חדרה, חיפה וק.ק תל אביב עלו לחצי גמר הגביע

מכבי חיפה כדורעף
מכבי חיפה כדורעף | צילום: איגוד הכדורעף

חיפה, שניצחה 0:3 את רעננה, תפגוש בשלב הבא את ק.ק תל אביב, שלא התקשתה עם 0:3 על אסא בן גוריון ב"ש. חדרה עלתה בזכות 0:3 על מכבי בנות נצרת, ותשחק מול המנצחת בין כפר סבא לקריית אתא

(גודל טקסט)

שלושה מתוך ארבעת משחקי רבע גמר הגביע נערכו היום (שישי) בצהריים, ובמסגרתם הבטיחו את מקומן בין ארבע האחרונות ק.ק תל אביב, מכבי חיפה ומכבי חדרה. השתיים הראשונות ייפגשו ביניהן, ואילו חדרה תמתין למנצחת במפגש בין הפועל כפ"ס לעירוני קריית אתא, שיתקיים ביום שני.

מכבי חיפה – מ.כ מכבי רעננה 0:3 (12:25, 22:25, 21:25)
לפני שבוע וחצי ניצחו הירוקות את רעננה בביתה, והיום עשו זאת באולם רמת אלון נווה שאנן. עבור רעננה היה זה הפסד רביעי ברציפות, דבר שלא מאפיין את הקבוצה, שפתחה באופן חזק ויציב את העונה. חיפה, מחזיקת הגביע, עדיין ללא הפסד העונה באף מסגרת, וקשה לראות מי תוכל לעצור אותה בדרך להנפה נוספת. לוגאן טום הובילה את חיפה בנקודות עם 14, ואליה חברו פולינה מליק (11) ויוליה אנרושקו (10). ברעננה בלטה יאל בנימין עם לא פחות מ-17 נקודות.

"הגענו מאוד מוכנים. הוצאנו לפועל את מה שתכננו וזה היה די טוב", אמר בסיום מאמן מכבי חיפה גיא שמאי. "בשתי המערכות האחרונות היו לנו עליות וירידות, אבל באופן כללי היה משחק לא רע שלנו. אנחנו צריכים להשתפר בנושא היציבות, כי עליות וירידות זה מסוכן בשבילנו". ישראל אשר, מאמן רעננה, היה מרוצה מהיכולת שהפגינה קבוצתו: "לקח לנו מערכה להיכנס למשחק, אבל בשתי המערכות הבאות השחקניות שלי הציגו משחק כדורעף מצוין, מלא נחישות, עם פעולות טובות ונכונות. לחיפה בהחלט יש שחקנית על, לוגאן טום, שהוציאה את הקבוצה שלה מצרות כל פעם שזה נדרש ממנה. אני מאוד גאה בשחקניות שלי, זו בהחלט הרמה שאנחנו חייבים להציג בהמשך הדרך".

מכבי חדרה – מכבי בנות נצרת 0:3 (12:25, 9:25, 13:25)
המארחות ראו במשחק הזדמנות להזניק את העונה שלהן קדימה, ולקחו אותה בשתי ידיים, מבלי לתת לאורחת, מובילת הבית התחתון, אפשרות להפתיע. ענבל פלג, עמנואל רום ורז סבר בלטו בשורות המנצחת. נצרת שיחקה ללא השחקנית המרכזית שלה, אדוארדה גרהרד הברזילאית, שנפצעה וגמרה את העונה במשחק מול אסא בן גוריון באר שבע.

"קשה לנו בלעדיה", אמר מאמן נצרת ענאן ג'רג'ורה על גרהרד, והתייחס גם להמשך העונה של קבוצתו: "נעבוד באימונים על הדברים שצריכים לשפר על מנת לשפר את המשחק שלנו לקראת משחקי הליגה הבאים". המאמן המנצח עדי תדמור אמר לאחר המשחק: "אני שמח על הניצחון החשוב ועל ההעפלה. ביום שישי הבא לא נהווה תפאורה למנצחת בין כפר סבא לקריית אתא, אלא נגיע מוכנים במטרה להעפיל גם לגמר הגביע".

ק.ק תל אביב – אסא בן גוריון ב"ש 0:3 (9:25, 4:25, 10:25)
המארחות לא נזקקו לזמן רב על מנת להבטיח מקום בחצי הגמר, ועל כך ילמדו ההפרשים הגבוהים במערכות. בשלב הבא מחכה להן משוכה גבוהה הרבה יותר, בדמותה של מכבי חיפה, שניצחה אותן רק לפני שבוע בתוצאה 0:3.

אחד המשחקים המעניינים ביותר בשלב רבע הגמר יתקיים ביום שני (20:00, אולם גן הרצל בקריית אתא), אז תארח הפועל עירוני קריית אתא (רביעית בליגה), שעברה מהפך בפגרה ונמצאת בתקופה מצוינת, את הפועל כפר סבא (מקום שני בליגה), שמגיעה אחרי ניצחון מכונן באירופה והעפלה לשלב רבע גמר גביע האתגר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי