אורי אלון: "המטרה? להיות בטופ כל שנה. הניהול ינצח"

לא מפחד לכוון
לא מפחד לכוון |

"יש לנו סגל ליורוליג", "לא רק הכסף קובע". הפועל ירושלים שבה לאירופה

(גודל טקסט)

לא רבים קמו וקראו תיגר על ההגמוניה של מכבי ת"א בכדורסל הישראלי. אלו שהצליחו, קרסו לאחר עונה אחת. הפועל ירושלים היא יוצאת מהכלל, שהצליחה בזכות אדם אחד, אוהד של הקבוצה מילדות, שהסתכל למכבי בלבן של העיניים והצליח לגרום לה להזיע.

 

אורי אלון (35), יזם טכנולוגיית עלית, ד"ר למדעי המחשב, הצליח לפצח את השיטה. אלון, שהגדיר את עצמו כרץ למרחקים ארוכים, הוכיח שבנוסף יש לו עוד כמה תכונות: יוזמה, חוצפה, תעוזה, חוכמה, ובעיקר הרבה כסף. התוצאה: אליפות לאחר שנתיים, גמר פיינל-פור שנה לאחר מכן אחרי שליטה כמעט מוחלטת בליגת העל.

 

 

אלון, שגדל במבשרת ציון, הצטרף לקבוצת נעוריו לאחר היעלמותו של גומא אגייאר, לא לפני שרשם כמה הצלחות בזירת האינטרנט העולמית, כמו מכירת מנועי חיפוש לגוגל ולטוויטר שליטה על כמה חברות שעליהן עשה אקזיט מוצלח. כיום משמש אלון כבעלים של חברת "קומפאס" – פלטפורמה לאיתור עסקאות נדל"ן בזמן אמת. רק השנה הצליח לגייס 75 מיליון דולר לפי שווי חברה של למעלה ממיליארד דולר. גיוסי החברה של אלון עד כה עומדים על 210 מיליון דולר, מה שמסביר עד כמה הפועל ירושלים נמצאת בידיים טובות, ובעיקר נאמנות.

 

אלון, כפי שתקראו מיד, לוקח דברים בפרופורציה. "זה לא שלקחנו אליפות ועכשיו יאללה, הולכים הביתה", הוא אומר. "בשנה שעברה היינו אחת הפייבוריטיות בגמר, אבל קרה מה שקרה. ההמשכיות היא שם המשחק. המטרה שלנו היא להיות כל שנה בטופ. אנחנו רוצים השנה להגיע לשלב ההצלבה ביורוקאפ ולהגיע כאן בארץ לגמר הפייינל-פור".

 

פיינל פור או סדרות?
"מהיום הראשון הייתי בעד סדרות. פיינל-פור זו טעות קשה. סדרות הן חוויה לכל מי שצופה בהן. זו הדרך הטובה ביותר לקבוע את האלופה".

 


מהרגע הראשון בעד סדרות (דני מרון)

 

סדרה הייתה משאירה את האליפות בירושלים?
"הסיכויים שלנו בסדרה היו יותר טובים מאשר במשחק אחד, אבל אי אפשר להגיד בוודאות שהיינו מנצחים. אבל בלי קשר לניצחון או הפסד, הרבה יותר כיף לשחק בסדרות".

 

על מה שמתם דגש העונה, הצלחה באירופה או בליגה?
"אם תהיה לנו קבוצה טובה באירופה, היא תהיה טובה גם בליגה. אם השנה תהיה לנו קבוצה טובה עם שיטה ודרך, נצליח בשתי החזיתות".

 

החתמת את פיאניג'אני. הצהרת כוונות?
"פרנקו עשה עם ירושלים יופי של עבודה. הייתי מרוצה ממנו. הוא לקח אליפות, הפך את הקבוצה לדומיננטית בליגה, אבל רציתי להביא מאמן שהיה במקומות הכי גבוהים. סימונה היה שם. הוא הגיע לפיינל-פור יורוליג. הבן אדם בנה קבוצות, אימן נבחרות והצליח. הבחירה בו הייתה נכונה. הפועל ירושלים היא מערכת עם תקציב מכובד שמטרתו לתת שקט ולאפשר סביבת עבודה. הבאתי לקבוצה את המאמנים הכי טובים כדי לנצח".

 


מביא את הניסיון המיוחל (דני מרון)

 

ואתה מרוצה מהתוצאות?
"גם גביע ווינר וגם הניצחון על הרצליה הראו דרך. הצלחנו לעצור את כל היריבות שלנו על 60 ומשהו נקודות, ניצחנו בכל משחק בדו-ספרתי, כולל את מכבי ת"א וזה אומר הכל".

 

הפועל ירושלים היא קבוצה ברמת יורוליג?
"שיחקנו נגד מכבי, שהיא קבוצה בכירה ביורוליג. ראיתי איך סגנון המשחק שלנו עבד נגדם גם בהתקפה וגם בהגנה. באירופה תראו הפועל ירושלים לוחמת, שמשאירה את הקבוצות על סקור נמוך ומשחקת ביעילות בהתקפה. יש לנו את חומר השחקנים המתאים להצליח".

 

הזכייה בגביע ווינר הייתה הצהרת כוונות?
"גביע ווינר זה התואר השלישי בחשיבותו, וכך צריך להתייחס למפעל הזה. הצהרת הכוונות שלנו היא הבנייה לאורך השנים. אני וכל החבר'ה באנו לקבוצה לא לשנה ולא לשנתיים. כל המערכת, מהספונסר הראשי ועד הקהל המדהים שצמח מ-1,500 לכמעט 10,000. זה דבר אדיר למועדון. כשלקחתי את המועדון היו 400 מנויים, היום 8,000 – זו הצהרת כוונות אמיתית. לא הגענו לשנה אחת, לזכות בתואר ולהיעלם".

 


לא כאן כדי להיעלם, אלון וברקת (דני מרון)

 

התקציב של מכבי ת"א הוא מעל 100 מיליון שקל. כמה שלכם?
"אני לא מדבר על כסף. אני  רק יכול להגיד שהתקציב עולה משנה לשנה, והוא עולה בשכל ובהדרגתיות. מה שמנצח בסופו של דבר זה לא כסף, אלא ניהול נכון. בשנים האחרונות התקציב שלנו היה ראוי גם באירופה. צריך לדעת איך לנהל את הכסף ולהחתים זרים. השנה עשינו עליית מדרגה, ואני מקווה שנראה תוצאות על המגרש".

 

יש הבדל גדול ברמות בין היורוליג והיורוקאפ?
"היורוקאפ התחזק, אבל עדיין יש הבדל. אנחנו שואפים להגיע ליורוליג. חשבנו שנזכה באליפות ונשחק ביורוליג, אבל זה לא קרה. כדי להגיע ליורוליג נצטרך לזכות ביורוקאפ. בסוף נשחק איפה שמגיע לנו".

 

החתמת את השחקנים הכי טובים?
"אין לי כדור בדולח להגיד אם אלו שאצלנו הם הכי טובים, אבל בתקציב שיש לנו, אלו שהבאנו היו הכי טובים. הבאנו שחקנים מובילים ששיחקו בקבוצות יורוליג, ויש לנו את סטודמאייר, שחקן NBA. אני מאמין בעצמי ובמערכת שבחרה את השחקנים הטובים ביותר".

 


מתקדם באדום, טימור (ערן לוף)

 

בר טימור ישחק בהפועל ירושלים שנים רבות?
"בר עשה השנה קפיצת מדרגה, וצריך לתת על כך קרדיט לפרנקו. השנה רואים אצלו את ההתקדמות בכל האספקטים של המשחק. יש לו חוזה לעוד עונה, ואני מאמין שהוא ימשיך".

 

שון דוסון על הכוונת?
"לא רוצה לדבר עליו באופן אישי. המוטו שלי הוא ללכת על הישראלים טובים שנמצאים בשוק,  ולהביא אותם אלינו. עשינו את זה עם ליאור אליהו, יותם הלפרין וטימור. אני מאמין שהישראלים הכי טובים בשוק ישחקו בהפועל ירושלים".

 

סטודמאייר יהיה שובר השוויון?
"לא מאמין בשחקן אחד שהוא שובר שוויון. אי אפשר להסתמך על שחקן אחד. אנחנו קבוצה, שאמארה הוא חלק חשוב ממנה. הנוכחות שלו במגרש עושה את שלה בשני צדי המגרש. ראינו את זה בגמר גביע ווינר. גם כשהוא פחות טוב בהתקפה, היכולת שלו בהגנה מהווה כוח מאוד רציני. הוכח שאין יום רע בהגנה. אמארה רוצה להצליח, וזה בא לידי ביטוי בכל מה שהוא עושה. כשהוא טוב, הוא ברמה הכי גבוהה, ואני מקווה שיראו כאן בארץ למה הוא מסוגל".


 


"שחקן לא שובר שוויון לבד", סטומאייר (דני מרון)

 

בארה"ב עדיין קיים באזז סביב בואו לישראל?
"אמארה גרם להפועל ירושלים להיחשף בארה"ב. זה שהוא בחר לשחק ולחיות כאן, אומר הכל. ההגעה שלו עשתה לנו רק דברים טובים. לא רק להפועל ירושלים, אלא לכדורסל הישראלי ולמדינה".

 

קשה לנהל קבוצת כדורסל כשאתה חי בניו יורק.
"אני מגיע לארץ לביקורים די תכופים, כדי לראות את הקבוצה ואת המשפחה. לי קל לנהל את הקבוצה מחו"ל, כי יש כאן חבר'ה מאוד טובים שעושים עבודה מצוינת. אני לא מוצא בכך משהו קשה. כשאני בארה"ב אני רואה את רוב המשחקים. כיום, בעולם הדיגיטלי, אין שום בעיה. כשאני בחוף המערבי קצת יותר קשה".

 

ניהול הקבוצה גוזל ממך זמן יקר?
"הפועל ירושלים מבחינתי היא תרומה לקהילה, ובשבילי זה מאז אחוז לתת חזרה לעיר ולקהילה. מדובר במשהו שאני עושה בכיף ובאהבה, ואני רק מקווה שיהיו לכך תוצאות חיוביות".

 


גם התארים בשביל הקהילה? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי