בפעם הראשונה: אשלי בארטי זכתה בווימבלדון

אשלי בארטי | Clive Brunskill/Getty Images

היסטוריה בלונדון: האוסטרלית בת ה-25 קטפה תואר ראשון בקריירה על הדשא של "אול אינגלנד קלאב" לאחר 3:6, 7:6, 3:6 על פלישקובה הצ'כית. זהו תואר הגרנד סלאם השני של המדורגת 1 בעולם לאחר הרולאן גארוס ב-2019

(גודל טקסט)

למרות שזה היה נראה קל בהתחלה, ההמשך היה מאתגר במיוחד, אבל השורה התחתונה היא זו שקובעת: אשלי בארטי אלופת ווימבלדון לשנת 2021. האוסטרלית בת ה-25 השלימה היום (שבת) זכייה שנייה בקריירה בטורניר גרנד סלאם לאחר ניצחון 3:6, 7:6 (4), 3:6 על קרולינה פלישקובה (13, בעולם, 8 בטורניר). לאחר שהוכתרה גם ברולאן גארוס ב-2019, בארטי נכנסה לרשימה מצומצמת של טניסאיות פעילות שיש באמתחתן שני מייג'ורים.

הדרך של האוסטרלית לתואר הייתה רצופת מכשולים. בשמינית הגמר היא גברה על ברבורה קרייצ'יקובה הצ'כית, ברבע הגמר על איילה טומליאנוביץ' המסוכנת ובחצי הגמר היא הדיחה את אלופת הטורניר פעמיים בעבר, אנג'ליק קרבר.

במשחק על התואר, היא פגשה יריבה קשוחה שלא נשברה גם כשנקלעה לפיגור 1:0 במערכות ו-3:1 במשחקונים, והצליחה לכפות עליה מערכה מכרעת על כל הקופה. למרות זאת, המדורגת ראשונה בעולם התעלתה ב"מאני טיים" והשלימה את המלאכה עם 2:6, שהעניק לה את התואר הכי יוקרתי שיש לעולם הטניס להציע. מנגד, פלישקובה תחפש תואר גרנד סלאם ראשון בקריירה בפעם אחרת, זאת לאחר ששוב לא הצליחה לשים את ידה על אחד מארבעת הטורנירים הגדולים (הפסידה בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה ב-2016).

קרולינה פלישקובה | Mike Hewitt/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי