אבא של דג'וקוביץ': "עם הסחיטה הזאת, נובאק לא יגיע לאוסטרליה"

play
סיים באכזבה שנה אדירה. דג'וקוביץ' | רויטרס
סשה זברב נגד נובאק דג'וקוביץ' 02:29

סרדאן דג'וקוביץ' במתקפה חריפה על מקבלי ההחלטות באוסטרליה ("לא תחדרו לנו לפרטיות") וממשיך באיבה למערב: "מבחינתנו רק החיסון הרוסי מוכר"

(גודל טקסט)

אביו של נובאק דג'וקוביץ' טוען ש"סביר להניח" שבנו לא ישחק באליפות אוסטרליה בינואר מאחרי שהוא "נסחט" במהלך כל סאגת הקורונה סביבו. המדורג ראשון בעולם הביע בעבר את חוסר הנכונות שלו להתחסן, לאחר מכן היה מעורב שערורייה גדולה כשאירגן טורניר עם פרוץ המגיפה שבה השחקנים לא שמרו על תקנות הבריאות וחלקם נדבקו בנגיף – ובהמשך (אחרי שגם אשתו הביעה חוסר אמון בחיסון וביעלותו) הוא כבר זיהה עד כמה הסוגיה נפיצה ושנויה במחלוקת ופשוט סירב לחשוף האם הוא התחסן או לא.

הבעיה היא שלאחרונה נטען באוסטרליה שרק טניסאים מחוסנים יוכלו להשתתף בטורניר הגרנד סלאם הראשון של העונה במלבורן. דג'וקוביץ' מגן על זכותו שלא לחשוף את החלטתו, דבר שעלול לעלות לו בהשתתפות ולדחות את ניסיונו לשבור את שיא הזכיות בגרנד סלאמים (21) ולעבור את רפאל נדאל ורוג'ר פדרר.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי | GettyImages, Aurelien Meunier

לדברי אביו של דג'וקוביץ', הדרישה של ראשי הטניס באוסטרליה לחיסון היא לא פחות מ"סחיטה". לדברי סרדאן דג'וקוביץ', "מבחינת חיסונים ולא מחוסנים, העניין המרכזי הוא הזכות הבסיסית של כל אחד מאיתנו להחליט אם להתחסן או לא. לאף אחד אין זכות לחדור לפרטיות שלנו. תחת התנאים האלה והסחיטה, נובאק כנראה לא יגיע. אני לא הייתי עושה את זה. והוא הבן שלי, אז תחליטו בעצמכם".

לדבריו, "לכל אחד יש זכות להחליט על הבריאות שלו. בין אם הוא התחסן או לא, זו זכותו. האם הוא יפרסם את ההחלטה שלו? אני חושב שלא. לא יודע מה הוא החליט, וגם אם הייתי יודע לא הייתי מספר לכם. יש לוזכות להחליט מה שהוא רוצה".

המשפחה של נובאק דג'וקוביץ'
לא אוהבים את המערב. משפחת דג'וקוביץ' | אימג'בנק GettyImages

בחודש שעבר ראש מחוז ויקטוריה, דניאל אדרוז, הזהיר את נולה והבהיר שהרזומה שלו שלו לא יועיל לו ולא ייתן לו הנחות. "זה היה מביך", טוען אבא של דג'וקוביץ', "לשמוע את ההחלטות של אנשים ששולטים במחוזות באוסטרליה שנותנים לעצמם את הזכות לדרוש מדג'וקוביץ' להיחשף…. השאלה אם הוא יגיע או לא תלויה גם בהתנהגות שלהם. הוא ישמח להגיע מכל הלב, כי הוא ספורטאי ואוהב את מה שהוא עושה. אבל תחת התנאים האלה והסחיטה, הוא כנראה לא".

אביו של דג'וקוביץ', שבעבר לא פעם התבטא נגד מדיניות המערב והקנאה של העולם המערבי בבנו לעומת הפירגון לנדאל ופדרר, הבהיר שהוא מאמין בחיסון הרוסי. "מה הכוונה בחיסון מוכר בכלל?", אמר סרדאן דג'וקוביץ', "זה לא החיסון הרוסי? מבחינת הקריטריונים שלנו, רק החיסון הסיני והרוסי מוכרים. העולם הליברטריאני הוא 90 אחוז מאוכלוסיית העולם. מבחינתנו, זה רוסיה וסין. אני לא חושב שזה נכון שאתם לא מקבלים את החיסון הרוסי והסיני".