טובים השניים: ירושלים דילגה מעל הפועל ת"א

חגיגה ירושלמית
חגיגה ירושלמית | צילום: עדי אבישי

ג'רלס וסטודמאייר העניקו 74:78 לפיאניג'אני בגביע. אברהמי יתרכז בליגה

(גודל טקסט)

הערב (מוצ"ש) נערכו שלושה משחקים במסגרת שמינית גמר גביע המדינה, כשבמוקד, בקרב האדומות הגדולות של הכדורסל הישראלי, גברה הפועל ירושלים בדרייב-אין על הפועל ת"א, נהריה הופתעה בנס ציונה והודחה, ובני הרצליה כמעט ומעדה ברחובות. 

הפועל ת"א – הפועל ירושלים 78:74

הפועל ירושלים חזרה על אותו תסריט מול אולם. האדומים מהבירה, הובילו ביתרון דו – ספרתי מבטיח, איבדו את רובו לקראת הדקות האחרונות, ובסופו של דבר היו שם במאני טיים כדי לקחת את ההתמודדות. סגנית האלופה גברה 74:78 בדרייב-אין על הפועל ת"א. 

המצטיינים אצל פיאניג'אני היו קרטיס ג'רלס ואמארה סטודמאייר, שלקחו אחריות ברגעי הסיום והראו משחק הקרבה מהו.  מנגד, המארחת שהתקרבה עד לפיגור נקודה (62:61) חמש דקות לסיום המשחק, פשוט נעצרה שם, והתעוררה מאוחר מידי. 

רשימת הקלעים:

לירושלים: ג'רלס 18, סטודמאייר 17, ליאור אליהו 12, יותם הלפרין ובר טימור 9, ג'רום דייסון 6, שון ג'ונס 4, טראוויס פטרסון 3. 

להפועל ת"א: אלאנדו טאקר 23, אדריאן בנקס 18, ריצ'ארד האוול 15 ו-11 ריבאונדים, תומר גינת 9, דרל וויליאמס 8, מתן נאור 1.

הפועל ירושלים לא היתה במיטבה וכמעט איבדה את המשחק.  קבלת החלטות מוטעית של שחקני הפועל ת"א ברגעי הסיום מנעה תוצאה אחרת בסיום. קרטיס ג'רליס ביחד עם סטודמאייר היו ספקי הנקודות העיקריים עבור סגנית האלופה, כשהאחרון ביחד עם שון ג'ונס הראו תפוקה טובה ומטרייה אוירית בהגנה. דייסון, איש הקלאץ' מול אולם, שמר על קור רוח גם במותחן בדרייב-אין, למרות שלא קלע עד לאותן דקות.  

בת"א, במצב בו הישראלים, שנחשבים לפקטור משמעותי קלעו ביחד רק 10 נקודות, לא נשאר הרבה סיכוי מול הקבוצה מהבירה. שרון אברהמי וחבורתו פיספסו מספר הזדמנויות לעלות ליתרון ולא ניצלו את חולשתם של הירושלמים. 

למרות שהמארחת הגיעה במומנטום טוב, במאזן של שלושה ניצחונות בארבעת משחקיה האחרונים, היא מודחת, כמו בעונה שעברה, בשמינית הגמר. מנגד, ירושלים שהודחה על ידי מכבי חיפה באותו השלב, מעפילה לרבע הגמר. 

מהלך המשחק 

רבע ראשון

הפועל ת"א עלתה ראשונה על לוח התוצאות עם שתי נקודות של דארל וויליאמס, אבל קרטיס ג'רלס ענה בשתי צליפות מוצלחות מחוץ לקשת והעלה ל2:6 ירושלמי. פיאניג'אני וחבורתו המשיכו בריצת 0:9 ועלו ליתרון דו-ספרתי (8:19). אלאנדרו טאקר עם שלושה הצליח למזער נזקים עבור המארחת ובסיום הרבע הראשון 17:24 לירושלים.

ג'רלס פתח טוב מחוץ לקשת (עדי אבישי)

רבע שני

הפועל ת"א השלימה ריצת 0:8 בדרך אל שוויון 29:29, הרבה בזכות ריצ'ארד האוול שקלע את הנקודות, קטף ריבאונדים והראה הרבה רוח לחימה בשני צדדי המגרש. סגנית האלופה החלה להתעורר, אחרי קליעות גויאבה מוצלחות של ליאור אליהו ושלושות של קרטיס ג'רלס וליאור הלפרין שהורידו אותה למחצית ביתרון של 9. 36:45 לירושלים במחצית. 

הלפרין סגר את המחצית עם שלושה (עדי אבישי)

רבע שלישי

הפועל ירושלים פתחה ב-0:6 מהיר והגדילה ל-15 (36:51), כולל שני סלים של אמארה סטודמאייר. הקבוצות החלו לאבד כדורים ולהחטיא ללא הכרה, אבל המארחת הצליחה לקזז במעט ולרדת בפיגור שמונה בלבד.  54:62 לירושלים בסיום הרבע השלישי.

רבע רביעי

הפועל ת"א עלתה בטירוף עם ריצת 0:7, בזכות אלאנדרו טאקר ואדריאן בנקס שקבר שלושה גדולה, וצימקה לפיגור נקודה 62:61. אמארה סטודמאייר וליאור אליהו נתנו תרמו ריצת 0:6 ירושלמית והעלו ל-7 (61:68).המשחק נכנס למותחן. קרטיס ג'רלס קלע סל חשוב, ביחד עם קליעות עונשין מוצלחות של אמארה סטודמאייר. אלאנדו טאקר קלע שלושה גדולה והוריד את ההפרש לשלוש, ג'רום דייסון נשלח אל הקו, קלע את שתי הזריקות ותמיר בלאט איבד את הכדור בהזדמנות האחרונה להתקרב עוד יותר, במצב של עשר שניות לסוף. בסיום 64:68 לירושלים.

נהריה – נס ציונה 66:76

סינדרלה ראשונה בגביע המדינה. היורדת לליגה הלאומית גברה על הסגולים. בעונה שעברה, הרחיקה החבורה של נדב זילברשטיין עד לחצי הגמר. אצל נהריה המשבר מחריף, מאחר והיא רושמת הפסד רביעי בכל המסגרות.

נהריה פתחה חזק יותר עם 0:9, אבל משם היא רק נעצרה. עד לסיום המשחק היינו חושבים שדווקא המארחת היא זו שנמצאת בליגה העדיפה יותר, כאשר ירדה ליתרון של 18 נקודות במחצית, ממנו אריק אלפסי ושחקניו לא חזרו. 

לנס ציונה: רוברטס 22, מקשפרד 17  ו-14 ריבאונדים, בן דוד 14, הופמן 11, דן 5 ו-6 אסיסטים, גוט 4 ואמיתי 3. 

לנהריה: שולדבראנד 12, קיצ'ן 11, פאוסט ובראון 9 כ"א, דגלאס ונאש 7 כ"א, אסנטי 6 וגייטס 5.

מכבי רחובות – בני הרצליה 65:63

אחרי מותחן גדול וכמעט שנרשמה סינדרלה נוספת מאיזור השפלה, יצאו מיקי גורקה ושחקניו בשיניים עם הכרטיס לרבע הגמר. 

המארחת סיימה ביתרון את שני הרבעים השונים, אבל האורחת מהשרון חזרה עם משעור חזר לוהט מחדרי ההלבשה, שנתן יתרון 42:50. אדיסון ודראפיץ' מנעו מהמשחק לברוח, אבל משעור המשיך בשלו והעלה לתשע. אדיסון של רחובות, החל לחמם מבערים וצימק ל-59:57 בלבד. רחובות קיבלה הזדמנויות רבות להשוות או לעלות ליתרון, אבל לא ניצלה אותן ופאול וסל של לאומי אחרי ריבאונד התקפה גדול הוריד מהאורחים הרבה לחץ, 60:65, דקה לסיום. פורת צלף שלושה גדולה, זליקוביץ' איבד וייטס הלך לקו והחטיא פעמיים. פורת לקח ריבאונד, אבל החטיא שלשה עם הבאזר ופיספס הזדמנות להדהים את הרצליה.

רשימת הקלעים:

לרחובות: אדיסון 24, ייטס 16 ו-10 ריבאונדים, פורת 10 ו-9 ריבאונדים (7 בהתקפה), דראפיץ' 7, לוי ואיתן 3 כ"א.

להרצליה: משעור 21 ו-11 ריבאונדים, אדריאן 13 ו-11 ריבאונדים, מעיין 7, ג'קו 6, גרין, לאומי וקאניסביץ' 5 כ"א, זליקוביץ' 3 (1-8 מהשדה). 

מכבי אשדוד, כבר עלתה לרבע הגמר לאחר ניצחון מוקדם 60:76 על רעננה בתחילת החודש. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי