פדרר וג'וקוביץ' ברבע גמר ווימבלדון, זברב הודח

רוג'ר פדרר | Clive Brunskill/Getty Images

השוויצרי גבר 0:3 על סונגו, הסרבי הדיח בתוצאה זהה את גארין. הגרמני חזר מ-0:2 במערכות אך הפסיד לאוג'ה אליאסים אחרי יותר מארבע שעות, חצ'אנוב שרד דרמה אדירה. קרבר הדיחה את גוף בנשים, ג'אבור עשתה היסטוריה

(גודל טקסט)

השבוע השני של ווימבלדון נפתח היום (שני) עם משחקי שמינית הגמר. בגברים, רוג'ר פדרר, נובאק ג'וקוביץ', קארן חצ'אנוב, מתאו ברטיני ודניס שפובלוב הבטיחו את מקומם ברבע הגמר, בעוד אלכסנדר זברב ואנדריי רובלב סיימו את דרכם בטורניר. בנשים, אשלי בארטי הבטיחה את מקומה ברבע הגמר, כמו גם אונס ג'אבור שעשתה היסטוריה.

רוג'ר פדרר הבטיח את מקומו בשמינייה האחרונה אחרי שניצח 5:7, 4:6, 2:6 את לורנצו סונגו (איטליה, 23). המשחק של השוויצרי (8 בעולם) במגרש המרכזי נעצר בעקבות הגשם שהחל לרדת בלונדון, אך גם ההפסקה הממושכת לא הצליחה לקטוע את המומנטום הנהדר של השוויצרי.

המדורג הראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ', לא התקשה בדרך לשמינייה האחרונה. הסרבי גבר 2:6, 4:6, 2:6 על כריסטיאן גארין הצ'יליאני (20 בעולם) ויפגוש בשלב הבא את מרטון פוצ'וביץ' (הונגריה 48). ההונגרי העפיל לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם אחרי שהפתיע את אנדריי רובלב (רוסיה, 7) בתום חמש מערכות. פוצ'וביץ' פתח עם 3:6, אך הרוסי הפך את התוצאה עם 4:6, 4:6. עם זאת, רובלב לא הצליח להמשיך את המומנטום ובשתי המערכות הבאות הוא הפסיד 6:0, 6:3 בדרך להדחה מפתיעה.

נובאק ג'וקוביץ' | Julian Finney/Getty Images

כמו רובלב, מדורג בכיר נוסף שסיים את דרכו בטורניר הוא אלכסנדר זברב. הגרמני שמדורג שישי בעולם הפסיד לפליקס אוג'ה אליאסים במשחק שנמשך יותר מארבע שעות. הקנדי מהמקום ה-19 בעולם כבר עלה ליתרון 0:2 במערכות אחרי 4:6 ו-6:7, אז זברב לא התייאש וכפה מערכה חמישית עם 3:6, 3:6. עם זאת, הגרמני לא הצליח להשלים את הקאמבק, ואוג'ה אליאסים יצא עם הכרטיס לרבע הגמר אחרי 4:6. הקנדי בן ה-20 יפגוש ברבע הגמר את מתאו ברטיני (איטליה, 9) שניצח 4:6, 3:6, 1:6 את אחד השחקנים המפתיעים של הסיבוב, איליה איבשקה (בלארוס, 79).

אלכסנדר זברב מנחם את פליקס אוג'ה אליאסים | Mike Hewitt/Getty Images

עוד קודם לכן התרחש המשחק הדרמטי של יום המשחקים בין קארן חצ'אנוב (רוסיה, 29) לבין סבסטיאן קורדה (ארה"ב, 50). הרוסי הפסיד 6:3 במערכה הראשונה, אך ביצע מהפך עם 4:6, 3:6. קורדה הצליח לכפות מערכה חמישית עם 3:6, ולאחר מכן הגיעה אחת המערכות הדרמטיות של הטורניר. במהלך המערכה שנמשכה 82 דקות, שני הטניסאים שברו את ההגשות זה של זה לא פחות מ-13 פעמים. לבסוף, חצ'אנוב ניצח את המערכה 8:10 והעפיל לרבע הגמר. חצ'אנוב יתמודד בשלב הבא מול דניס שפובלוב (קנדה, 12), שבאופן מפתיע גבר די בקלות 1:6, 3:6, 5:7 על רוברטו באוטיסטה אגוט הספרדי, שמדורג שני מקומות מעליו.

קארן חצ'אנוב חוגג ניצחון | Peter Nicholls – Pool/Getty Images

אצל הנשים, המדורגת ראשונה בעולם, אשלי בארטי, עלתה לרבע הגמר אחרי שניצחה 5:7, 3:6 את מחזיקת אלופת הרולאן גארוס, ברבורה קרייצ'יקובה (צ'כיה, 17). שחקנית בכירה נוספת שצלחה את שלב שמינית הגמר היא ארינה סבלנקה (בלארוס, 4). עם זאת, הדרך של סבלנקה הייתה קשה יותר מזו של האוסטרלית, והיא הזדקקה לשלוש מערכות כדי לנצח 3:6, 6:4, 3:6 את אלנה ריבקינה (קזחסטן, 20). הבלארוסית תתמודד ברבע הגמר מול אונס ג'אבור. הטוניסאית מהמקום ה-24 בעולם הפכה לשחקנית הערבייה הראשונה שמעפילה לרבע גמר הטורניר אחרי שגברה 7:5, 1:6, 1:6 על איגה שביונטק (פולין, 9).

לאחר מכן, אנג'ליק קרבר (גרמניה, 28) גברה במגרש המרכזי בווימבלדון 4:6, 4:6 על קוקו גוף (ארה"ב, 23). בכך, הטניסיאת בת ה-33 שזכתה בווימבלדון ב-2018 מגיע לרבע גמר של גרנד סלאם כלשהו בפעם הראשונה מאז אותה זכייה.

אנג'ליק קרבר | AELTC/Simon Bruty – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי