לעיני הקהל הביתי: אשלי בארטי זכתה באליפות אוסטרליה

אשלי בארטי אליפות אוסטרליה | רויטרס

המדורגת 1 בעולם הפכה לאוסטרלית הראשונה שזוכה במלבורן מאז 1978 עם 3:6, 6:7 (2) על דניאל קולינס. האמריקאית כבר הוליכה 1:5 במערכה השנייה, אך המקומית ביצעה מהפך אדיר בדרך לגרנד סלאם שלישי בקריירה

(גודל טקסט)
אשלי בארטי אליפות אוסטרליה
רק אליפות ארה"ב חסרה לה. אשלי בארטי עם התואר הנכסף | רויטרס

עמדה בלחץ: המדורגת ראשונה בעולם, אשלי בארטי המקומית, הגיעה לאליפות אוסטרליה הפתוחה כשיש ממנה רק ציפיה אחת – להפוך לאוסטרלית הראשונה שזוכה בגרנד סלאם במלבורן מאז 1978. היום (שבת) בארטי השלימה את המשימה עם תואר גרנד סלאם שלישי בקריירה, וראשון לעיני הקהל הביתי, אחרי שגברה 3:6, 6:7 (2) על דניאל קולינס המפתיעה, שניסתה להמשיך ולהדהים גם בגמר הגרנד סלאם הראשון שלה.

קולינס המדורגת 27 ניצחה במפגש הקודם בין השתיים, ואחרי שלא התקשתה מול איגה שוויונטק מפולין בחצי הגמר, היא החלה טוב את ההתמודדות מול בארטי, אך נשברה פעם אחת במהלך המערכה הראשונה והפסידה אותה 6:3. האמריקאית לא אמרה נואש ודהרה לעבר 1:5 במערכה השנייה עם שתי שבירות, אך לאחר מכן בארטי רשמה קאמבק מדהים ועם שתי שבירות משלה כפתה שובר שוויון. המומנטום של האוסטרלית נמשך גם בשובר השוויון, בו היא עלתה ל-0:4 מהיר, והיא שמרה על היתרון בדרך ל-6:7 (2) וזכייה שלישית בקריירה בגרנד סלאם אחרי הרולאן גארוס ב-2019 ו-ווימבלדון אשתקד.

אשלי בארטי אליפות אוסטרליה
אשלי בארטי אליפות אוסטרליה | רויטרס
אשלי בארטי לוחצת יד לטניסאית דניאל קולינס
האלופה וסגניתה. בארטי וקולינס | רויטרס

מהלך המשחק

שתי הטניסאיות לא התקשו במיוחד בשני משחקוני ההגשה הראשונים שלהן, בדרך ל-2:2. במשחקון הבא, קולינס חזרה מפיגור 40:15 לנקודת שבירה, אך בארטי התעשתה בדרך ל-2:3. האוסטרלית השיגה בעצמה נקודת שבירה במשחקון הבא, ושגיאה כפולה של קולינס בהגשות הובילה אותה לפיגור 4:2. השתיים שמרו על ההגשות בדרך ל-3:5, ואז בארטי קינחה את המערכה עם משחקון מושלם בו ניצחה על האפס בדרך ל-3:6.

דניאל קולינס אליפות אוסטרליה
תנסה להפתיע את בארטי ולזכות בגרנד סלאם ראשון בקריירה. קולינס | רויטרס

קולינס החלה בסערה את המערכה השנייה והשיגה את שבירתה הראשונה בגמר בדרך ל-0:2. בארטי כמעט הצליחה לשבור בעצמה במשחקון הבא, אך לא השכילה לנצל את שתי נקודות השבירה וקולינס החזיקה מעמד בדרך ל-0:3. האמריקאית השיגה שבירה נוספת בדרך ל-1:5, אך בארטי הגיבה עם שתי שבירות ואיזנה ל-5:5. השתיים שמרו על ההגשות בדרך ל-6:6 ושובר שוויון. בארטי החלה נהדר את שובר השוויון ועלתה ל-0:4 מהיר. קולינס עוד ניסתה לצמק, אך בארטי דהרה לעבר 2:7 בשובר השוויון, 6:7 במערכה וזכייה ראשונה בקריירה באליפות אוסטרליה הפתוחה.