יהיה חם בצפון: נהריה עלתה לליגת האלופות

נהריה תשחק נגד קבוצות אירופאיות חזקות
נהריה תשחק נגד קבוצות אירופאיות חזקות | צילום: ערן לוף

בסיום מותחן, הסגולים השלימו ניצחון כפול על מינסק. בראשון: מכבי ת"א

(גודל טקסט)

הישג לעירוני נהריה: הקבוצה הצפונית גברה 67:71 על טסמוקי מינסק במשחק השני במוקדמות ליגת האלופות בכדורסל, ובכך השלימה ניצחון ב-8 נקודות הפרש על הקבוצה הבלארוסית והעפילה לשלב הבתים של המפעל.

 

הקבוצה של אריק אלפסי הייתה יכולה להרשות לעצמה להפסיד בהפרש של עד 3 נקודות, אולם מהרגע הראשון היא ניסתה לפתוח יתרון גדול. את הרבע הראשון היא סיימה ביתרון 12:24 מבטיח בזכות יכולת טובה של יינסי גייטס. הסגולים המשיכו במגמה ברבע השני וכבר הובילו 16:30, אולם בנקודה הזו האורחים החלו לשמור ולקלוע, והם אף הצליחו להפוך את התוצאה ולהוליך 36:37. המילה האחרונה הייתה של טיירון נאש, שקלע שלשה מטורפת ביתון שתי נקודות.

 

 

המשחק הצמוד המשיך ברבע השלישי, היתרון עבר מצד לצד ועם הבאזר לוח התוצאות הראה 55:56 לזכות האורחים. הבלארוסים המשיכו את המגמה ואף הצליחו להגיע ליתרון 4 המיוחל מבחינתם, והם אף התעודדו מעבירה חמישית של יינסי גייטס, חמש דקות לסיום. הלחץ דיבר, שתי הקבוצות התקשו לקלוע במשך דקות. ניב ברקוביץ' השיב את היתרון לנהריה שתי דקות לסיום, האורחים עוד הוליכו פעמיים ועלו ל-66:67 דקה ורבע לסיום, אך לא הצליחו יותר מכך והסגולים חגגו בסיום.

 

קלעו לנהריה: גילברט בראון (9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) 18 נקודות, יינסי גייטס 14, טיירון נאש 10, יונתן שולדבראנד וניק פאוסט 9 כל אחד, סטו דגלאס, מרקוס טיג וניב ברקוביץ' 3 כל אחד, איגור נסטרנקו 2, ערן אסנטי ותומר בר אבן שיחקו ולא קלעו.

 

מעכשיו: שני משחקים בשבוע. שולדבראנד ואסנטי (ערן לוף)

 

נהריה הצליחה להצטרף לאלופת ישראלי מכבי ראשון לציון ולהתברג למפעל השלישי בחשיבותו ביבשת. הסגולים שובצו בבית 1 של המפעל יחד עם בנוויט הטורקית, פרנקפורט הגרמנית, אריס סלוניקי היוונית, מונאקו הצרפתית, דומז'אלה הסלובנית, באאקן הדנית ונימברוק הצ'כית אותה מאמנים הצוות הישראלי, המאמן ננו גינזבורג ועוזרו אורן עמיאל.

 

אלפסי יצטרך להוריד את שחקניו מהר אל הקרקע כי כבר ביום ראשון הקרוב מצפה להם אתגר לא פשוט, כאשר מכבי תל אביב תגיע לעין שרה במסגרת המחזור הראשון של ליגת העל. הסגולים ינסו לנקום בצהובים, שהביסו אותם בחצי גמר גביע ווינר במגרשם הביתי. המשחק הראשון במסגרת ליגת האלופות יתקיים ב-18 באוקטובר, כאשר בנביט הטורקית תגיע לעין שרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי