לראשונה העונה: כפ"ס ניצחה את חיפה בליגה

כדורעף נשים
כדורעף נשים | איגוד הכדורעף

הקבוצה של חן הימלפרב מתחממת לקראת חצי גמר הפלייאוף והשיגה 1:3 אחרי שלושה הפסדים רצופים. רעננה ניצחה את חדרה 1:3 במשחק מותח והבטיחה את מקומה בחצי גמר הפלייאוף

(גודל טקסט)

המאזן המושלם של מכבי חיפה בליגה נשבר הערב וכך תם לו גם רצף הניצחונות המדהים של הקבוצה, שעמד ערב המשחק מול כפ"ס על 19. הקבוצה מהשרון השיגה ניצחון בכורה בליגה על אלופת המדינה, במשחק שלא השפיע על מצב הטבלה. במשחק מקביל הבטיחה מכבי רעננה את השתתפותה בחצי גמר הפלייאוף.

מכבי חיפה – הפועל כפר סבא 3:1 (20:25, 27:25, 25:22, 25:14)
קשה היה לנחש לאחר המערכה הראשונה תסריט שונה מזה שהניבו שלושת משחקי הליגה הראשונים בין הקבוצות העונה, בהם ניצחה חיפה 0:3. אבל ההשראה למרכיבים העלילתיים של הערב הגיעה ככל הנראה דווקא מגמר הגביע, שבו הצליחה כפר סבא לנצח את יריבתה העיקרית העונה. וכך עשתה גם הערב: הקבוצה של חן הימלפרב השיגה ניצחון ליגה ראשון על חיפה העונה, עם 1:3 (אחרי קאמבק מפיגור 1:0) שמגיע בדיוק בזמן הנכון כדי להעניק לכפר סבאיות ביטחון לפני שהן נכנסות לשלב המכריע של העונה.

אניה וליקי סיימה עם 23 נקודות לזכות כפ"ס, עם תמיכה גדולה מצד קטרינה יובאנוביץ' (15), קרלה קסטיליאונה (14) ופלורנסיה אגירה (13). בצד השני נתנה פולינה מליק יום מוצלח עם 22 נקודות, 16 ללוגאן טום.

"שיחקנו בעיקר משוחרר, כי למשחק אין השפעה על מיקום בליגה, וגם היינו מאורגנים בחסימה ובהגנה", הסביר בסיום חן הימלפרב, מאמן כפ"ס, מה הביא לניצחון. "אני לא חושב שיהיה לזה השפעה להמשך, חיפה קבוצה חזקה ועדיין מקום ראשון בטבלה".

"המשחק הזה, מבחינתנו ומבחינתם, היה חסר ערך, כי הוא לא יכול לשנות את המיקום בטבלה", אמר בסיום גיא שמאי, אך סייג: "אנחנו מתייחסים לכל משחק בשיא הרצינות. ניסינו לבדוק דברים, מה עובד פחות או יותר, נסיק את המסקנות הנכונות מבחינתנו, ונמשיך הלאה".

מכבי חדרה – מ.כ מכבי רעננה (25:27, 25:19, 28:26, 25:11)
חדרה המשיכה ביכולת הטובה מהשבוע הקודם, ואולי בהשראת המשחק הטוב מול מכבי חיפה הצליחה לנפק עוד משחק מרשים, דווקא מול רעננה, שבעצמה השיגה ניצחון משמעותי ביום שישי האחרון. חדרה הובילה במערכות לראשונה מאז החלו משחקי הבית העליון, כשניצחה בראשונה 25:27. רעננה השוותה עם תצוגה התקפית של טליטה דו נסימנטו, אורן עובדיה ויאל בנימין, ולוח התוצאות הראה 19:25 בסוף המערכה השניה.

בשלישית היו אלו קטי סטריקובה ועמנואל רום הצעירה שהוסיפו תרומה משמעותית לנקודות הקבועות של אולנה יקימצ'וק, אבל רעננה הצליחה לעלות ליתרון במערכות אחרי שחזרה לתמונה, ובזכות אייס חשוב של גל מליאר. המערכה הרביעית כבר הייתה חד צדדית יותר, אולי בשל עייפות מצד החדרתיות. במשחק הצטיינו הליברו בת ה-16 נועה קבקוב (רעננה) וחוסמת האמצע עמנואל רום (חדרה).

בעקבות הניצחון הבטיחה רעננה את השתתפותה בחצי גמר הפלייאוף העליון. בשני המחזורים הבאים תפגוש הקבוצה את מכבי חיפה ואת הפועל כפר סבא, נגד אחת מהן תשחק גם בשלב הנוקאאוט של העונה. רעננה חילקה יפה את הנקודות בין השחקניות, כשאיבונה וליגורה רושמת 17, אורן עובדיה (5 קיל בלוקס) ויאל בנימין 15 כ"א, וטליטה דו נסימנטו 14. בחדרה סיימה אולנה יקימצ'וק עם 20 נקודות, לצד 13 של קטי סטריקובה.

אסא בן גוריון ב"ש – מכבי מוסינזון הוד השרון 0:3
אסא בן גוריון חיברה לראשונה שני ניצחונות רצופים העונה, ושוב הצליחה לחמוק, כפי שעשתה במחזור הקודם, מסתימת הגולל על סיכוייה להיחלץ מהמקום האחרון בטבלה. אצל המארחות הצטיינה עינב עסיס קדוש, בהוד השרון: הילה נקסון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי