נלחצה בדרך לחצי: 80:88 להפועל חולון בבאר שבע

וויאט וחולון נלחצו בדרך לחצי הגמר
וויאט וחולון נלחצו בדרך לחצי הגמר | צילום: מאיר אבן חיים

האורחת כמעט שמטה יתרון של 20 נק' מול היריבה מהלאומית. וויאט קלע 29

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע נמצאת בעיצומה של תקופה מצוינת. המדורגת השלישית בלאומית, צמודה לשתי המוליכות עם ניקוד זהה, כבר הדהימה בגביע המדינה כאשר בסיבוב הקודם העיפה את האלופה מכבי ראשון לציון, אך הערב באולם "הקונכיה" היא נכנעה 88:80 להפועל חולון, שעל אף יתרון שיא של 20 נקודות נאלצה להזיע בסיום.

גם חולון של דן שמיר נמצאת בתנופה נפלאה, ניצחה את ארבעת משחקי הליגה האחרונים ובשמינית הגמר טאטאה ב-21 נקודות את הפועל אילת, והערב הבטיחה את מקומה בין ארבע האחרונות במפעל. בחצי הגמר ממתינות מכבי ת"א, הפועל ירושלים ומכבי אשדוד. משחקי חצי הגמר יתקיימו ב-13.2 והגמר ב-16.2, שני האירועים בארנה בירושלים. הגרלת חצי הגמר תיערך ביום ראשון הקרוב, במחצית המשחק בין הפועל ירושלים למכבי קריית גת.

קלעו להפועל באר שבע: ג'ייסון וויליאמס 19, ג'פרי אלן 18, אוהד כהן 15, אנטוני פישר ודודו שמריז 9 כ"א, ג'ורדן מקסוול לואיס 6, טמיר אריאלי 4.

קלעו להפועל חולון: כליף וויאט 29 (15 מ-15 מהעונשין, 4 מ-8 מהשלוש), ג'יימס מיינור 16 (3 מ-5 לשלוש), שלומי הרוש 14, רועי הובר 9, דאריון אטקינס 8, גוני יזרעאלי, טוני יאנגר ואלכס צוברביץ' 4 כ"א.

האורחת החלה לרוץ כבר מן הפתיחה וכעבור שלוש דקות ברבע הראשון הוליכה 6:15, הודות לשבע נקודות של רועי הובר ושלשה מידיו של ג'יימס מיינור, שדייק פעם נוספת מחוץ לקו כעבור שלוש דקות והעלה את חולון ל-9:20. לפני סיום הרבע יאנגר קלע שני סלים רצופים, ג'ורדן מקסוול לואיס צימק מהשלוש ל-26:17 וקבע את תוצאת הרבע הראשון.

מאור בוזגלו הגיע לתמוך בקבוצת הכדורסל המקומית (מאיר אבן חיים)

דאריון אטקינס התעורר בפתיחת הרבע השני וקלע 4 נקודות, הרוש גם כן דייק פעמיים מהשדה וחולון עלתה ל-19:35 כעבור שלוש דקות וחצי ברבע השני. דווקא אז החבורה של שמיר לא קלעה קרוב לארבע דקות, אבל המקומיים התקשו גם כן בהתקפה והפער נשמר. במחצית 30:43 לחולון.

כליף וויאט החל את המחצית השנייה עם שתי שלשות, מיינור גם כן ירה מחוץ לקשת והוסיף שתי זריקות עונשין ובאמצע הרבע השני חולון כבר ב-37:54. גם ברבע השלישי נתקעה ב"ש, ואחרי שקלעה 13 נקודות ברבע השני הוסיפה רק 16 ברבע השלישי וירדה להפסקה לפני הרבע האחרון ב-46:64.

האדומים מבירת הנגב לא היו רחוקים מלהשלים מהפך סנסציוני (מאיר אבן חיים)

ברבע האחרון המקומיים החלו במרדף בניסיון להשלים סנסציה. לואיס קלע מהשלוש, ג'פרי אלן הטביע ו-וויאט מיהר לצנן את ההתלהבות עם שלשה ועבירה. ב"ש לא נרתעה והחלה לקזז את הפער אט אט. ג'ייסון וויליאמס הוריד ל-76:59 עם שלשה כשנותרו 6:14 דקות לסיום, אלן הוסיף שתי נקודות מהקו ו-וויליאמס ואוהד כהן המשיכו לעשות מהומות בצבע ושלוש דקות לסיום התוצאה 71:80 לחולון.

אנטוני פישר וג'פרי אלן דייקו גם הם משדה כדי לצמק ל-82:75 כשנותרו 1:54 דקות לסיום, גוני יזרעאלי נשלח לקו ודייק רק בזריקה השנייה ומפלס הלחץ עלה. למזלם של האורחים, דודו שמריז (פעמיים) ואוהד כהן החטיאו שלוש שלשות ברצף, וויאט העלה ל-10 הפרש עם שתי נקודות מהקו, אבל אלן (54 שניות לסיום) ושלשה של אוהד כהן קבעו 85:80 כשנותרו 23 שניות לסיום. וויאט שוב עמד על הקו, קלע פעמיים והיתרון נשמר עד לסיום. 80:88 לחולון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי