תואר שלישי השנה: נובאק דג'וקוביץ' זכה בטורניר תל אביב

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ', אלוף טורניר תל אביב | דני מרון

הטניסאי הענק ניצח בקלות 3:6, 4:6 את מארין צ'יליץ' בגמר וחתם הופעה בלתי נשכחת בישראל, מבלי לשמוט מערכה בטורניר

(גודל טקסט)

נובאק דג'וקוביץ' חתם הערב (ראשון) הופעה בלתי נשכחת למי שזכה לצפות בו כאן בישראל: הסרבי גבר בקלות 3:6, 4:6 על מארין צ'יליץ' בגמר, וזכה בטורניר תל אביב כדי לרשום לעצמו תואר שלישי ב-2022. דג'וקוביץ' הפך בכך לטניסאי הראשון שזוכה השנה בתחרויות על שלושת המשטחים: קשה, חימר (רומא) ודשא (ווימבלדון), זאת מבלי לשמוט ולו מערכה אחת בטורניר כאן בארץ.

"נולה" בן ה-35 הגיע ל-89 תארים בקריירה, לאחר שהתמודד בהצלחה עם יכולת ההגשה המפורסמת של צ'יליץ' ואפשר לו רק הזדמנות אחת לשבור במהלך כל המשחק, שגם אותה הקרואטי לא הצליח לנצל. היה זה טורניר היחידים הראשון בו השתתף דג'וקוביץ' מאז זכייתו בווימבלדון לפני כשלושה חודשים, אבל הוא בהחלט הראה שהוא בכושר מצוין ועדיין מוכן לקרוא תיגר על תואר הטניסאי הגדול בהיסטוריה.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ', זוכה טורניר תל אביב
תואר שלישי השנה. דג'וקוביץ' | רויטרס
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ', אלוף טורניר תל אביב
| דני מרון

מהלך המשחק

מערכה ראשונה:

צ'יליץ' הציל שתי נקודות שבירה במשחקון השני ואיזן ל-1:1 אחרי שדג'וקוביץ' עלה ליתרון, אבל במשחקון הרביעי, הסרבי ניצל את את נקודת השבירה השנייה מתוך שתיים שהיו לו, ולאחר מכן שמר על ההגשות שלו בדרך ל-1:4. צ'יליץ' לקח את שני המשחקונים הבאים שבהם הגיש, אבל דג'וקוביץ' מימש את נקודת המערכה השנייה שהייתה לו – וניצח 3:6 בדרך ליתרון בגמר.

מערכה שנייה:

הסרבי המשיך במומנטום עם שבירה נוספת כבר במשחקון הראשון, שאחריה השאיר את יריבו על האפס כדי לעלות ל-0:2. צ'יליץ' סידר לעצמו אפשרות שבירה ראשונה כשהיה בפיגור 3:2, אבל דג'וקוביץ' לא נרתע ושמר על היתרון. הקרואטי לקח משחקון על האפס וצימק ל-4:3, אבל אחרי שכל שחקן שמר על ההגשות שלו, דג'וקוביץ' ניצל את נקודת המשחק הראשונה שהייתה לו – והבטיח את זכייתו בטורניר עם 4:6 ו-0:2 במשחק.