מזרחי: אף אחד לא ייתן לנו הרגשה של אנדרדוג

| צילום: אודי ציטיאט

יו"ר מכבי ת"א: "לא הימרתי שננצח". מקל: "אמרתי לפניני שנזכה בגביע"

(גודל טקסט)

רבים סברו שהפועל ירושלים תנצל את יתרון הביתיות ותניף את גביע המדינה, אבל מכבי תל אביב הוכיחה פעם נוספת שאסור להספיד אותה, גם אם מדובר באחת העונות הגרועות בתולדות המועדון.

 

הצהובים הצליחו לצאת מפיגור של 8 נקודות בשיא, רצו 2:16 ועצרו את האדומים על 10 דקות ללא סל שדה, ובסופו של דבר הניפו את הגביע השמיני ברציפות וה-44 בתולדותיהם אחרי 68:82 בארנה בבירה.

 

 

"אושר. אושר. במועדון הזה יש הרבה תקופות לא נעימות וצריכים ליהנות מכל דבר קטן", אמר גל מקל מיד עם סיום המשחק, אמרתי לגיא לפני המשחק שאחנו לא יוצאים מפה בלי גביע וגם במחצית, בפיגור, הרגשנו שזה שלנו".

 

מה היה שונה בירושלים לעומת המשחקים האחרונים שלכם? "נלחמנו, הוצאנו את הציפורניים, את החרבות, את הכל, ואני גאה בנו. ירושלים קבוצה מצוינת ובמעמדים האלה זה לפה או לפה והיום זה היינו אנחנו. שם נמדדת קבוצה, במאני טיים".

 

מקל מתמוגג מאושר עם הבאזר לסיום (אודי ציטיאט)

 

מקל המשיך: "זה כיף, כבר אמרתי שקבוצה גדולה יודעת לשמוח מהדברים הקטנים. אם לא נשמח עכשיו אז חבל לנו על הזמן".

 

 

גאודלוק דואג לחגוג עם אלפי הצהובים בארנה (אודי ציטיאט)

 

יוגב אוחיון היה גם הוא מאושר בסיום: "ברבע הרביעי אני וגל דיברנו ואמרנו שאנחנו לא יוצאים מכאן בלי גביע. היו כאן דברים שהם מעבר לכדורסל. סמית' ומקל נתנו הופעה מדהימה. אני שמח ששיחקנו כמו שצריך בדקות החשובות. ההגנה הייתה חזקה וזה מה שחשוב".

 

דווין סמית' לא הפסיק לחייך וסיכם: "אני מרגיש טוב. לא הייתי אמור לשחק, אבל אני שמח שעזרתי לקבוצה שלי. זו הרגשה נפלאה. לא אכפת לי מה כותבים ואומרים, הם לא רואים אותי ביום יום. החברה בקבוצה רואים אותי וזה מה שחשוב. החברים לקבוצה, המאמן וההנהלה, זה כל מה שחשוב".

 

פניני מניף גביע נוסף (אודי ציטיאט)

 

סמית' הוסיף: "אנחנו משחקים כדורסל בשביל לנצח, בשביל לזכות בתארים וזו הסיבה שלא עזבתי את מכבי ת"א. בגלל זה אני כאן. זו הייתה אחת המטרות שלנו ועכשיו ננסה להגשים את שאר המטרות".

 

איתי שגב הצעיר היה נרגש: "עבדנו קשה בשביל לזכות בגביע הזה. עשינו זאת. אני מבסוט ושמח שעזרתי לקבוצה לזכות בתואר. הבאנו הרבה לב למגרש. אני ממש ממש שמח".

 

ואיך אפש בלי היו"ר המיתולוגי שמעון מזרחי שאמר: "לזכות בגביע ה-44 והשמיני ברציפות, להגן על תואר ולזכות בזה בירושלים עם קבוצה שחסרה מספר שחקנים כמו אלכסנדר. שגב גאון, הוא חזר מפציעה ונתן את כל הלב. אמרתי לשחקנים שכל מה שקשור בטקטיקה מאוד חשוב, אבל הכי חשוב זה הלב. כל אחד תרם את חלקו. ידענו לשמור על התוצאה, אחרי שפיגרנו בחמש, הובלנו כבר 12 ואני חושב שרק לחימה ורוח מכבית עשתה את זה".

 

המנג'ר ניקולה וויצ'יץ' מאושר (אודי ציטיאט)

 

מזרחי נשאל על חשיבות התואר בעקבות הכישלון העונה: "באירופה אנחנו לא טובים. סבלנו מפציעות, אולי בחרנו הרכבים לא טובים ואין ספק שביצענו טעויות, אבל בשבילנו הלחם והחמאה זו הליגה. גם הזכייה בגביע מאוד חשובה כי היא נותנת לשחקנים להבין מהי מחוייבות ורוח המועדון לאלו שעוד לא הבינו את זה".

 

האם חשש לפני משחק הגמר? "חששתי מהעובדה שסטודמאייר ייתן הופעה כמו שהוא נתן במשחק הקודם, אבל האמנתי בשחקנים. לא יכול לומר שהימרתי שננצח, אבל הייתה לי תחושה ואני יכול לומר שלא באתי לפה אחרי 48 שנים במכבי ומעולם לא הסכמתי או הבנתי מדוע אני צריך לבוא לירושלים בהרגשה של אנדרדרוג. אמרתי לשחקנים שאף אחד לא ייתן להם הרגשה כזו".

 

ואיך עוצרים את המפולת? "החכמה היא לדעת גם ימים קשים. זו חכמה קטנה מאוד אחרי שזוכים בפיינל-פור, אבל צריך לדעת להתמודד גם עם רגעים קשים. נכון שיהיו ימים לא קלים, אבל נדע להתגבר ולעולם לא נרים ידיים".

 

הצהובים לא יודעים את נפשם מרוב אושר (אודי ציטיאט)

 

קפטן הצהובים גיא פניני היה נרגש ואמר: "אני קורא את כל הטוקבקים. הייתי מעורב. הייתי חד היום. על המגרש, בחוץ. הייתי חד והייתי בטירוף. כשיש תואר, ככה צריך להיות. זה מדבר. כששחקן רואה את הקפטן שלו בטירוף זה מדבק. אייברסון נתן פעולות גדולות ברבע הרביעי. ראד סיים את המשחק. מקל גם כמובן. אוחיון אמנם לא קלע, אבל היה שם. ככה קבוצה צריכה להיראות".

"לפני המשחק, כששמים ידיים, חיבקתי את סמית' ואמרתי לו בוא נעשה את זה כמו בימים היפים", סיפר פניני. "הוא עשה את זה. זה ה-DNA של הקבוצה. אנחנו צריכים להכתיב את הקצב ואת ההתנהלות, כל מי שנמצא כאן שנים. אני תמיד טענתי שהשחקנים שהרבה זמן במועדון הם אלו שצריכים להכתיב את הקבוצה. ניסינו. יש יותר מידי שחקנים חדשים ולוקח זמן. אם אנחנו היינו משמעותיים, הדברים היו נראים יותר טוב. מכבי ת"א לא יכולה להיות אנדרדוג מול אף אחת".

 

אנדרו גאודלוק"ההרגשה בלתי ניתנת לתיאור. אני מרגיש כל כך הרבה שמחה. נפלנו חזק הרבה פעמים העונה, אבל היום העבודה הקשה השתלמה. אני שמח. האמנתי שאנחנו קבוצה טובה יותר, כולם יודעים את זה. אנחנו מכבי, קבוצת יורוליג. לא חשבתי שהם טובים מאיתנו, הם קבוצה טובה. ההגנה ניצחנו לנו את המשחק. לא אכפת מי קולע, מי זורק, כולם שמו את האגו בצד. ראד, סמית', מקל: זה היה מאמץ קבוצתי".

 

"התקשורת כאן היא ברמה אחרת. כשהדברים הולכים לא טוב זה ממש קשה. הרבה אנשים חשבו שנפסיד, שאנחנו לא יכולים לעשות את זה, אז כמובן שההרגשה מצוינת. אני מאמין שנזכה באליפות, נצטרך להישאר מאוחדים".

 

חגיגה צהובה בארנה. השתיקו את הביקורות (אודי ציטיאט)

דייויד פדרמן סיכם בשם הצהובים: "היום זו מבחינתנו אבן גדולה שירדה מהלב. השחקנים של מכבי הראו שהם יכולים לשחק אם הם רוצים. עברנו תקופה קלה ואני מאמין שאנחנו עדיין בתוכה"

"אמרתי ואני חוזר ואומר – אני לא מכיר לא מאמן, לא פרשן ולא אוהד שהיה עולה בדעתו לשחק את כל הרבע האחרון עם מקל ואוחיון. אני חושב שהוא שיחק איתם, זה עבד ובלבל את ירושלים והכניס רוח אחרת. בפעם אחרת זה לא יעבוד, אבל מגיע לנו פעם אחת בחצי שנה קצת לחייך וליהנות. עברנו דברים לא רגילים, חטפנו סטירות מפה ועד הודעה חדשה. כשאמרתי שאנחנו רוצים להביא 12 שחקני יורוליג זו הייתה כוונה טובה ובחלק מהדברים נכשלנו, אבל מגיע לכל האוהדים שלנו שבאו כל הדרך מת"א".

המאמן איינארס בגאצקיס זכה לאחר תקופה ארוכה לקצת נחת ואמר: "כשחקן זכיתי בשלושה גביעים, כמאמן זה גביע שני אחרי אוקראינה ואני מאוד שמח. אמרתי לשחקנים לזכור את זה ברגעים קשים. זה כבוד גדול לזכות מול הנשיא והאוהדים המטורפים האלה. אני רוצה להודות להם. במשחקים כאלה יש הרבה רגעים קשים, ותמיד צריך ג'וקר. אני סומך על השחקנים כי הם יודעים איך לשחק. לכולם יש חולשות. אני שמח בשביל השחקנים ורוח הקבוצה. השחקנים צריכים לשים את האגו בצד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי