פיאניג'אני יפתור את הבעיות של ירושלים?

פיאניג'אני. בשביל זה הוא הובא
פיאניג'אני. בשביל זה הוא הובא | צילום: דני מרון

המאמן חייב ללמוד מטעויות קודמיו ולשפר את ההגנה והקליעה משלוש

(גודל טקסט)

בעונה האירופית של הפועל ירושלים אשתקד היו שתי בעיות עיקריות. הראשונה: מספר השלשות הנמוך שקלעו שחקניה – פחות משש למשחק. והשנייה, ההגנה הרכה להחריד של האדומים, שאפשרה ליריבות לקלוע כמעט 84 נקודות בממוצע.

 

הסגל הנוכחי של סגנית האלופה חזק מספיק כדי לצלוח את הבית המוקדם, ממנו יעפילו ארבע מתוך חמש קבוצות, כולל שתי יריבות בינוניות יחסית. אבל כדי להתמודד בהצלחה מול אריות הבית – ולנסיה וקובאן – ולהיאבק על ההעפלה לשלב שמונה האחרונות של המפעל, יהיה חייב סימונה פיאניג'אני למצוא פתרונות לאותן שתי בעיות ותיקות.

 

 

בעיית הקליעה מעבר לקשת של ירושלים נבעה פחות מהיעדר קלעים, ויותר ממחסור בשחקן פנים איכותי שיכווץ את הגנת היריבה. גם בסגל הנוכחי קשה למצוא סנטר אמיתי שיאפשר מבטים חופשיים להלפרין, ג'רלס וחבריהם, כשסטודמאייר עשוי לרכז תשומת לב הגנתית יותר בגלל שמו מאשר בשל יכולותיו הנוכחיות.

 

השם או היכולת. מה יותר גדול? אמארה (דני מרון)

 

ירושלים הצטיידה הקיץ בנשק שאמור לעזור לה בתחום ריווח המשחק והקליעה מרחוק, הסטראץ' פורוורד טראוויס פטרסון, שצפוי לקבל לא מעט קרדיט במסגרת האירופית. את ההגנה הבעייתית (כמעט בכל אספקט אפשרי) שהציגו האדומים אשתקד יכול – וצריך – פיאנג'יאני לשפר, ובדיוק לשם כך הוא הגיע לבירה, אך גם כאן צפויים לו לא מעט קשיים לנוכח כמות הרגליים האיטיות שירש, ומהן הוא ייאלץ ליצור תלכיד הגנתי יעיל.

 

מי שעשוי להיות שחקן משמעותי במערך הירושלמי בכלל ובהתייחס לאותן שתי בעיות בפרט, הוא קרטיס ג'רלס. הגארד השמאלי מסוגל לייצר לחץ על הכדור ולצלוף מעבר לקשת בימים טובים, ולפשל בהגנה ולא למצוא את הטבעת בערבים מוצלחים פחות, דוגמת שני משחקי הליגה האחרונים. גם חברו לעמדה, בר טימור, שנראה מצוין בפתיחת העונה, יכול לעשות חלק מההבדל. הישראלי הצעיר שעולה מדרגה בזירה המקומית בערך אחת לשבועיים, חייב לבצע קפיצה זהה השנה גם בליגה של הגדולים, לקבל קרדיט גדול ולהחזיר עם הרבה יותר מה־4.5 נק' בממוצע למשחק שסיפק בעונה שעברה באירופה.

 

איש המפתח? ג'רלס (אודי ציטיאט)

 

פיאניג'יאני ושחקניו יודעים היטב שעם כל הכבוד לגביע ווינר, להרצליה ולקריית גת, המבחן האמיתי שלהם יתחיל הערב. ולנסיה החזקה, ששחטה בשבוע שעבר את אולם הגרמנית בקרוב ל־40 הפרש, צפויה להראות להם עד כמה המבחן הזה צפוי להיות קשה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי