משולש אהבה: ג'וקוביץ' זכה בווימבלדון והשתווה לפדרר ולנדאל

נובאק ג'וקוביץ' חוגג עם הגביע | STEVEN PASTON/POOL/AFP via Getty Images

היסטוריה: הסרבי גבר 1:3 על ברטיני, הוכתר בפעם השישית על הדשא בלונדון וגרף תואר גרנד סלאם מספר 20 בקריירה, בדיוק אותה הכמות שיש לשני יריביו הגדולים. המירוץ לתואר הטניסאי הגדול אי פעם נראה פתוח מתמיד

(גודל טקסט)

ממשיך לשכתב את ההיסטוריה. גם כשלפעמים נדמה כי הוא כבר לא בשיאו ושהגיל ממשיך לתת את אותותיו, נובאק ג'וקוביץ' ממשיך להוכיח לכולם כי הוא בדרכו להפוך לגדול הטניסאים בכל הזמנים. הענק הסרבי רשם היום (ראשון) זכייה שישית בקריירה בטורניר ווימבלדון וגרנד סלאם שלישי ברציפות השנה, זאת לאחר 7:6, (4), 4:6, 4:6, 3:6 קשה על מתאו ברטיני האיטלקי, שללא ספק גרף לעצמו לא מעט אוהדים ברחבי העולם אחרי השבועיים האחרונים.

אולם עם כל הכבוד לברטיני, הסיפור המרכזי של הערב הוא ג'וקוביץ'. ואולי לא רק של הערב, אלא של כל השנה האחרונה. ואולי לא של השנה האחרונה, אלא של כל העשור האחרון. ואולי, בכלל, אי פעם. המדורג ראשון בעולם ניפץ הערב תקרת זכוכית נוספת, ולאחר שלאורך כל שנותיו על המגרשים הוא רדף אחרי רוג'ר פדרר ורפאל נדאל במניין תארי הגרנד סלאם, היום הוא תפס שני ציפורים במכה אחת: עם הזכייה בווימבלדון, ג'וקוביץ' רשם גביע מייג'ור מספר 20, בדיוק אותה הכמות שיש לענקים משווייץ ומספרד.

הדיון לגבי זהות השחקן הגדול בכל הזמנים כנראה לעולם לא יקבל תשובה חד משמעית, אך עם הזמן נדמה כי ה"קייס" של הסרבי לזכות בתואר הלא רשמי הולך ומתעצם. ניצחון בשלושה גמרי ווימבלדון על פדרר שהביאו אותו לשישה גביעים בלונדון, שני ניצחונות על נדאל בממלכה הפרטית שלו ברולאן גארוס שהעניקו לו שני תארים על החימר בפריז, שליטה אבסולוטית באוסטרליה עם תשע זכיות לאורך 13 שנה ועוד עשרות הישגים בלתי נתפסים. ובעוד שני יריביו האחרים מראים סימני חולשה טבעיים ודעיכה אל עבר סוף הקריירה, יש למישהו בכלל ספק ש"נולה" טרם אמר את המילה האחרונה שלו בנושא?

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | ADRIAN DENNIS / Contributor
נובאק ג'וקוביץ' | Peter Nicholls – Pool/Getty Images
נובאק ג'וקוביץ' | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images
מתאו ברטיני | Peter Nicholls – Pool/Getty Images

מן העבר השני, מתאו ברטיני לבטח יזכור את הטורניר הזה לטובה. האיטלקי, שצפוי לעלות בדירוג ה-ATP הקרוב למקום השמיני בעולם על חשבון רוג'ר פדרר, רשם את הישג השיא שלו בקריירה בטורנירי גרנד סלאם והוא יכול להיות אופטימי מאוד לגבי עתידו. בגיל 25 בלבד, עושה רושם כי הוא צפוי להגיע לשלבים המאוחרים בטורנירים הגדולים הקרובים, ואף לזכות בכמה מהם.

ההתמודדות עצמה נפתחה עם שמירה על ההגשות של שני השחקנים, למרות משחקון פתיחה מהוסס של ג'וקוביץ' שהציל נקודת שבירה ראשונה במשחק. במשחקון הרביעי, הסרבי שבר את ברטיני ודהר ליתרון 2:5 מבטיח. האיטלקי הציל נקודת מערכה והקטין ל-3:5, ואז, דווקא כשג'וקוביץ' הגיש למערכה, הוא נשבר וברטיני ניצל זאת כדי להשוות ל-5:5. השניים הגיעו לשובר שוויון דרמטי, בו ברטיני הספיק לאבד יתרון 0:3 את התעלות בנקודות המכריעות סידרו לו 4:7 ויתרון 0:1 במערכות.

מתאו ברטיני | STEVEN PASTON/POOL/AFP via Getty Images

המערכה השנייה נפתחה בצורה שונה לחלוטין. ג'וקוביץ' העלה הילוך ותוך 17 דקות בלבד התוצאה כבר עמדה על 0:4 חד צדדי לזכות המדורג ראשון בעולם. ברטיני עוד עשה סימנים של קאמבק כשצימק בעזרת שבירה ל-5:4, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. 4:6 לג'וקוביץ' שמשווה את מניין המערכות ל-1:1.

נובאק ג'וקוביץ' | Peter Nicholls – Pool/Getty Images

במערכה השלישית, ברטיני רשם משחקון הגשה רע כשחבט שתי טעויות בלתי מחויבות אליהן הוסיף שגיאה כפולה ובכך נשבר כבר בפתיחתה. ג'וקוביץ' ניצל זאת ועלה ל-1:3 מבטיח. במצב של 3:2 לרעתו, האיטלקי הגיע לשתי נקודות שבירה אך אלוף הטורניר חמש פעמים בעבר שמר על קור רוח, זכה במשחקון והמשיך לשמור על יציבות בדרך ל-3:5. למרות שברטיני התקרב במשחקון העשירי, הניסיון של הסרבי בן ה-34 עשה את ההבדל בדרך ל-4:6 ו-1:2 חשוב במערכות.

נובאק ג'וקוביץ' | Clive Brunskill/Getty Images

המערכה הרביעית התפתחה שונה מקודמותיה. לאחר פתיחה שוויונית של שני הטניסאים, ברטיני היה הראשון להגיע להזדמנות על ההגשות של יריביו. נקודה מדהימה של ג'וקוביץ' מחקה פיגור בתוך המשחקון ואפשרה לו לשמור על ההגשות. מיד לאחר מכן, הסרבי כבר העניש את האיטלקי עם שבירה יקרה בדרך ליתרון 3:4. המשחקון האחרון היה דרמטי ומורט עצבים, אך ג'וקוביץ' השלים את המלאכה, ניצח 3:6 והוכתר לאלוף הטורניר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי