הפתעות באינדיאן וולס: זברב וציציפאס הודחו ברבע הגמר

סשה זברב, טניסאי גרמני | GettyImages, FREDERIC J. BROWN/AFP

באסילשווילי עלה לחצי הגמר בטורניר מאסטרס 1,000 לראשונה בקריירה שלו עם ניצחון על המדורג 3 בעולם, הגרמני שמט יתרון והפסיד לפריץ. באדוסה ואזרנקה בגמר הנשים

(גודל טקסט)

סטפנוס ציציפאס הודח הערב (שישי) במפתיע מטורניר אינדיאן וולס ברבע הגמר. היווני, שמדורג שלישי בעולם ושני בטורניר, הפסיד אחרי שעתיים ו-11 דקות 6:4, 2:6, 6:4 לניקולוז באסילשווילי הגאורגי (36 בעולם, 29 בטורניר) וסיים את דרכו בטורניר המאסטרס 1,000 בקול ענות חלושה. בשלב הבא באסילשווילי יפגוש את טיילור פריץ (31), שחולל הפתעה נוספת והכניע את סשה זברב (3) 6:4, 3:6, 6:7(3) בתום שעתיים ו-22 דקות.

סטפנוס ציציפאס טניסאי יווני
סטפנוס ציציפאס טניסאי יווני | אימג'בנק GettyImages, Clive Brunskill

ציציפאס הפסיד בפעם הראשונה לבאסילשווילי אחרי שניצח אותו בשני המפגשים הקודמים בין השניים, שגם הם נערכו על משטחים קשים. עבור הגאורגי זו הייתה הופעה ראשונה אי פעם ברבע גמר של טורניר מאסטרס 1,000 ועכשיו הוא יופיע גם בחצי הגמר לפחות. עבור באסילשווילי 2021 היא כבר שנה נהדרת אחרי שזכה במהלכה בטורנירי דוחא ומינכן. זה היה הניצחון הראשון שלו מול שחקן שמדורג בין חמשת הראשונים בעולם מאז שגבר על זברב בהמבורג 2019. באסילשווילי הוא הגאורגי הראשון בחצי גמר של טורניר מאסטרס 1,000 מאז אירקלי לבאדזה, שעשה את זה ב-2004.

במשחק שהשלים את תמונת חצאי הגמר, פריץ האמריקאי סגר חשבון עם זברב, שהדיח אותו בטורניר ווימבלדון האחרון. פריץ חזר מפיגור 5:2 במערכה האחרונה והציל שתי נקודות משחק במהלכה, בדרך לשיפור הישגו הטוב ביותר באינדיאן וולס. זהו ניצחונו השני של האמריקאי בקריירה נגד יריב מהחמישייה הראשונה בעולם, כשהקודם הגיע מול דומיניק תים ב-2019. כעת, הוא יוכל "לנקום" גם בבאסילשווילי, מי שגבר עליו בחצי הגמר של טורניר דוחא.

באדוסה ואזרנקה בגמר טורניר הנשים

בנשים נערכו הלילה חצאי הגמר, אשר בסיומם הבטיחו פאולו באדוסה וויקטוריה אזרנקה את מקומן בקרב על התואר. הספרדייה (21) גברה 3:6, 3:6 על אונס ג'אבור התוניסאית (12), בעוד הבלארוסית מחקה פיגור וניצחה 6:3, 3:6, 5:7 את ילנה אוסטפנקו.