ספרד פתחה את המונדובאסקט עם 62:101 על תוניסיה

ריקי רוביו
ריקי רוביו | Zhizhao Wu/Getty Images

ריקי רוביו וסרחיו יול הוליכו את נבחרתו של סקאריולו לניצחון מוחץ, 8 נקודות למייקל רול אצל האפריקאים. סרביה, אחת המועמדות לזכייה בטורניר, דרסה את אנגולה במשחק הפתיחה. גם ארגנטינה ואיטליה החלו ברגל ימין

(גודל טקסט)

אחרי שנבחרת סרביה הביסה הבוקר (שבת) ב-46 הפרש את אנגולה בפתיחת אליפות העולם בכדורסל, מועמדת נוספת לפודיום, ספרד, החלה גם היא את הטורניר ברגל ימין כשהביסה ללא תנאי את תוניסיה. ארגנטינה רשמה גם היא ניצחון קל במשחקה הראשון, על פני דרום קוריאה.

ספרד – תוניסיה 62:101
מי שדאג מהיעדרותם של פאו גאסול, ניקולה מירוטיץ', סרחיו רודריגס וכוכבים נוספים, קיבל תזכורת לכך שספרד היא אחת הנבחרות העמוקות בעולם. האפריקאים, עם אקס מכבי תל אביב מייקל רול בסגל, הפתיעו את נבחרתו של סרג'יו סקאריולו בפתיחה ועלו ליתרון של 10 נקודות. עד המחצית המשחק היה שווה כוחות והספרדים ירדו ביתרון שלוש בלבד, אבל לאחר המנוחה ריקי רוביו וסרחיו יול תפסו פיקוד והריצו את "לה רוחה" לרבע שלישי של 8:30, שבעצם גמר את המשחק. רכזה החדשה של פיניקס סאנס הוביל את הקלעים עם 17 נקודות, להן הוסיף תשעה אסיסטים. יול הוסיף 16, חואן הרננגומס 13, ויקטור קלאבר ופאו ריבאס תרמו 12 ומארק גאסול היה השישי שקלע בספרות כפולות, עם 10 נקודות.

ארגנטינה – דרום קוריאה 69:95

דאגה גדולה הייתה במחנה התכול-לבן בתחילת השבוע, כאשר רכזה של ריאל מדריד פקונדו קמפאסו נקע את הקרסול במשחק הכנה נגד רוסיה. אבל השחקן המצטיין בסדרת הגמר של הליגה הספרדית חזר בזמן, שיחק 23 דקות ועזר לנבחרתו להביס את היריבה האסיאתית. בגיל 39, לואיס סקולה הבלתי נגמר עלה לשחק במונדובאסקט בפעם החמישית בקריירה והשווה את שיא כל הזמנים. הקפטן, שנותר כשריד האחרון מ"דור הזהב" הנהדר לאחר פרישתם של מאנו ג'ינובילי, אנדרס נוסיוני וחבריהם מהנבחרת, תרם 15 נקודות ותשעה ריבאונדים. ניקולאס לאפרוביטולה, ששיתף פעולה עם שון דוסון בחובנטוד בעונה החולפת, היה הקלע הבולט עם 17. גבריאל דק תרם 12, קמפאסו 11 ולוקה וילדוסה הוסיף 10.



בלתי נגמר. לואיס סקולה. (Takashi Aoyama/Getty Images)
בלתי נגמר. לואיס סקולה. (Takashi Aoyama/Getty Images)

סרביה – אנגולה 59:105
סרביה נחשבת לאחת המועמדות לזכות באליפות העולם, והיא בהחלט סיפקה הבוקר הוכחה נוספת לכך. בוגדן בוגדנוביץ' הפגיז 24 נקודות במשחק, בו הסנטר ניקולה יוקיץ' כלל לא פתח כדי שלא להכביד עליו לקראת המשך התחרות – אבל הוא עלה מהספסל וסיים עם 14 נקודות ושישה אסיסטים, מספר נקודות זהה לשל ניקולה מיליוטינוב. בובאן מריאנוביץ' הוסיף 12 נקודות וגם היה רחוק כדור חוזר אחד מדאבל-דאבל. את המפסידה הוביל קרלוס מוראיש עם 15 נקודות.

רוסיה – ניגריה 77:82
בסגל חסר ואפילו בקושי, הצליחה נבחרת רוסיה להכניע את ניגריה. אמנם אלכסיי שבד וכוכבים אחרים מרוסיה לא הגיעו ואילו ניגריה מחוזקת במספר שחקני NBA, הצליחו האירופאים להתעלות ברגעי ההכרעה ולפתוח את האליפות עם ניצחון. ניגריה למעשה הצליחה להשלים מהפך ברבע האחרון, אחרי שפיגרה כמעט לכל אורך המשחק, אבל עבירה בלתי ספורטיבית כשנותרו על השעון 10 שניות לחובתו של ג"וש איקוגו, בסיוע מצלמות הטלוויזיה, הכריעה את ההתמודדות. מיכאיל קולאגין עם 16 נקודות סיים כקלע המוביל של רוסיה, אנדריי וורונצ'ביץ' הוסיף 14. אוקוגי היה הקלע הבולט של ניגריה עם 18, אך כאמור גם ביצע עבירה שלא הותירה לנבחרתו סיכוי.

פתיחה מוחצת. שחקני נבחרת סרביה. (YE AUNG THU/AFP/Getty Images)
פתיחה מוחצת. שחקני נבחרת סרביה. (YE AUNG THU/AFP/Getty Images)

פיליפינים – איטליה 108:62

האזורי טיילו ללא בעיות מיוחדות, למרות משחק פושר של מרקו בלינלי, שקלע 9 בלבד. לואיג'י דאטומה הראה שהפציעה שהטילה בספק את השתתפותו בטורניר נותרה מאחור, עם 17 נקודות, כמות זהה לזו של דלה ואלה. דנילו גאלינרי הוסיף 16 משלו.

פולין – ונצואלה 69:80
רכז מכבי חיפה, גרגורי ורגאס, קלע חמש נקודות בלבד במשחק המאכזב עבורו ועבור נבחרתו, שנכנעו ליכולת טובה של פולין בהובלת מיכאל סוקולובסקי שקלע 16 נקודות.

תוצאות נוספות: פורטו ריקו – איראן 81:83, חוף השנהב – סין 70:55

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי