הדשא שלו לא פחות ירוק: לראשונה אי פעם, ג'וקוביץ' יכול להשתוות לפדרר ולנדאל

נואבק ג'וקוביץ' | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

הסרבי יעלה לגמר ווימבלדון במטרה לזכות בתואר גראנד סלאם 20 בקריירה, ובכך ליצור שוויון משולש וחסר תקדים בפסגת זוכי כל הזמנים יחד עם שני יריביו הגדולים. ברטיני ינסה להרוס לו ולהמשיך את ההיסטוריה האיטלקית

(גודל טקסט)

האם נובאק ג'וקוביץ' ירשום מחר (ראשון) היסטוריה נוספת בקריירה המדהימה שלו? הסרבי האימתני יפגוש בגמר ווימבלדון השביעי שלו אי פעם את מתאו ברטיני האיטלקי, עבורו זו תהיה פעם ראשונה במעמד היוקרתי ביותר שיש לעולם הטניס להציע.

לאחר שזכה באליפות אוסטרליה הפתוחה מוקדם יותר השנה וגם הניף תואר שני בקריירה על החימר של הרולאן גארוס, המדורג ראשון בעולם מסתער כעת על תואר גראנד סלאם שלישי ברציפות, שעשוי להיות אחד משמעותי במיוחד. מדוע? במידה ויגבור על ברטיני, ג'וקוביץ' ישתווה במניין המייג'ורים לשני יריביו הגדולים עם 20 תארים וייצור שוויון משולש ובלתי נתפס בפסגת זוכי כל הזמנים, כאשר זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם שהסרבי מחזיק באותה כמות זכיות כמו של הספרדי והשוויצרי מאז תחילת דרכו המקצוענית.

קצת מספרים. עד כה, ג'וקוביץ' לא הפסיד השנה משחק בטורניר גראנד סלאם. המאזן שלו עומד על 20 ניצחונות לעומת אפס עגול בטור ההפסדים, נתון מטורף שעשוי לגדול מחר על הדשא ב"אול אינגלנד קלאב". כאמור, בגמר השביעי שלו בקריירה בווימבלדון, "נולה" יחפש את הזכייה השישית שלו בתואר היוקרתי, כאשר הוא עשוי להתקרב לשיאן כל הזמנים בטורניר – רוג'ר פדרר כמובן, לו שמונה אליפויות בלונדון.

נובאק ג'וקוביץ' | AELTC/FLORIAN EISELE/POOL/AFP via Getty Images

אם מסתכלים על התמונה הכוללת, הרי שג'וקוביץ' רשם העפלה מספר 30 לגמר גראנד סלאם, אחד בלבד פחות מהפנומן השוויצרי לו 31 הופעות כאלה. נדאל, אגב, שלישי ברשימת כל הזמנים עם 28 טורנירים גדולים בהם הגיע לפחות עד לקרב על התואר.

מהצד השני, גם ברטיני רשם היסטוריה גדולה. המדורג שביעי בטורניר ותשיעי בעולם הפך לאיטלקי הראשון אי פעם שמעפיל לגמר ווימבלדון, ולראשון מאז 1976 שעולה לגמר גראנד סאם כלשהו. ביום בו נבחרת איטליה תעלה לשחק בגמר יורו 2020 לא הרחק מהמגרש המרכזי בווימבלדון, זה עשוי להיות יום מרגש במיוחד לארץ המגף אם ברטיני אכן יצליח לחולל סנסציית ענק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי