ספרד גברה 63:73 על פורטו ריקו, סרביה התפוצצה על הפיליפינים

מארק גאסול
מארק גאסול | NICOLAS ASFOURI/AFP/Getty Images

לאחר מחצית ראשונה צמודה, ה"לה רוחה" נהנתה מיכולת טובה של ריקי רוביו בדרך לניצחון שני. הנבחרת עמוסת כוכבי ה-NBA הביסה ב-67:126 את הנבחרת החלשה. ארגנטינה ניצחה 94:81 את ניגריה

(גודל טקסט)
יום המשחקים השלישי בגביע העולם בכדורסל יצא היום (שני) לדרך בסין, כשתחילה נבחרת איטליה עלתה ראשונה על הפרקט בסין והביסה את אנגולה החלשה 61:92. לאחר ההצגה המוקדמת של האזורי, נבחרות ארגנטינה וניגריה נאבקו בקרב צמוד, שנגמר בניצחון של 81:94 לנבחרת מדרום אמריקה. נבחרת סרביה, מהמועמדות הראשיות לכתר, התפוצצה על הפיליפינים וניצחו 67:126. משחק מאוזן נרשם בין ספרד לבין פורטו ריקו, אך ה"לה רוחה" יצאה עם ידה על העליונה עם 63:73.


ניגריה – ארגנטינה 94:81
לאחר הניצחון הקליל של ארגנטינה על דרום קוריאה במשחקה הראשון, היום היא נאלצה להזיע הרבה מול ניגריה המוכשרת. כבר ברבע הראשון ניתן היה לראות שהקרב יהיה צמוד, כאשר המצטיין במשחק, לואיס סקולה, הוביל את הנבחרת מדרום אמריקה ליתרון 17:28 בתום הרבע הראשון, אך ברבע השני הניגרים חזרו בגדול, בהובלתו של ג'ורדן נוורה הצעיר, וקבעו שיוויון 43:43 בירידה להפסקה.


לחצי השני יצאה נבחרת ארגנטינה נחושה יותר, והאיש הלם שלה היה בעיקר פקונדו קמפאסו, אשר חילק שמונה אסיסטים והוביל את נבחרתו ליתרון דו ספרתי בתום הרבע השלישי, 61:72 לארגנטינה. שחקן נוסף שהתעלה בהתמודדות היה פטריסיו גארינו, שהתחיל על הספסל אך מהרגע ששותף הכתיב את הטון על הפרקט, ועזר לארגנטינה לנצח גם במשחק השני. 81:94 לארגנטינה בסיום.


לואיס סקולה. המצטיין בשורות ארגנטינה עם 21 נקודות (STR/AFP/Getty Images)
לואיס סקולה. המצטיין בשורות ארגנטינה עם 23 נקודות (STR/AFP/Getty Images)


סרביה – הפיליפינים 67:126
הטוענת לכתר הציגה שוב את סט היכולות שלה. נבחרת סרביה של סשה ג'ורג'ביץ' לא עשו הנחות לפיליפינים הצנועים, ושטפו את הפרקט כבר נבדקבה הראשונה. כוכבי ה-NBA סיפקו את הסחורה פעם נוספת, ובראשם צמד השחקנים מסקרמנטו קינגס, בוגדן בוגדנוביץ' ונמניה בייליצה. הראשון עלה מהספסל וצלף 17 נקודות, עם 4/5 מחוץ לקשת, ואילו חברו הוביל את רשימת הקלעים עם 20 משלו, אשר שמרו על היתרון של סרביה בכל דקות המשחק, שנגמר בתבוסה של 59 הפרש של הפיליפינים נגד אחד מהנבחרות המועמדות לזכייה. 67:126 לסרביה בסיום.




פורטו ריקו – ספרד 73:63

הספרדים נאלצו לעבוד קשה מול הנבחרת המוכשרת מפורטו ריקו, אך הבדלי האיכויות עשו ההבדל לקראת הסיום. ריקי רוביו הותיק הוביל את ה"לה רוחה" במהלך המחצית הראשונה, כאשר חילק מספר אסיסטים יפים למארק גאסול, הקלע המוביל בהתמודדות, שהייתה צמודה בפתיחתה והחצי הראשון הסתיים ביתרון נקודה בלבד לספרדים, 35:36. המחצית השנייה הייתה לגמרי אחרת, כאשר במהלך הרבע השלישי סרחיו יול נכנס לקצב, ביחד עם ויקטור קלאבר, ועזר לנבחרתו לברוח לפער דו ספרתי בתום הרבע השלישי, שנגמר ב-45:57. לקראת סיום המשחק, החבורה מפורטו ריקו הראו ניצוצות של חזרה, כאשר קלעו פעמיים נחוץ לקשת, אך רוביו ניפץ את תקוותיהם והבטיח את הניצחון של ספרד. 63:73 בסיום.



ריקי רוביו. משחק טוב של הרכז מפיניקס (NICOLAS ASFOURI/AFP/Getty Images)
ריקי רוביו. משחק טוב של הרכז מפיניקס (NICOLAS ASFOURI/AFP/Getty Images)





איטליה – אנגולה 61:92
לאחר שפירקו את נבחרת הפיליפינים במשחק הראשון, החבורה של רומאו סאקטי לא גילתה רחמים גם כלפי היריבה אנגולה הצנועה. זה התבטא כבר ברבע הראשון שנגמר 11:25 לטובת האירופים, בהובלתם של דנילו גלינארי והסנטר פול ביליגה. בהמשך ההתמודדות גם מרקו בלינלי נכנס לתוכה, וקלע 17 נקודות, בתוספת צליפות מדויקות של הקלע לואיג'י דאטומה, אשר שמרו את היתרון של האיטלקים לאורך כל דקות המשחק עד לבאזר האחרון. 61:92 לאיטליה בסיום.




תוצאות נוספות:

ונצואלה – חוף השנהב 71:87

טוניסיה – איראן 67:79
דרום קוריאה – רוסיה 87:73
סין – פולין 79:76 (לאחר הארכה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי