ג'וקוביץ' עלה לגמר ווימבלדון ויפגוש את ברטיני, שהעפיל לראשונה בקריירה

נובאק ג'וקוביץ' חוגג | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

הסרבי רחוק ניצחון אחד מהשוואת שיא תארי הגרנד סלאם של פדרר ונדאל, אחרי שגבר בשלוש מערכות על שפובלוב. מוקדם יותר, האיטלקי המדורג תשיעי בעולם ניצח 1:3 את הורקאש

(גודל טקסט)

אתמול (חמישי) בסבב הנשים אשלי בארטי וקרולינה פלישקובה עלו לראשונה לגמר ווימבלדון, ואליהן הצטרף בגברים גם מתאו ברטיני, שפתח היום את שלב חצי הגמר והשלים גם הוא העפלת בכורה לגמר גרנד סלאם בכלל וב"אול אינגלנד קלאב" בפרט, לאחר ניצחון 3:6, 0:6, 7:6, 4:6 על הוברט הורקץ הפולני. אבל עם כל הכבוד לשלושה הנ"ל, הבשורה המרכזית של הערב היא שנובאק ג'וקוביץ' העפיל אף הוא לגמר, אחרי השיג 6:7(3), 5:7, 5:7 עיקש על דניס שפובלוב, וכעת הוא רחוק ניצחון אחד מתואר גרנד סלאם מספר 20 בקריירה.

נובאק ג'וקוביץ' – דניס שפובלוב (6:7, 5:7 5:7)

המדורג ראשון בעולם נשבר כבר בפעם השנייה שבה הגיש במשחק ויריבו הקנדי כבר הגיש לניצחון במערכה הראשונה, אבל "נולה" הראה מדוע הוא הטניסאי הבכיר בעולם כיום כשהחזיר שבירה בדיוק בזמן ועלה ל-0:1 בחצי הגמר אחרי שובר שוויון. במערכה השנייה, ג'וקוביץ' השיג את השבירה בזמן הכי טוב שאפשר לבקש – הסרבי עשה זאת במצב של 5:5 והמשיך למשחקון הגשות מוצלח שהכפיל את היתרון שלו במשחק. גם במערכה השלישית הוא עשה בדיוק את אותו הדבר וכך הבטיח את הכרטיס לגמר הגדול.

עבור ג'וקוביץ' מדובר בהעפלה שביעית בקריירה לגמר ווימבלדון, אולם חשוב מכך, כאמור – ניצחון על מתאו ברטיני יעלה את מאזנו ל-20 זכיות במייג'ורים ובכך הוא ישתווה לשני יריביו הגדולים, שמחזיקים יחדיו בשיא תארי הגרנד סלאם בכל הזמנים – רוג'ר פדרר ורפאל נדאל. שפובלוב, שכזכור נולד בישראל והיגר לקנדה לפני שחגג את יום הולדתו הראשון, יתנחם בכך שרשם את הישג השיא שלו בקריירה וימשיך לחפש זכייה בגרנד סלאם בטורנירים הבאים.

נובאק ג'וקוביץ' | GLYN KIRK/AFP via Getty Images
דניס שפובלוב | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

מתאו ברטיני – הוברט הורקץ (3:6, 0:6, 7:6, 4:6)

האיטלקי המדורג במקום התשיעי בעולם ושביעי בטורניר שבר לראשונה במשחקון השביעי בדרך ל-3:4, מכאן הפולני לא הצליח לחזור על עצמו, כאשר הפסיד את כל המשחקונים עד סיום המערכה הראשונה והרצף המשיך גם במערכה השנייה, לאחר 0:6 חלק של מתאו ברטיני. גם בכל אחת משתי המערכות הבאות, ג'וקוביץ' השיג את השבירה בזמן הכי טוב שאפשר לבקש. בשני המקרים, כל אחד מהשחקנים שמר על ההגשות שלו ב-10 המשחקונים הראשונים, אבל הסרבי שבר ועלה ל-5:6 הן במערכה הראשונה והן במערכה

הוברט הורקץ חזר לעצמו במערכה השלישית והצליח לשמור על כל משחקוני ההגשה שלו עד שובר השוויון, שם המשיך עם המומנטום עם 3:7 וכפה מערכה רביעית. מתאו ברטיני סתם את הגולל כבר בתחילת המערכה הרביעית לאחר ששבר במשחקון הראשון ושמר על ההגשות שלו בדרך ל-4:6 אשר העניק לו את הכרטיס הראשון לגמר.

הוברט הורקאש | GLYN KIRK/AFP via Getty Images
מתאו ברטיני | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי