ארה"ב: ניק קיריוס ממשיך את "המהפך", והדיח את מדבדב בדרך לרבע הגמר

האוסטרלי ניצח 6:7 (11), 6:3, 3:6, 2:6 את האלוף והמדורג 1 בעולם: "סוף סוף ניו יורק רואה אותי במיטבי". גם קוקו גוף וטמליאנוביץ' ברבעי הגמר

(גודל טקסט)

השבוע השני באליפות ארצות הברית הפתוחה יצא לדרך אמש (ראשון) והושלם הלילה, כשעל הפרק משחקי הסיבוב הרביעי (שמינית הגמר). במוקד עמד המאבק הגדול בין דניל מדבדב לניק קיריוס, כשהאוסטרלי רושם ניצחון גדול ומעפיל לרבע הגמר. לפני כן רשמו ניצחונות מתאו ברטיני וקספר רוד בגברים, וקוקו גוף בנשים.

הטניסאי האוסטרלי ניק קיריוס אחרי ניצחון על דניל מדבדב באליפות ארה"ב
גם מדבדב התרשם ממנו. קיריוס | אימג'בנק GettyImages, Sarah Stier

גברים

ניק קיריוס עשה זאת שוב. "זה לקח 27 שנה, אבל אני שמח שסוף סוף רואים ממני את המיטב", אמר הלילה האוסטרלי, שמכונה "הילד הרע" של הטניס, אחרי ששוב הציג טניס משובח וגבר 6:7 (11), 6:3, 3:6, 2:6 על המדורג 1 בעולם דניל מדבדב. קיריוס, שלא פעם נכנע לרגשות שלו ועד עתה לא הצליח לשמור על יציבות ולממש את הפוטנציאל שלו, מצליח בתקופה האחרונה להתייצב מעט, ואחרי שהעפיל לגמר ווימבלדון, הלילה העפיל לראשונה בחייו לרבע גמר אליפות ארה"ב, ושוב בעזרת יכולת מרשימה.

הוא עדיין קצת לא צפוי, וכך למשל הפסיד נקודה אחת בצורה תמוהה מאוד הלילה – כאשר מדבדב היכה כדור חלש שלא עבר את הרשת, אבל האוסטרלי הסתער עליו ופגע בו עוד לפני שנחת ולכן הפסיד את הנקודה (ועוד נקודת שבירה!) שהייתה לו כבר כמעט מובטחת. אבל למרות זאת קיריוס ידע להתעלות, והשיג את הניצחון על הרוסי, האלוף מהשנה שעברה, שלא הצליח לשמור על תוארו. הוא זכה במערכה הראשונה אחרי שובר שוויון צמוד (11:13), איבד את המערכה השנייה בקלות מדי, אבל כשנדמה היה שהוא מאבד ריכוז ומומנטום – הוא חזר לעצמו היטב.

הטניסאי האוסטרלי ניק קיריוס אחרי ניצחון באליפות ארה"ב
מממש את הפוטנציאל. קיריוס | אימג'בנק GettyImages, Sarah Stier

קיריוס, שעלה למאזן 1:4 מול מדבדב, הפך לטניסאי הראשון מאז 1987 שגובר פעמיים בשנה על המדורג 1 בעולם. הוא שוב ניצל את ההגשה העוצמתית שלו (20 אייסים), שהופכת ליעילה מאוד: הוא הצליח להכניס 84 מ-119 בסרב הראשון, וזכה ב-75 אחוז מהנקודות האלה. "היה משחק מדהים", אמר בסיום, "דניל הוא האלוף, היה עליו הרבה לחץ, אבל אני שיחקתי מצוין, ולמעשה אני משחק מדהים כבר כמה חודשים. ואיזה מקום זה להתעלות בו, בניו יורק, מול אצטדיון מפוצץ".

קיריוס – שכבר אמר לאחרונה ש"אני לא מזהה את עצמי, אני מרוכז מאוד, מעדיף לישון טוב מאשר לצאת לבילויים בלילות, ההצלחות שלי לאחרונה רק גרמו לי לרצות עוד" – יפגוש ברבע הגמר את קארן חצ'אנוב הרוסי (27), שהצליח לגבור בחמש מערכות ארוכות 6:4, 3:6, 1:6, 6:4, 3:6 על פאבלו קארניו בוסטה הספרדי (12).

הכדור הולך החוצה, קיריוס חובט בו מהאוויר

אחרי ששרד מותחן בן חמש מערכות נגד טומי פול, קספר רוד (5, נורבגיה) זכה לדרך קלה יותר נגד קורנטן מוטה הצרפתי, שמדורג 112 בעולם ועשה את כל הדרך מהמוקדמות אל שמינית הגמר, אך שם נעצר. רוד לקח בקלות את שתי המערכות הראשונות – 1:6, 2:6 – ושמט את השלישית 7:6 (4), אבל התעשת עם 2:6 שסגר לו ניצחון 1:3 במשחק בדרך לשלב שמונת האחרונים. ברבע הגמר רוד ישחק מול מתאו ברטיני (13, איטליה) שניצח את אלחנדרו דוידוביץ' פוקינה (ספרד) 3:6, 7:6(2), 3:6, 6:4, 2:6.

קוקו גוף, טניסאית אמריקאית
שיפרה את הישג השיא באליפות ארצות הברית. גוף | אימג'בנק GettyImages, Elsa

נשים

אונס ג'אבור (5, טוניסיה) רשמה את הישג השיא שלה בפלשינג בעצם ההגעה לסיבוב הרביעי, אבל היא לא רוצה לעצור שם וחולמת על גרנד סלאם ראשון בקריירה. הבוקר היא גברה 6:7 (1), 4:6 על ורוניקה קודרמטובה (18, רוסיה), אחת מטניסאיות הזוגות הטובות בעולם. ברבע הגמר המנצחת תפגוש את אילה טומליאנוביץ' האוסטרלית, שבסיבוב הקודם הדיחה את סרינה וויליאמס במשחק הפרישה שלה, והיום המדורגת 46 המשיכה במסע האישי שלה, עם ניצחון 6:7 (8), 1:6 על לודמילה סמסנובה הרוסייה.

בתום שתי מערכות ארוכות, שקולות והפכפכות, קוקו גוף (12, ארה"ב) הבטיחה לעצמה הופעת בכורה ברבע גמר הגרנד סלאם ה"ביתי" עם ניצחון על 5:7, 5:7 על ז'אנג שוואי (36, סין). גוף השיגה שלוש שבירות במערכה הראשונה, אחת יותר מיריבתה, וכך עלתה ליתרון במשחק. במערכה השנייה שוואי כבר הגישה ביתרון 3:5, אך האמריקאית שברה אותה דווקא אז וניצחה ארבעה משחקונים רצופים בדרך להכרעת ההתמודות ולמפגש עם קרולין גרסיה בשלב הבא.

משחקים נוספים:

קרולין גרסיה (17, צרפת) – אליסון ריסק (29, ארה"ב) 4:6, 1:6
אליה טומליאנוביץ' (אוסטרליה) – לודמילה סמסונובה (רוסיה) 6:7, 1:6