גינזבורג: "לב גדול וכימיה טובה הביאו אותנו עד לרבע הגמר"

ננו גינזבורג
ננו גינזבורג | Yifan Ding/Getty Images

מאמן נבחרת צ'כיה, ההפתעה הכי נעימה של אליפות העולם, אמר במסיבת העיתונאים לאחר ההפסד 82:70 לאוסטרליה: "בחלוף הזמן נבין עד כמה הקיץ הזה היה נהדר"

(גודל טקסט)
המסע המופלא של צ'כיה באליפות העולם בכדורסל הסתיים היום (רביעי), כאשר ננו גיזבורג ונבחרתו נכנעו 82:70 לאוסטרליה. צ'כיה הייתה רחוקה מלהיות נבחרת שמישהו כלל ראה בה מועמדת להגיע לשלבי ההכרעה של התחרות – הייתה זו בסך הכל אליפות העולם הראשונה שלה אי פעם – אבל היא נעצרה בכל זאת רק בשלב שמונה האחרונות ולא הייתה רחוקה מעלייה לחצי הגמר, שם הייתה ממתינה לה ספרד.


למרות האכזבה, בצ'כיה לא רק שחגגו את הצלחה הכבירה במונדובאסקט, אלא גם מרגישים כיום שכל הענף צובר תאוצה במדינה לאחר ימים בהם כל העם צפה ותמך בנבחרת ש"נלחמה כמו אריות", כפי שהגדיר זאת גינזבורג. מחר עוד צ'כיה תפגוש את פולין במסגרת משחקי הדירוג על מקומות 5-8.


במסיבת העיתונאים לאחר ההדחה, ננו גינזבורג בירך את האוסטרלים ואמר: "היו לנו בעיות בהגנה וזה גם פגע בנו בהתקפה – וזה טבעי כשאתה משחק נגד נבחרת חזקה כמו אוסטרליה. עכשיו אנחנו מאוכזבים כמובן, אבל בחלוף הזמן נבין שזה היה קיץ נהדר בשבילנו. אמרתי כל הזמן שיש לנו נבחרת עם לב גדול והראינו את זה בכל המשחק. גם היום ניסינו לחזור מפיגור דו ספרתי וזה הדבר הכי חשוב. היה לנו לב גדול וכימיה טובה בין השחקנים, זה מה שהביא אותנו לכאן למרות שזו הפתעה גדולה עבור כולם".



צ'כיה מודה לקהל לאחר ההפסד (Yifan Ding/Getty Images)


גינזבורג נשאל על ידי התקשורת הסינית על האווירה באליפות העולם: "זה היה טורניר נהדר. לא הייתה לנו שום בעיה, האווירה נהדרת אפילו באימונים כי הסינים מעודדים אחרת מאשר באירופה וזה נחמד מאוד. זה קיץ שנזכור לתקופה ארוכה".


פטריק אודה
, שקלע 29 נקודות היום, ישב לצדו של גינזבורג ואמר: "קודם כל, ברכות לאוסטרליה. אני מאוד גאה בנבחרת שלנו, נלחמנו עד השנייה האחרונה. במחצית השנייה נחלשנו בהגנה והאוסטרלים הצליחה לייצר סלים קלים. אוסטרליה גם שיחקה כדורסל קשוח, אגרסיבי, אבל אני שמח שהצלחנו להתמודד איתם. כדורסל אולי זה לא הספורט המוביל בצ'כיה, אבל ראינו בשנה האחרונה – משלב המוקדמות ועד עכשיו – שהכדורסל צובר תאוצה, מגלים בו התעניינות שהגיעה לשיא עם ההעפלה שלנו לרבע הגמר. עשינו עבודה טובה ועכשיו מכירים בנו ובענף יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי