקריירה, אחד פחות משני יריביו האלמותיים. נדמה כי המירוץ המשולש ימשיך גם בטורנירים הבאים, וכאשר ווימבלדון נמצא ממש מעבר לפינה, ייתכן כי כבר בסוף הקיץ הקרוב אנו נחזה בשוויון מדהים בפסגת כל הזמנים.

המשחק עצמו נפתח בצורה שקולה למדי. כאשר שני השחקנים שומרים על ההגשות עד למצב של 4:5 לזכות ציציפאס. שם, בניגוד להלך הרוח עד כה, היווני השיג נקודת מערכה על ההגשות של ג'וקוביץ', אך המדורג ראשון בעולם הציל אותה ושמר בדרך ל-5:5. שם, הסרבי שבר את ציציפאס וכבר הגיש למערכה, אך נשבר בחזרה והשניים נכנסו לשובר שוויון.

הדרמה לא נגמרה. היווני עלה ל-0:4 בדרך ל-2:5 כולל שני מיני-שבירות. ג'וקוביץ' לא הוריד את הראש, זכה בארבע נקודות רצופות והגיע לנקודת מערכה, אך ציציפאס חבט ווינר מדהים והשווה ל-6:6. עם המומנטום, היווני זכה בשתי נקודות נוספות וסגר את המערכה עם 6:7 חשוב ויתרון 0:1 במניין המערכות.

ציציפאס פתח בטירוף | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images
ג'וקוביץ' נראה אובד עצות | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

המערכה השנייה נפתחה בדיוק היכן שקודמתה נגמרה – ציציפאס המשיך להלום בסרבי ההמום, ותוך דקות ספורות הוא הוליך 0:2. בהמשך הוא השיג שבירה כפולה בדרך ליתרון 2:5 במשחקונים, משם ג'וקוביץ' כבר לא חזר. 2:6 לציציפאס תוך 32 דקות בלבד, 0:2 במערכות ליווני שכעת רחוק מערכה אחת בלבד מזכייה בגראנד סלאם ראשון בקריירה.

למרות זאת, ג'וקוביץ' הוכיח פעם נוספת מאיזה חומר הוא קורץ. המדורג ראשון שבר מיד עם פתיחת המערכה וטס קדימה בדרך ל-3:6 פנטסטי, שצימק את התוצאה ל-2:1 במערכות. המערכה הרביעית הייתה אפילו יותר חד צדדית, כשציציפאס נראה לא במיטבו ומחטיא כדורים פשוטים. ג'וקוביץ' אמר תודה, ניצח 2:6 ושלח את המשחק למערכה חמישית ומכרעת. אגב, היווני קיבל טיפול בגבו בהפסקה בין המערכות.

היוצרות התהפכו מהמערכה השלישית | Adam Pretty/Getty Images
ג'וקוביץ' חזר להיראות כמו המדורג ראשון בעולם | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

המערכה החמישית הייתה דרמטית במיוחד. שני השחקנים פתחו אותה עם שמירה הדדית על ההגשות, עד שהסרבי העלה הילוך ושבר את ציציפאס בדרך ל-1:3 מבטיח. ביתרון 2:4 נולה כבר החזיק בשתי נקודות שבירה, אך החמישי בעולם הציל אותן עם לא מעט אומץ וצימק ל-4:3. שם, השניים שמרו על ההגשות עד שג'וקוביץ' ניגש על מנת להגיש למשחק ולתואר. אחרי משחקון מורט עצבים שנמשך מספר דקות, הסרבי עשה זאת והשלים 4:6 ו2:3 מדהים במערכות בדרך לגביע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי