פדרר הובס והודח מווימבלדון, ג'וקוביץ' עלה לחצי הגמר

רוג'ר פדרר | Julian Finney/Getty Images

שיאן הזכיות בטורניר ספג 3:0 מהורקאש וסיים את דרכו. המדורג 1 בעולם טייל מול פוצ'וביץ' וגבר עליו בדרך להופעה 10 בקריירה במעמד היוקרתי, שם יפגוש את שפובלוב כשהוא רחוק שני ניצחונות מגרנד סלאם מספר 20

(גודל טקסט)

האם זו שירת הברבור? כחודש לפני יום הולדתו ה-40 ולאחר שפציעת ברך השביתה אותו לתקופה ארוכה במהלך השנה האחרונה, רוג'ר פדרר הודח הערב (רביעי) מטורניר ווימבלדון לאחר שהובס 3:0 ברבע הגמר, על ידי הוברט הורקאש. מוקדם יותר, נובאק ג'וקוביץ' העפיל לחצי גמר ווימבלדון בפעם העשירית בקריירה, זאת בזכות ניצחון 3:6, 4:6, 4:6 על מרטון פוצ'וביץ' ההונגרי מהמקום ה-48 בעולם.

הורקאש המדורג 18 בעולם היה זקוק לשעה ו-51 דקות בלבד על מנת לשלוח הביתה את שיאן הזכיות בווימבלדון בכל הזמנים. פדרר ביצע 31 טעויות לא מחויבות והצליח להשיג רק שבירה אחת במהלך המשחק כולו. במערכה הראשונה הפסיד 6:3, בשנייה עוד הצליח לתת פייט ונוצח רק 7:6 בתום 7:4 בשובר השוויון, אולם במערכה השלישית הוא קרס סופית וספג 6:0 כואב. זו הפעם הראשונה שבה השווייצרי מפסיד בשלוש מערכות בווימבלדון מאז 2002.

מצדו, הורקאש שהדיח בשלב הקודם את דניל מדבדב המדורג שני בעולם, הפך לפולני השני בלבד בהיסטוריה שמעפיל לשלב ארבעת האחרונים בווימבלדון, כשהראשון היה ייז'י יאנוביץ' ב-2013. חשוב לציין כי לפני הטורניר הנוכחי, הורקאש מעולם לא העפיל לשלב רבע הגמר באיזשהו גרנד סלאם ולא הכניע יריבים מהעשירייה הראשונה בעולם.

הוברט הורקאש | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

בשלב הבא הוא יתמודד בחצי גמר סופר מפתיע מול מתאו ברטיני האיטלקי (7), שהתגבר על פליקס אוז'ה אלייאסים (קנדה, 16) בן ה-20 ועלה לחצי הגמר בווימבלדון לראשונה בקריירה שלו. ברטיני, שהעפיל בעבר לחצי גמר אליפות ארה"ב הפתוחה, גבר 3:6, 7:5, 5:7, 3:6 על יריבו הנמרץ בתום שלוש שעות וארבע דקות של טניס אטרקטיבי במגרש מספר אחת.

ג'וקוביץ', שזכה בטורניר ב-2018 ו-2019, שזו גם השנה האחרונה בה נערך הטורניר עקב ביטולו אשתקד בשל נגיף הקורונה, עשה צעד נוסף לעבר גמר שלישי ברציפות ושביעי סך הכל ב"אול אינגלנד קלאב". המדורג ראשון בעולם, שמחפש גראנד סלאם שלישי העונה ותואר מספר 20 בקריירה (שיציב אותו בשוויון עם פדרר ורפאל נדאל בפסגת טבלת זוכי כל הזמנים), הפגין עליונות כבר מהמערכה הראשונה, בה הוא עלה ליתרון 0:5 מהיר עוד לפני שיריבו הספיק לעכל את גודל המעמד. למרות מיני-קאמבק של ההונגרי, "נולה" סגר עניין עם 3:6 ועלה ליתרון 0:1 בסטים.

המערכות הבאות לא היו שונות, ושבירה אחת בכל אחת מהן עשתה את העבודה עבור ג'וקוביץ', שהשלים את הניצחון בתוך שעתיים ו-16 דקות של טניס. אגב, ה'וי' הערב מעלה את הסרבי למאזן 0:19 השנה בטורנירי גראנד סלאם והוא גם היה הניצחון ה-19 ברציפות שלו על הדשא בלונדון. בשלב הבא, צפוי לגו'וקוביץ' יריב הרבה יותר קשה, כשהוא יתמודד מול דניס שפובלוב (קנדה, 10) שגבר על קארן קצ'נוב (רוסיה, 25) בתום מותחן אדיר שנגמר בתוצאה 4:6, 6:3, 7:5, 1:6, 4:6 לזכות הקנדי הצעיר, שרושם את הישג השיא שלו בקריירה. בחצי הגמר, כאמור, מצפה לשפובלוב אולי המשוכה הקשה ביותר שאפשר לקבל, בדמות אלוף הטורניר חמש פעמים בעבר.

נובאק ג'וקוביץ' | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי