מטה אשר עכו זכתה בגביע המדינה

מטה אשר/עכו
מטה אשר/עכו | דני מרון

האדומים לא נתנו סיכוי למכבי תל אביב, ניצחו 0:3 (20:25, 22:25, 15:25) בדרך להנפה ה-12 בתולדות המועדון והשביעית ברצף. נועם כץ: "אמרו לי שזו השנה של כפר סבא והנה אנחנו כבר עם תואר אחד"

(גודל טקסט)

הפועל מטה אשר עכו זכתה הערב (שלישי) בגביע אחרי ניצחון 0:3 (20:25, 22:25, 15:25) על מכבי תל אביב מול כ-900 צופים באולם מטרווסט. זוהי הפעם השביעית ברצף בה מניפה מטה אשר עכו את הגביע, וה-12 בהיסטוריה. בכך השתוותה הקבוצה של נועם כץ להפועל המעפיל מבואות בראש טבלת הזכיות של הכדורעף הישראלי. הייתה זו הפעם השלישית ברצף בה נפגשו הקבוצות בגמר הגביע, כשבפעמיים הקודמות ניצחה מטה אשר עכו 1:3 (בשנה שעברה) ו-0:3. הערב, הייתה זו העוצמה האדירה של אנדלקו צ'וק, סטס נביאדומסקי, סלבה בצ'קלה וקוין פויר שפשוט הייתה גדולה על הקבוצה של אריה זלינגר.

האדומים שמרו על יתרון יציב לאורך כל המערכה הראשונה, בין השאר הודות לכך שיריבתם נראתה לא מאופסת, ולא הצליחה לנצל את הטעויות הלא מעטות שעשתה מטה אשר עכו. מי שהגיעו בגדול למערכה היו צ'וק ונביאדומסקי, שבלטו בגבהים וסיימו עם 7 ו-6 (בהתאמה) את המערכה. המערכה השניה היתה דומה. גם הפעם הצליחה מטה אשר עכו לתרגם את היתרון האיכותה שלה להפרש קטן שהתערער רק לרגעים מעטים, אלא שהפעם נכנס לפעולה פויר הגרמני, שנמצא בתקופה מצוינת, ועשה את ההבדל, לצד יכולת טובה של הליברו אורן זינדורף. בצד השני החל טמיר הרשקו להוות איום אחרי מערכה ראשונה בינונית, אבל זה לא היה מספיק והאדומים ניצחו 22:25 ועלו ליתרון כפול במערכות.

במערכה האחרונה רצו האדומים ל-0:4 עם פתיחה נהדרת של נביאדומסקי, ובהמשך עלו גם ל-2:9, יתרון ממנו הצהובים לא הצליחו לחזור. בצ'קלה כיכב במערכה זו עם קיל בלוקס והנחתות מרשימות וחשובות, וסחף את חבריו לניצחון 15:25 ולזכייה בגביע ביכולת נפלאה. חלוקת הנקודות אצל מטה אשר עכו מדגימה יפה את הכוחות שפעלו במגרש: נביאדומסקי סיים עם 14, בצ'קלה וצ'וק הוסיפו 13 כ"א, וקווין פויר תרם 12. את מכבי תל אביב הובילו טמיר הרשקו עם 12 נקודות, וקינן קופץ' עם 9.


מחזיקת גביע המדינה. מטה אשר/עכו (דני מרון)

"עבדנו קשה על הגביע הזה", אמר בסיום המאמן נועם כץ. "העונה ידעתי שיהיה לנו אתגר, ולשמחתי הגענו לגמר בכושר שיא. הייתה אוהדת בקהל שאמרה לי לפני המשחק שהשנה זו לא השנה שלנו, אלא של כפר סבא, והנה כבר אנחנו עם תואר אחד. אנחנו יודעים שההמשך יהיה קשה. יש יריבות קשות והאליפות פתוחה". על ההישג האישי שלו, עם גביע שביעי ברציפות כמאמן הקבוצה, אמר כץ: "לקחתי את הראשון כשהבת שלי הייתה בת שנתיים והיום היא בת תשע. אני זוכר את כל האנשים שהיו שותפים לחוויה הזאת, כי בכל פעם זו קבוצה שונה, אנשים שונים. כשיש שורשים עמוקים, גם סערה לא תזיז אותנו".

קווין פויר אמר לאחר המשחק: "אני חושב ששיחקנו ממש טוב בשתי המערכות הראשונות, ולא נתנו למכבי סיכוי, למרות שגם היא שיחקה חזק. אחר כך הם כבר הפסיקו להאמין. אני מאושר מהזכיה הזו". מאמן מכבי תל אביב, אריה זלינגר, סיכם בסיום: "היה לנו משחק לא טוב. הם יותר מאורגנים, הם יותר חזקים. להם יש הרבה שחקני נבחרת, ולנו אחד. האמצע לא עבד אצלנו טוב הערב, לא בקבלה ולא בהתקפה, ולא פלא שהמשחק נגמר כמו שהוא נגמר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי