אבי פרץ: "ההגעה של דג'וקוביץ' משנה את כללי המשחק"

play
נרגש. פרץ | מערכת וואלה!, ניב אהרונסון
יו"ר איגוד הטניס אבי פרץ 00:57

יו"ר איגוד הטניס מתכונן ל-10 ימים עמוסים שכוללים מפגש דייויס עם צ'כיה וטורניר ATP: "לא חלמתי שנוכל לארח אירוע כזה"

(גודל טקסט)

הימים של עמוס מנסדורף ואנה סמאשנובה הפכו כבר מזמן לזיכרון רחוק וגם שחר פאר ודודי סלע כבר לא בנמצא, אבל ב-10 הימים הקרובים הטניס המקומי שוב יתפוס כותרות בישראל. זה יתחיל עם מפגש גביע הדייויס עם צ'כיה מחר ומחרתיים (שישי ושבת) ויימשך בסוף השבוע הבא, כשנובאק דג'וקוביץ' יגיע לטורניר ה-ATP 250 בתל אביב.

"תוך כדי ההכנות לדייויס וטורניר ה-ATP היו לנו גם תחרויות פיוצ'ר שארגנו, אליפויות אזוריות, ליגות, ליגת סניורים… ככה שברור שזו התקופה הכי עמוסה שלנו", מספר יו"ר איגוד הטניס, אבי פרץ, בריאיון לוואלה! ספורט.

ספר קצת על ההכנות לדייויס

"זה מגה אירוע, במיוחד כשהופכים אולם סגור למגרש טניס. אחר כך יש את טורניר ה-ATP וצריך להגיד את האמת – אף אחד מהפעילים בענף אצלנו לא מנוסה בארגון טורניר כזה, אז זה כבר מאתגר מאוד ואפילו מטורף".

מנכ"לית איגוד הטניס סיגל חדד עם אבי פרץ
אבי פרץ עם מנכ"לית איגוד הטניס, סיגל חדד | אתר רשמי, איגוד הטניס

כמה קשה לעשות את זה בפעם הראשונה כאן בארץ?

הספונסר, ד"ר מיכאל מורלשווילי שהוא המארגן של התחרות, החזיק בזיכיון של טורניר כזה כמה שנים. הוא הביא צוות מנוסה מחו"ל, שהפיק מעל 10 תחרויות כאלה. יש כמובן צוות של איגוד הטניס שמנוסה בהקמת מגרשי אינדור. נקים באקספו תל אביב ארבעה מגרשים – שני מגרשי משחק ושני מגרשי אימון ויש המון ניסיון סביב האירוע. אבל עדיין בגלל שזה משהו ראשוני יש חשש ודריכות לא לטעות וכל צעד נשקל יותר מהרגיל".

אמרת בראיון הקודם שלנו שאחת המטרות שלך היא להביא לכאן טורניר גדול.

"דיברתי על תחרויות בינלאומיות באופן כללי. תחרות בסדר גודל כזה אפילו לא חלמתי שנוכל להביא בקדנציה הזו. התחברו כמה גורמים שמזל הוא חלק גדול מהם. בוטלו כמה תחרויות בסין בתקופה הזו וקיבלנו פנייה מהספונסר ואמר שהוא הולך על זה. שיתוף הפעולה בינינו מצוין".

מה המטרות שסימנת לקראת האירוע הזה?

"יש שתיים. אחת – להפוך את האירוע הזה למסורת כי כרגע הוא חד פעמי. שמחתי לשמוע שיש רצון להגדיל בפעם הבאה – אם זה יקרה – ל-ATP 500, שזה כבר אירוע בסדר גודל אחר לגמרי וכל הטופ 10 בעולם מגיעים. אבל שוב, זו מטרה רחוקה ואנחנו לא חושבים על זה כרגע".

ועדיין דג'וקוביץ' יהיה כאן.

"האירוע הזה, בלי קשר אליו, הוא תחרות יותר גדולה מטורניר ATP 250 רגיל. באים בערך 20-30 שחקנים מהטופ 60 העולמי. זו רמה מאוד גבוהה וכשהתחלנו לא ציפינו שזה יהיה ככה, עוד לפני דג'וקוביץ. ברגע שהבנו שהוא יהיה בתחרות זה כבר הפך למגה אירוע. דג'וקוביץ זה לשנות את כללי המשחק, זה השחקן הכי טוב בכל הזמנים כנראה, או לפחות אחד מהשלושה הכי גדולים בהיסטוריה. הוא לא משחק בטורנירים האלה אף פעם חוץ מטורניר בלגרד. הוא לא נכנס לאליפות ארצות הברית, אז הוא צריך עוד טורניר לשמור על הנקודות. אני מניח שיש גם משמעויות כלכליות מסחריות והוא גם מאוד אוהב את ישראל".

מה הציפיות מטורניר ה-ATP, מה יגרום לך לסמן אותו כהצלחה?

"קודם כל שיעבור בשלום. ככל שהאירוע יותר גדול, ככה אתה מגדיל את האופציות לדברים שיכולים להתקלקל. יהיו פה עשרות שחקנים מהרמה הכי גבוהה ביחד עם הצוותים שלהם. האירוע ישודר ב134- מדינות בעולם ולכן ההכנה היא מאוד מדוקדקת ברמה שאפילו לאוספי הכדורים עשינו מבחנים".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי
"מאוד אוהב את ישראל". דג'וקוביץ' | רויטרס

חוץ מהכרה בעולם, מה הטורניר הזה יעשה לטניס הישראלי?

"זה חלק מתכנית ולא עומד בפני עצמו. חלק משנה שלמה שהיו 15 פיוצ'רים בישראל, שנה שמדינת ישראל תומכת בפעם הראשונה בספורטאים הבכירים שלנו כחלק מההכנות האולימפיות, שנה שמתחילים איתור ומיון בגילאי 6-9. אירחנו שני מפגשי דיוויס, כך שזו שנה עם כל הרבדים, אפילו תוכניות בינלאומיות בסניורים וג'וניור".

אבל עדיין, מי שלא מעורה יגיד שאולי המעטפת השתפרה, אבל השחקנים הולכים ודועכים.

"אני מסכים לחלוטין. היינו בשפל עד לפני שנה וחצי, אבל אנחנו מתחילים להתרומם. כמו שזה לא נהרס בין לילה, זה גם לא ייבנה בין לילה. את הפירות מישהו אחר כנראה יקצור, אבל זה בסדר. כבר עכשיו אנחנו רואים כבר שינוי. הצוות הבכיר מתחיל להתברג בדירוג העולמי, אין קפיצה ממקום 500 לטופ 100 בתוך חצי שנה, אבל כל המהלכים שאנחנו עושים יעזרו לעתיד. בשנתיים האחרונות עשינו סיבוב משמעותי של ההגה לכיוון אחר. יש היום סיירת באיגוד הטניס שמובילה המנכ"לית סיגל חדד ואפשר להגיד שיש מהפכה בענף".

זו תקופה נהדרת לספורט הישראלי מבחינת הישגים. אתלטיקה, שחייה, כדורגל, כדורסל, כדורמים ועוד. צובט שהטניס לא חלק מהחגיגה ההישגית?

"כשמישהו מהמדינה משחק זה לעולם לא צובט לי. כמעט בכיתי כשישראל הפסידה לצ'כיה ביורובאסקט ואני מקווה שננקום עכשיו בצ'כים בדיוויס. זה מחמם את הלב, אני מאמין שזה מדבק את כלל הענפים ונותן רוח גבית חיובית למשרד הספורט. ההנאה והגאווה שלנו זה הצלחה של ענפים ישראליים ואני מקווה שעכשיו נצטרף".

איך אתה רואה את הסיכויים של המפגש עם צ'כיה?

"כמו ברוב התחרויות בבית 1 ומעלה, אנחנו אנדרדוג. הם חבר'ה מאוד צעירים ומוכשרים, חזקים, מנוסים וצפוי לנו קרב, אבל לא קל לשחק נגד הישראלים כשהם עם הדגל על החולצה ובייחוד לא בישראל. גם מול דרום אפריקה היינו אנדרדוג גדול. אני סומך על השחקנים".

החלטתם לארח בהיכל שלמה, זה לא יהרוס את יתרון הביתיות?

"לא. בתוך אולם הביתיות גדולה יותר. הקהל היום בעולם נהיה יותר מפונק והוא רוצה לבוא לאירוע. לשבת במגרש בחוץ במשך שבע שעות עם רוח, שמש ואבק, גורם לקהל לא ליהנות. כל זמן שאני בתפקיד אני אעשה את כל המאמצים כדי שנשחק באולם סגור משחקי דיוויס".

בן פתאל בתקופה מצוינת ועדיין לא זומן לנבחרת.

בן זומן למפגש עם דרום אפריקה ובחר לא להגיע. למה? אני מניח שהוא רצה להתמקד יותר בקידום הדירוג האישי. הפעם יוני החליט ללכת עם הסגל שנלחם והוכיח את עצמו במפגש הקודם, הייתה סינרגיה מעולה בין כולם".