נובאק דג'וקוביץ' יתבע מאוסטרליה 6 מיליון דולר בשל "יחס מפלה ומשפיל"

play
| רויטרס
תמונתו של נובאק דג'וקוביץ' במלבורן לפני אליפות אוסטרליה 00:06

הסרבי לא חושש מעימות נוסף, גם במחיר שהמדינה תאריך את ההשעייה שלו. בינתיים גם ה-ATP תחיל תקנות מחמירות שיקשו עליו בעתיד

(גודל טקסט)

נובאק דג'וקוביץ' לא מתכוון לעבור בשתיקה על גירושו מאוסטרליה, ולפי דיווחים בבריטניה, מכין תביעת ענק נגד מוסדות המדינה. לפי "הסאן", הטניסאי הסרבי שלא הורשה להשתתף באליפות אוסטרליה ואולץ לצאת מהמדינה אחרי מאבק משפטי ארוך ומייגע, יגיש בקרוב באמצעות עורכי הדין שלו תביעה ובה בקשה לפיצויים בגובה 6 מיליון דולר. לטענתו של דג'וקוביץ', הוא זכה ל"יחס מפלה ולא הוגן" בזמן שהותו במדינה, בה נעצר כזכור מיד עם נחיתתו לאחר שלא עמד בתנאים כדי להיכנס למדינה כחוק, בהיותו לא מחוסן נגד קורונה.

דג'וקוביץ' מוכן ללכת שוב בראש בראש נגד ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, גם במחיר שהאחרון יחליט לממש ולהוציא לפועל השעייה ארוכה שלו מתחומי המדינה, עד שנת 2025. עד עכשיו לא היה ברור אם אוסטרליה "תחוס" על דג'וקוביץ' ותמנע את כניסתו לטורניר השנה בלבד או שמא תאסור עליו לנחות בשטחה עד 2025 – אבל ברור שאם דג'וקוביץ' ינקוט בקו תקיף נגד הממשלה, יהיו לכך השלכות גם בתחום הזה.

לפי מקורב לדג'וקוביץ', "ברור לכולם שנובאק זכה ליחס מזעזע בזמן השהות שלו. מלון הפליטים בו הוחלט לשכן אותו שרץ עכברים ותולעים. הוא קיבל יחס של עבריין מרשע".

נובאק דג'וקוביץ' נוחת בדובאי אחרי גירושו מאוסטרליה
| רויטרס

התביעה שמכין דג'וקוביץ' מגיעה על רקע דיווחים לפיהם איגוד הטניס האוסטרלי מימן לדג'וקוביץ' את הוצאות המשפט במהלך השבועיים בהם שהה במדינה. איגוד הטניס האוסטרלי מכחיש את הדיווחים, אגב.

בתוך כך, נראה שלא רק באוסטרליה דג'וקוביץ' יסבול מסנקציות. לפי "דיילי מייל", ה-ATP, התאחדות הטניסאים העולמית, מתכננת להחיל שורה של הנחיות חדשות בכל הנוגע למדיניות כלפי טניסאים לא מחוסנים. מדובר בהנחיות שיקשו מאוד על טניסאים לא מחוסנים להתנהל בצורה תקינה בטורנירים השונים. כך, למשל, יחול איסור על שחקנים לא מחוסנים להימצא במתחם חדרי ההלבשה.

המסמכים הרשמיים שהגיעו לידי "דיילי מייל" חושפים ששחקנים לא מחוסנים יורשו לקחת חלק בטורנירים בכפוף להצגת בדיקת PCR שלילית בכל 48 שעות, אבל כאמור, יחולו עליהם חוקים אחרים משאר המתחרים. חוץ מאיסור על כניסה לחדרי ההלבשה, הם לא יורשו ללון במלונות הרשמיים של הטורניר, לא יוכלו להביא בני משפחה, ועוד ועוד.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' | אימג'בנק GettyImages, KENA BETANCUR/AFP

המשמעות היא כמובן שגם אם דג'וקוביץ' יקבל היתר ממדינות מסוימות להתחרות בשטחן, תנאי הפתיחה שלו עדיין יהיו פחות טובים. כזכור, לפני שלושה ימים התברר שבהתאם לתקנות הקורונה החדשות בצרפת, דג'וקוביץ' לא יוכל להשתתף גם ברולאן גארוס אם לא יתחסן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי