איגה אחרת: איגה שביונטק זכתה ברולאן גארוס בפעם השנייה בקריירה

איגה שביונטק טניסאית פולנייה, אלופת רולאן גארוס 2022 | רויטרס

הפולנייה הוכיחה שהיא בליגה משלה כרגע בטניס הנשי, כשזכתה בתואר בפריז עם 1:6, 3:6 קליל על קוקו גוף בת ה-18 והשוותה את שיא הניצחונות הרצופים במאה ה-21 של ונוס וויליאמס (35). תואר שישי רצוף ב-2022 למדורגת מספר 1 בעולם

(גודל טקסט)

איגה שביונטק הוכיחה היום (שבת) שנכון לשנת 2022 היא בליגה משלה בטניס הנשים. הפולנייה שרק ביום שלישי חגגה יום הולדת 21, השוותה את שיא 35 הניצחונות הרצופים במאה ה-21 של ונוס וויליאמס, ועשתה את זה בסטייל, בגמר רולאן גארוס. המדורגת מספר 1 בעולם פירקה את קוקו גוף 1:6, 3:6 וחגגה תואר גרנד סלאם שני בקריירה (אלופת רולאן גארוס גם ב-2020) ותואר שישי השנה.

איגה שביונטק טניסאית פולנייה, אלופת רולאן גארוס 2022
דומיננטית מהרגע הראשון. איגה שביונטק | רויטרס

האחרונה שזכתה בשישה תארים רצופים בסבב הייתה ז'סטין הנין הבלגית ב-2007-08, וכעת שביונטק הלכה בעקבותיה ובכושר הנוכחי תוכל גם לעקוף אותה. הפולנייה הנהדרת ניצחה ב-56 מ-58 המערכות האחרונות ששיחקה והמאזן שלה במשחקי גמר עומד כעת על 1:9, כולל 18 מערכות רצופות בהן ניצחה.

גוף בת ה-18, שמתמודדת עם ציפיות אדירות מאז גיל 14 ובטורניר הזה רשמה את ההישג הטוב ביותר שלה בסבב הבוגרות, נראתה לחוצה בגמר הראשון בקריירה. היא השתחררה קלות בפתיחת המערכה השנייה והשיגה יתרון שבירה, אך שביונטק התעשתה מיד ודהרה לניצחון תוך שעה ו-10 דקות.

האמריקנית הפכה לצעירה ביותר בגמר בפריז מאז קים קלייסטרס ב-2001 והפסידה כמוה, אך תשמח גם להמשך דומה של הקריירה. כבר מחר תקבל המדורגת 23 בעולם הזדמנות נוספת לקחת תואר בפריז, הפעם בגמר הזוגות יחד עם בת ארצה ג'סיקה פגולה מול קרולין גרסיה וקיקי מלאדנוביץ' הצרפתיות.

קוקו גוף טניסאית אמריקנית
למרות ההפסד, העתיד נראה ורוד. קוקו גוף | רויטרס

מהלך המשחק

שביונטק פתחה את המשחק בצורה נהדרת מול ההגשות של גוף וגם שברה בהזדמנות הראשונה כדי לעלות ל-0:1. האמריקנית הקשתה במשחקון השני והגיעה לשוויון, אבל שביונטק עמדה בלחץ, עלתה ל-0:2 ובמשחקון השלישי שוב השיגה ארבע אפשרויות שבירה. גוף הצילה את כולן, אך באפשרות החמישית ידעה שביונטק לשבור ל-0:3. גם המשחקון הרביעי היה של הפולנייה, בעוד בחמישי ניסה הקהל לדחוף את גוף אחרי שגיאה כפולה בהגשה וטעויות בלתי מחויבות והיא הצליחה לצמק ל-4:1. למרות המשחקון הזה ולמרות הנקודה היפה במשחק (בפתיחת המשחקון השביעי), לגוף לא הייתה אפילו אפשרות שבירה אחת במערכה הראשונה ושביונטק סגרה עניין עם שבירה שלישית ו-1:6 אחרי 33 דקות.

איגה שביונטק עם קוקו גוף, גמר רולאן גארוס 2022
הרצף הפנטסטי נמשך. איגה שביונטק עם קוקו גוף | רויטרס

גוף הבינה שאין לא מה להפסיד ופתחה את המערכה השנייה בצורה אגרסיבית יותר. זה עבד לה והיא הצליחה לשבור כבר בהזדמנות הראשונה. שביונטק ביצעה שלוש טעויות לא מחויבות והחלה לגלות סימני עצבנות בפיגור 2:0, אבל ידעה לצאת מזה עם משחקון הגשה קל, שברה בחזרה ועלתה ל-2:3 בזכות משחקון חלק. המדורגת 1 בעולם הסתערה על ההגשות של גוף פעם נוספת ושברה ל-2:4 עם נקודות נהדרות ליד הרשת. שביונטק עלתה ל-2:5 ואז סיפקה חבטת החזרה פנטסטית שאיזנה ל-40:40 במשחקון השמיני, בו גוף הצליחה בכל זאת לצמק ל-5:3. שביונטק הגישה לניצחון ובהזדמנות הראשונה שקיבלה נקודת אליפות, גם ידעה להשלים את העבודה עם 3:6 ותואר מרשים.