טורניר ההפתעות: קמרון נורי ופאולה באדוסה זכו באינדיאן וולס

הטניסאי הבריטי קמרון נורי חוגג זכייה באינדיאן וולס | GettyImages, Clive Brunskil

נורי גבר 6:3, 4:6, 1:6 על באסילשווילי וזכה בתואר מאסטרס ראשון בקריירה, באדוסה עשתה היסטוריה ספרדית לאחר שניצחה 6:7 (5), 6:2, 6:7 (2) את אזרנקה

(גודל טקסט)

טורניר המאסטרס 1,000 אינדיאן וולס (סך פרסים של למעלה מ-16 מיליון דולר) הסתיים הלילה (בין ראשון לשני) עם זוכים מפתיעים בגברים ובנשים. בגברים, היה זה קמרון נורי הבריטי שהניף תואר מאסטרס ראשון בקריירה, אחרי שגבר 6:3, 4:6, 1:6 על ניקולוז באסילשווילי (36 בעולם).

השניים ניצלו עד תום את חסרונם של שלושת הגדולים נובאק דג'וקוביץ', רפאל נדאל ורוג'ר פדרר וכן את ההדחות המוקדמות והמפתיעות של סטפנוס ציציפאס וסשה זברב כדי להגיע עד הגמר, אבל הבריטי היה טוב יותר במשחק על התואר, אחרי שהפגין אופי וחזר מפיגור של מערכה בדרך לניצחון.

הטניסאי הבריטי קמרון נורי חוגג זכייה באינדיאן וולס
יטפס למקום ה-16 בעולם. קמרון נורי חוגג | אימג'בנק GettyImages, Clive Brunskil

נורי (26 בעולם), שהתחיל את השנה מחוץ לטופ 70 העולמי, הפך לזוכה הרביעי בלבד בטורניר שדורג פחות מ-25. אחרי שבטורנירי הגרנד סלאם השנה סבל מהגרלה קשה (פגש פעמיים את נדאל ופעם אחת את פדרר בשלבים מוקדמים), הוא חוגג את התואר שיכניס אותו לטופ 20 העולמי לראשונה בקריירה ויציב אותו במקום ה-16.

האקשן האמיתי של הערב היה בגמר טורניר הנשים, בו פאולה באדוסה (27 בעולם) גברה 6:7 (5), 6:2, 6:7 (2) על ויקטוריה אזרנקה (32) במשחק שנמשך למעלה משלוש שעות. אזרנקה הגיעה למשחק בתור פייבוריטית וקיוותה לקבוע שיא עולמי עם זכייה שלישית בקריירה באינדיאן וולס, אבל הספרדייה בת ה-23 הפגינה עצבים מברזל, הצילה שתי נקודות משחק, ניצחה פעמיים בשובר שוויון ובכך שמה קץ לקללה ארוכת שנים, כשהפכה לספרדייה הראשונה אי פעם שזוכה בטורניר.

הטניסאית הספרדייה פאולה בדוסה חוגגת זכייה באינדיאן וולס
גאווה ספרדית. פאולה באדוסה | אימג'בנק GettyImages, TPN

באדוסה שגם עבורה מדורג בתואר מאסטרס ראשון בקריירה, תטפס 16 שלבים בדירוג העולמי החדש, ותגיע למקום ה-11 כשהיא במרחק של 30 נקודות דירוג מהטופ 10. זו הפעם הראשונה שהיא מתברגת בין 20 הראשונות העולם.