1:3 חשוב לרעננה על ק.ק ת"א בדרך למקום השלישי

כדורעף נשים
כדורעף נשים | איגוד הכדורעף

הקבוצה של ישראל אשר ("השחקניות הביאו המון שאפתנות") השיגה ניצחון קריטי בתל אביב, ושיפרה מאוד את סיכוייה להעפיל לחצי גמר הפלייאוף. מכבי חיפה ניצחה 0:3 את חדרה, כפי שעשתה גם כפ"ס מול קריית אתא

(גודל טקסט)

לצד ניצחונות ביתיים של 0:3 מצד שתי הגדולות, מכבי חיפה והפועל כפר סבא, על מכבי חדרה וקריית אתא, השיגה היום (שישי) מכבי רעננה ניצחון חוץ חשוב על ק.ק תל אביב בעימות ישיר על המקום השלישי. המשחק המרכזי במחזור הבא יפגיש ביום שלישי ברמת אלון בין האלופה מכבי חיפה למחזיקת הגביע הפועל כפר סבא.

ק.ק תל אביב – מכבי רעננה 3:1 (18:25, 25:19, 25:21, 25:20) 
ניצחון מכונן עבור השחקניות של ישראל אשר, שיכול להיות אבן דרך מרכזית בדרך להעפלה לחצי גמר הפלייאוף, מול היריבה העיקרית של הצהובות. רעננה משלימה מאזן 1:3 במשחקים מול ק.ק העונה, דווקא כשנראה שיחסי הכוחות בין הקבוצות מתהפכים. בשבוע הבא יהיה על התל אביביות לנצח בחוץ את קריית אתא כדי לחזק את תביעתן למקום בחצי גמר הפלייאוף. למצטיינות במשחק נבחרו בקי קופילוביץ' (ק.ק ת"א) ואיבונה וליגורה (רעננה).

ק.ק פתחה פער באמצע המערכה הראשונה עם אייסים של אנני מולר וספיר חודורוב, והמשיכה משם לניצחון 18:25. במערכה השניה רעננה שלטה מההתחלה, והצליחה להשוות. גם בשלישית המושכות היו בידיים של רעננה, שהובילה 15:19, אבל ק.ק חזרה עם חסימות של מולר וקורטני ואס של מולר. למרות זאת, רעננה התעשתה בזמן וניצחה. כמות חריגה של טעויות של ק.ק בתחילת המערכה הרביעית הביאה ליתרון 6:11 של רעננה. במצב של 11:14 לרעננה לקח רן גאון לקח פסק זמן וקבוצתו חזרה ל-14:14 ואף עלתה ל-15:16, עם שלוש נקודות רצופות של נאקאמורה. אך איבונה וליגורה (כל שלוש הנקודות האחרונות של רעננה), יאל בנימין ואורן עובדיה החזירו את רעננה ל-18:21 במאני טיים, ומשם שייטו האורחות לניצחון.

וליגורה סיימה עם 20 נקודות לזכות רעננה, לצד טליטה דו נסימנטו (3 אייסים, 2 קיל בלוקס) שרשמה 13, אורן עובדיה שהוסיפה 12 (מתוכן 3 קיל בלוקס ושני אייסים) ויאל בנימין 10. בצד השני הובילו אנני מולר ואיומי נאקאמורה עם 14 נק' כ"א, וליזה סיריך סיימה עם 13 (3 קיל בלוקס).

"ניצחון מאוד חשוב לתכניות לסיים ברביעיה הראשונה", אמר בסיום מאמן רעננה ישראל אשר. "כל השחקניות תפקדו בצורה יוצאת מהכלל, הביאו המון שאפתנות למשחק, לא ויתרו על אף כדור והראו המון רצון ומחויבות. אמנם איבונה קיבלה את תואר השחקנית המצטיינת, ובצדק, אבל בשבילי כל השחקניות הצטיינו. עכשיו הראש במשחק הבא בחדרה".

מאמן ק.ק תל אביב רן גאון אמר לאחר המשחק: "החל מהמערכה השניה, היתה ירידה במשחק הקבלה שלנו ובהתאם ירידה ברמת ההתקפה שלנו – מה שהקל על היריבה לצבור נקודות קלות. ההפסד אמנם מאכזב אך בשלב זה של העונה חייבים להשאיר את זה מאחורינו, להרים בחזרה את הרמה, לתקן ולהתכונן למשחק הבא ביום רביעי בקרית אתא".


מכבי XT חיפה – מכבי חדרה 0:3 (22:25, 16:25, 17:25)

חדרה בהחלט הערימה קשיים על אלופת המדינה, אבל לא הצליחה לגרום לה לאבד מערכה בפעם השביעית העונה בליגה ולרשום ניצחון 19 מ-19 משחקי ליגה. החדרתיות כבר היו ביתרון 14:16 במערכה הראשונה ברמת אלון, אבל אז נכנסה לפעולה לוגאן טום ומצד שמאל של ההתקפה שינתה את המצב ועזרה לירוקות לעלות ל-0:1. במערכות הבאות שלטו הירוקות, בשניה הרבה בזכות החסימה שהפכה מדויקת ודומיננטית יותר, אבל האורחות גרמו להן להזיע עד שנכנעו 0:3. למצטיינות במשחק נבחרו קטי זילברמן (מכבי חיפה) ואולנה יקימצ'וק (חדרה).

הפועל כפר סבא – הפועל עירוני קריית אתא 0:3 (17:25, 21:25, 15:25)
ניצחון ביתי משכנע לירוקות, מול קבוצה שהייתה זקוקה לנקודות. ברגע חשוב במערכה השנייה הובילה האורחת 16:18, אבל כפ"ס הפכה את התוצאה ואייס של וליקי חתם 0:2 במערכות. במערכה האחרונה הובילה כפ"ס 6:14, וניצחונה לא עמד בספק. כפ"ס רושמת ניצחון ליגה מספר 16 העונה לעומת שלושה הפסדים בלבד, כולם למכבי חיפה. במשחק הצטיינו פלורנסיה אגירה (כפ"ס) וילנה שיינין (קריית אתא).

אניה וליקי סיימה עם 15 נקודות לזכות כפ"ס, כשקרלה קסטיליאונה תרמה 11 ופלורנסיה אגירה, המצטיינת הקבוצה של הקבוצה במשחקים האחרונים, 10 (4 קיל בלוקס). לקריית אתא: ילנה שיינין 12.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי