חצ'אנוב הדיח את קיריוס, יפגוש את קספר רוד בחצי גמר ארה"ב

play
קארן חצ'אנוב טניסאי רוסי | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 6.9 04:52

הרוסי שבר את חלומו של האוסטרלי אחרי חמש מערכות והעפיל לחצי גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה, גרסיה הלוהטת תפגוש את ג'אבור אצל הנשים

(גודל טקסט)

הקרבות על הכרטיסים לחצאי הגמר החלו אמש (שלישי) באליפות ארצות הברית הפתוחה ונמשכו הבוקר.

הטנסיאי הנורבגי קספר רוד
משחק נהדר. רוד | אימג'בנק GettyImages, Al Bello
קארן חצ'אנוב טניסאי רוסי
עשה זאת. חצ'אנוב | רויטרס

גברים

קספר רוד (נורבגיה, 5) – מתאו ברטיני (איטליה, 13) 1:6, 4:6, 6:7 (4)

הישג נהדר לנורבגי, שעוד יכול לסיים את השנה הזאת במקום הראשון בעולם. רוד שלט במשחק מהפתיחה ועד הסיום, והודה: "אני לא חושב שאי פעם פתחתי טוב יותר משחק, הכל הלך לכיוון שלי". אם יניף את הגביע בניו יורק, יטפס לפסגת הדירוג העולמי, לראשונה בקריירה כמובן".

ניק קיריוס (אוסטרליה, 23) – קארן חצ'אנוב (רוסיה, 27) 7:5, 4:6, 7:5, 6:7 (3), 6:4

לאחר שהדיח את המדורג ראשון דניל מדבדב הוכתר קיריוס כאחד המועמדים הברורים ללכת עד הסוף, אולם לחצ'אנוב היו תכניות אחרות לגמרי, ובסיומו של משחק נהדר העפיל לראשונה בקריירה לחצי גמר גרנד סלאם. ממש כמו באליפות אוסטרליה של 2020, שוב המפגש בין השניים הסתיים בחמש מערכות, אך הפעם זה הלך לכיוונו של הרוסי. קיריוס, מצידו, ימשיך לחכות – עצם ההעפלה לרבע הגמר היתה הישג השיא שלו בארצות הברית, אך דווקא בכושר שיא, כשנדמה היה שהוא בדרך לגרנד סלאם ראשון בקריירה, המסע שלו הגיע לסיומו.

אונס ג'אבור טניסאית טוניסאית
ממשיכה לחצי הגמר. אונס ג'אבור | רויטרס

נשים

אונס ג'אבור (טוניסיה, 5) – אילה טומליאנוביץ' (אוסטרליה, 46) 4:6, 6:7

פיינליסטית ווימבלדון ממשיכה במסע שלה לעבר גמר גרנד סלאם נוסף עם ניצחון 0:2 וכרטיס לחצי הגמר באליפות ארצות הברית הפתוחה. הטוניסאית ניצחה את הטניסאית האוסטרלית שהדיחה את סרינה וויליאמס בסיבוב השלישי ושמרה מולה על מאזן 0:4 בניצחונות לאורך הקריירה. בסיבוב הבא תפגוש את קרולין גרסיה.

קורי גוף (ארה"ב, 12) – קרולין גרסיה (צרפת, 17) 6:3, 6:4

הצרפתיה האריכה את רצף הניצחונות שלה ל-13, לצערם של האוהדים האמריקאים בארתור אש. "אני לא יודעת איך לתאר את זה, זה מדהים", אמרה בסיום. "אני פשוט בעננים". גרסיה טרם הפסידה מערכה באליפות, ולמעשה, הפסידה 20 משחקונים בלבד בארבעת משחקיה האחרונים. המומנטום הנהדר הזה ישיב אותה לטופ 10, וגורם לה להיראות כמו פייבוריטית ברורה ללכת עד הסוף.