ארה"ב נכנעה גם לסרביה, צ'כיה וגינזבורג ניצחו את פולין

שחקני נבחרת סרביה
שחקני נבחרת סרביה | Wang He/Getty Images

אלופת העולם היוצאת נקלעה לפיגור ענק ברבע הראשון (32:7), אך על אף סיום צמוד נכנעה 94:89 לבוגדנוביץ' שצלף שבע שלשות ו-28 נקודות. הפתעת הטורניר בהדרכת הישראלי רשמה 84:94 ותנסה לסיים במקום החמישי

(גודל טקסט)
אליפות העולם בכדורסל מתקרבת לרגעי ההכרעה שלה, אך לפני חצאי הגמר התחילו היום (חמישי) משחקי הדירוג של מקומות 5-8. במשחק המוקדם יותר, נבחרת ארצות הברית שהודחה במפתיע על ידי צרפת הפסידה – המשיכה בקריסה שלה כשהפסידה בפעם השנייה ברציפות, 94:89 לסרביה. צ'כיה של ננו גינצבורג גברה 84:94 על נבחרת פולין ותתמודד מול סרביה על המקום החמישי.


סרביה – ארצות הברית 89:94
ההפסד המפתיע של ארצות הברית לצרפת היה הראשון שלה במשחק רשמי מאז 2006, אבל נראה שהסכר נפרץ. המשחק, שבקלות היה יכול להיות גם הגמר, נפתח עם סל של מיילס טרנר, אך מאותה נקודה הסרבים תפסו פיקוד. ניקולה מילוטינוב ובוגדן בוגדנוביץ' הובילו אותם לריצת 3:26 מטורפת, כולל שש שלשות, ו-ואסילי מיצ'יץ' ונמניה ביילצה סיימו את הרבע עם עוד שתי שלשות וחתמו רבע ראשון מדהים ב-7:32.


הרבע השני היה כמעט בדיוק הפוך. האמריקאים פתחו אותו עם שלשה של ג'יילן בראון שפתחה ריצת 4:19, ומלבד בוגדנוביץ' שהיה היחיד שעבד בסרביה איש לא הפריע להם לצמק את ההפרש עוד ועוד. כריס מידלטון קלע שלשה קריטית שהיממה את היריבה, והמחצית הסתיימה רק ב-40:44 לסרבים. המשחק נפתח מחדש, ולמרות שהחבורה של גרג פופוביץ' נלחמה – בעיקר בזכות קמבה ווקר וכריס מידלטון המעולים – היא לא הצליחה לסגור את הפער ולעלות ליתרון. עוד שלשה של בוגדנוביץ' החזירה את היתרון שתי הספרות עם 51:61, אבל דונובן מיטשל החזיר ל-59:61 בלבד. למרות זאת, סרביה הצליחה לשמור על היתרון עד לסיום הרבע, שנגמר ב-68:71.


שחקני נבחרת ארצות הברית. המיקום הנמוך ביותר של הנבחרת אי פעם באליפות העולם (FIBA)
שחקני נבחרת ארצות הברית. המיקום הנמוך ביותר של הנבחרת אי פעם באליפות העולם (FIBA)


ברבע הרביעי שוב התחילו השחקנים של אלכסנדר ג'ורג'וביץ' לברוח, ובוגדנוביץ' כמעט לבדו העלה אותם ל-68:78. אהר"ב לקחה פסק זמן, והאריסון בארנס עשה את הנקודות הראשונות שלה ברבע. זה לא עזר, כמובן, כיוון שוואסילי מיצ'יץ' קלע שלשה נהדרת ושמר על הפער הדו ספרתי. דקה לסיום קמבה ווקר קלע שלשה ממרחק רק וקבע 87:91, מבטיח סיום צמוד, אבל בוגדנוביץ' הבלתי ניתן לעצירה סחט עבירה והקשה עליהם עוד יותר את העבודה. בסיום זה היה 89:94 לסרביה, שהוכיחה כי היא נבחרת מצוינת וראויה ליותר.


פולין – צ'כיה 94:84

הנבחרת של ננו גינצבורג, במונדובואסקט הראשון שלה, המשיכה את הטורניר הנהדר שלה כשהתאוששה מההדחה מול אוסטרליה ברבע הגמר. צ'כיה גברה על נבחרת פולין (נכנעה ברבע הגמר לספרד) ב-10 הפרש, 84:94, ותפגוש בעוד יומיים את סרביה בקרב היוקרתי של מקומות 5-6. הצ'כים נהנו מערב מוצלח מה-3 – 54%.


למרות שפולין פתחה עם 0:5 ואף עלתה ליתרון 6:15 לאחר קצת יותר מחמש דקות, הרבע הראשון הסתיים בשוויון מוחלט 23:23. למחצית ירדה הנבחרת של גינצבורג ביתרון מבטיח של 35:43, אך לפולין היו תוכניות אחרות והיא צמצמה משמעותית את הפער כשלרבע האחרון הגיעה צ'כיה ביתרון מינימלי של נקודה בלבד 63:64.


הסמול פורוורד וויטך הרובאן הציג ערב ענק בצד הצ'כי עם 24 נק' ועוד 12 ריב' כאשר תומאש סטורנסקי תרם 12 אס'. אדם ווז'ינסקי בלט בצד המפסיד עם 22 נק', 4 ריב' ו-4 אס'. פולין תפגוש את ארה"ב אלופת העולם היוצאת בקרב על מקומות 7-8 ותנסה להעמיק את המשבר שלה.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי