נוגע בשיא: דג'וקוביץ' גבר על זברב ועלה לגמר אליפות ארה"ב

נובאק דג'וקוביץ' | אימג'בנק GettyImages, Sarah Stier

רחוק ניצחון מהישג היסטורי: הסרבי גבר 2:3 על יריבו בדרך למפגש בגמר מול מדבדב, שלא התקשה בדרך ל-0:3 על אוג'ר עליאסים. אם ינצח בגמר, נולה יעלה לפסגת טבלת הזוכים בגרנד סלאם

(גודל טקסט)

חצאי הגמר בטורניר הגברים של אליפות ארצות הברית הפתוחה התקיימו החל משישי בערב ועד לשבת בבוקר, ובסיומם נקבע גמר מרתק בין המדורג ראשון נובאק דג'וקוביץ' לשני בעולם דניל מדבדב. ראשון לעלות למשחק המכריע היה מדבדב, שלא התקשה בדרך ל-0:3 על פליקס אוז'ר עליאסים הקנדי. יריבו יהיה דג'וקוביץ', שבתום 2:3 מותח ניצחאת אלכסנדר זברב.

נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) – סשה זברב (4, גרמניה) 6:4, 2:6, 4:6, 6:4, 2:6

פחות מחודש וחצי לאחר ההפסד בחצי הגמר האולימפי, הטניסאי הבכיר בעולם השיג את הנקמה נגד מדליסט הזהב מטוקיו. עם זאת, כיאה ליריבות המרתקת שמתפתחת בין השניים, זה לא הלך חלק עבור הסרבי. כשהתוצאה הייתה 4:4 במערכה הראשונה, זברב השיג שבירה קריטית בדרך ל-4:6. עם זאת, במערכה השנייה הוא נשבר פעמיים במשחקוני ההגשה והמדורג ראשון בעולם השווה ל-1:1 באמצעות 2:6. המהפך הושלם עם 4:6, אך האלוף האולימפי הצליח לכפות מערכה חמישית עם 4:6 נוסף. עם זאת, נדמה שבשלב זה אפסו כוחותיו, הסרבי שעט ל-0:5 ובסופו של דבר סגר סיפור עם 2:6 בתום משחק מרתק של שלוש שעות ו-38 דקות.

נובאק דג'וקוביץ', אלכסנדר זברב
סיפקו משחק לפנתיאון. דג'וקוביץ' וזברב | אימג'בנק GettyImages, Sarah Stier

כעת, נובאק דג'וקוביץ' רחוק ניצחון אחד בלבד מלהפוך לשיאן הזוכים ההיסטורי בטורנירי הגרנד סלאם. לסרבי יש כרגע 20 זכיות, בדיוק כמו לרוג'ר פדרר ורפאל נדאל, והוא מחפש את המקום בפסגה. בנוסף, אם יזכה באליפות ארצות הברית, הוא ישלים זכייה בכל ארבעת טורנירי הגרנד סלאם בשנה קלנדרית, הישג נוסף ששני יריביו לדור הנוכחי לא הצליחו להשיג.

דניל מדבדב
שב למעמד הגמר. דניל מדבדב | אימג'בנק GettyImages, Al Bello

פליקס אוג'ר עליאסים (15, קנדה) – דניל מדבדב (2, רוסיה) 6:4, 7:5, 6:2

מדבדב, שנעצר בשלב חצי הגמר אשתקד, הצליח לחזור למעמד בו הפסיד לפני שנתיים לרפאל נדאל. הרוסי היה זקוק לשבירה אחת כדי להבטיח 4:6 במערכה הראשונה, וכאשר יריבו הקנדי התקרב לשוויון כשעלה ל-2:5 במערכה השנייה, המדורג שני בעולם סיפק קאמבק נהדר. מדבדב ניצח בלא פחות מחמישה משחקונים ברציפות, כולל שתי שבירות, בדרך ל-5:7 ו-0:2 במערכות, ממנו אוג'ר עליאסים לא הצליח לחזור. מדבדב שבר פעמיים במשחקוני ההגשה של הקנדי במערכה האחרונה, בדרך ל-2:6 שהבטיח עבורו את המקום בגמר.