הקייס של דג'וקוביץ' מתחזק? המסמכים חושפים: באוסטרליה הטעו אותו

play
מתכונן להתייצב על הדוכן. דג'וקוביץ' | GettyImages, Craig Barritt
מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה 00:44

תכתובות מיילים בין נציגיו של הסרבי לגורמים המוסמכים בויקטוריה חושפים את הכשלים של המארגנים לפני הפארסה בשדה התעופה. בינתיים דג'וקוביץ' רשם כבר ניצחון ראשון בבית המשפט, אבל תיעוד בעייתי חדש ממשיך להמאיס אותו בעיני הציבור

(גודל טקסט)

פרשת נובאק דג'וקוביץ' ממשיכה להסעיר את עולם הטניס, ואת אוסטרליה כולה. מחר (שני) ייערך הדיון בבית המשפט במלבורן בעקבות ערעורו של הסרבי הלא מחוסן על ההחלטה לגרשו ולמנוע את השתתפותו באליפות אוסטרליה, שתחל בעוד שמונה ימים.

הממשלה הפדרלית ביקשה ביממה האחרונה לדחות את הדיון ביומיים ולקיימו ביום רביעי, כדי להתכונן אליו כראוי, אבל הדרישה נדחתה על ידי בית המשפט, ותומכיו של דג'וקוביץ' מתייחסים לכך כאל "ניצחון משפטי ראשון שלו", שמרמז על כך שההחלטה למנוע את השתתפותו בטורניר לא קבילה, ושהיא תשונה בקרוב.

כזכור, בסוף השבוע הצהירו פרקליטיו של דג'וקוביץ' שהוא נדבק בקורונה בחודש שעבר, ולכן קיבל אישור חריג להגיע לאוסטרליה ולהשתתף באליפות על תקן מחלים. באוסטרליה פרסמו הבוקר תכתובות מיילים שתומכות בטענה הזו, ומראים כיצד הרשויות הטעו למעשה את דג'וקוביץ' וגרמו לו להאמין שענייניו יוסדרו מיד עם נחיתתו במלבורן.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'
מתכונן להתייצב על הדוכן. דג'וקוביץ' | GettyImages, Craig Barritt

לפי המסמכים שנחשפו, פקידים בכירים בממשלת אוסטרליה הסמיכו את מדינת ויקטוריה להחריג טניסאים לא מחוסנים בתנאים מסויימים, והפקידה את המשימה בידיה. מנהל איגוד הטניס האוסטרלי ברט סאטון אף הצהיר בפני נציגיו של דג'וקוביץ' שהטניסאי הסרבי עומד בקריטריונים הנדרשים כדי לקבל אשרת כניסה חריגה, משום שהוא כבר נדבק בקורונה בעבר.

הבעיה, כך נראה, הייתה חוסר התיאום בין הגופים השונים באוסטרליה. למרות הזהרות חוזרות ונשנות מצד גורמים פדרליים לממשלת ויקטוריה, דג'וקוביץ' לא התבקש להציג את המסמכים המוכיחים שהחלים מקורונה עד נחיתתו באוסטרליה. גורם פדרלי בכיר אף התריע מראש בפני "פיאסקו של ממש" שיתרחש אם דג'וקוביץ' לא יתבקש להציג את המסמכים מבעוד מועד, ויסדיר את אשרת הכניסה שלו באופן סופי. למרות זאת, הוא לא נדרש לעשות זאת וקיבל מסרים מבולבלים מהרשויות.

ייתכן שמה שהשפיע על ההחלטה לעצור את דג'וקוביץ' בשדה התעופה, היא התנהלותו אחרי שנדבק בקורונה כביכול. לפי המידע שמסר, הוא נמצא חיובי בבדיקת PCR ב-16 בדצמבר. אתמול נחשפו תמונות מאירוע עם ילדים שבו הופיע ב-17 בחודש, יום אחרי הבדיקה החיובית.

היום פרסמו בעיתון הצרפתי "ל'אקיפ" תיעוד מחשיד נוסף של דג'וקוביץ' מה-18 בדצמבר, יומיים אחרי שנמצא חיובי, בו הוא נראה באירוע ציבורי נוסף, שוב ללא מסיכה.

כך או כך, דג'וקוביץ' יודע שאם יגורש, יהיו לך השלכות מרחיקות לכת. לפי סוכנות AP, בתרחיש כזה, בו הערעור שלו יידחה והוא אכן ייאלץ לחזור על עקבותיו לסרביה, יחול עליו איסור לנחות באוסטרליה במשך שלוש שנים – כלומר יחמיץ את הגרנד סלאם הראשון של השנה ואחד הטורנירים האהובים עליו עם תשע זכיות בעבר, עד 2025.

במקביל, בסרביה ממשיכים לנהל את המערכה התקשורתית עבור אלילם. אמש פרסמו באתרים הסרביים את פרטיו האישיים של מייקל אוטרם, מפקד בקרת הגבולות במלבורן, ומי שלפי התקשורת המקומית "אחראי באופן ישיר להתעללות וההתעמרות" בדג'וקוביץ'. כעבור זמן קצר, הופיעו איומים והקנטות ברשת כלפי הקצין המדובר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי