סופו של עידן: סרינה וויליאמס הודחה מאליפות ארה"ב ותודיע על פרישה

הטניסאית ששברה את כל השיאים נכנעה בשלוש מערכות לטומליאנוביץ', במה שככל הנראה היה משחקה האחרון בקריירה בגיל 40: "אלה דמעות של אושר", הודתה בסיום

(גודל טקסט)

זהו ככל הנראה היה הריקוד האחרון של סרינה וויליאמס. כשלושה שבועות לפני שתחגוג את יום הולדתה ה-40, הטניסאית האמריקאית נכנעה הלילה (בין שישי לשבת) 7:5, 6:7 (4), 6:1 לאיילה טומליאנוביץ' האוסטרלית (46 בעולם), סיימה את דרכה באליפות ארצות הפתוחה בסיבוב השלישי ובקרוב צפויה להודיע על פרישה מטניס.

וויליאמס מתחרה בטניס מקצועני זה 27 שנה ובמהלכן זכתה בכל תואר אפשרי: ארבע מדליות זהב אולימפיות, 23 תארי גרנד סלאם, 14 זכיות גרנד סלאם בטורניר הזוגות, הטניסאית היחידה שזכתה ב"גולדן סלאם" ביחידים ובזוגות (זכייה בכל ארבעת הגרנד סלאמים ובמדליה אולימפית באותה שנה) וגם האישה שהייתה הכי הרבה זמן בפסגת הדירוג העולמי – 186 שבועות רצופים. בסך הכל זכתה סרינה וויליאמס ב-367 משחקי מייג'ור, הכי הרבה בטניס הנשים. באליפות ארצות הברית הפתוחה היא זכתה שש פעמים בעבר, הכי הרבה בעידן הפתוח לצד כריס אוורט. בסך הכל זכתה ב-73 תארים.

סרינה וויליאמס, טניסאית
פרידה מאגדה. סרינה | אימג'בנק GettyImages, ANGELA WEISS

וויליאמס מדורגת כיום במקום ה-413 בעולם ולסיבוב השלישי באליפות הנוכחית היא עלתה להפתעת רבים, בייחוד לאור העובדה שחלפה על פני המדורגת שנייה בעולם, אנט קונטבייט. גם מול טומליאנוביץ' היא נאבקה כהוגן ולא הייתה רחוקה מלהפתיע את האוסטרלית – במערכה הראשונה הוליכה וויליאמס 3:5, אלא שאז יריבתה ניצחה ארבעה משחקונים רצופים בדרך ל-0:1 במערכות. וויליאמס יצאה מהמערכה השנייה עם ידה על העליונה לאחר שובר שוויון, אבל המערכה השלישית והמכרעת הייתה כולה של האוסטרלית שניצחה 1:6 ובסיום התקשתה להאמין שבמשחקה הראשון אי פעם מול וויליאמס, היא מי שככל הנראה הובילה לפרידה מאגדה.

בסיום המשחק וכשדמעות זולגות מעיניה, סרינה וויליאמס לא שכחה גם את אחותה שישבה ביציע ואמרה: "לא הייתי סרינה אם לא הייתה ונוס, אז תודה לך. היא הסיבה היחידה שסרינה וויליאמס הייתה קיימת. אני חושב שאלה דמעות של אושר".

סרינה וויליאמס, טניסאית
התרגשה עד דמעות. סרינה וויליאמס | אימג'בנק GettyImages, COREY SIPKIN

בכל עולם הטניס החלו להיפרד מוויליאמס ולהודות לה על קריירה מופלאה, כשגם מישל אובמה הייתה בין המברכות: "מברכת אותך על קריירה מדהימה, סרינה. לכולנו היה מזל שיכולנו לראות אותך בתור ילדה צעירה, גדלה והופכת לאחת הספורטאיות הטובות בכל הזמנים. אני גאה בך, חברה".