לידיעת ירושלים וחולון: שינוי בפורמט ליגת האלופות של פיב"א

עידן זלמנסון ושחקני הפועל ירושלים חוגגים
עידן זלמנסון ושחקני הפועל ירושלים חוגגים | דני מרון

בעקבות משבר הקורונה: הנהלת המפעל צפויה להודיע בקרוב על שיטה חדשה בשלב הבתים, שיכלול שישה מחזורים בלבד במקום 14. היריבות של מחזיקת הגביע והסגולים בפנים

(גודל טקסט)

האיום שמהווה משבר הקורונה על פעילות מפעלי הכדורסל האירופיים הביא את פיב"א לבצע שינוי משמעותי: שלב הבתים של ליגת האלופות צפוי להיות משוחק בפורמט חדש החל מהעונה הקרובה, כך דווח היום (שלישי) ב"ספורטנדו". ההחלטה אינה סופית עדיין, אך המועדונים, שכבר קיבלו את ההודעה על הכוונה לשנות את השיטה, צפויים לאשר את התכנית החדשה לפיה העונה הסדירה תהיה קצרה וגמישה יותר.

השינוי רלוונטי כמובן לנציגות הישראליות במפעל, הפועל ירושלים והפועל חולון, אליהן עשויה להצטרף הפועל תל אביב שתתמודד במוקדמות מחר. במקום ארבעה בתים של שמונה קבוצות, החלוקה תהיה לשמונה בתים בני ארבע קבוצות כל אחד, כך ששלב הבתים יתקצר מ-14 מחזורים לשישה בלבד. ירושלים תשחק בבית ז' נגד טורק טלקום, לימוז' והמנצחת בין ספורטינג ליסבון לאיגוקאה, שתעלה מהמוקדמות, בעוד חולון תפגוש בבית ג' את א.א.ק אתונה, שולה ועולה מהמוקדמות, שתיקבע במשחק בין צמוקי מינסק לנפטונאס.

לפיב"א אין כוונה להקים "בועות" ברחבי אירופה, כפי שנעשה ב-NBA, לפחות למשך העונה הסדירה. הקבוצות ימשיכו לעבור בין מדינות לטובת המשחקים ולכן מבחינת הנהלת המפעל, הפתחתת כמות המשחקים משמעותה הפחתת הסיכון והגדלת הסיכויים להשלים את העונה כמתוכנן.

חשוב לציין כי השינוי בפורמט אמור להיות זמני בלבד ויהיה בתוקף כל עוד הגבלות הקורונה יהוו מכשול לקיום התחרות כסדרה. החלטה סופית והודעה רשמית צפויות להגיע בימים הקרובים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי