ספרד בגמר המונדובאסקט לאחר 88:95 על אוסטרליה

שחקני נבחרת ספרד חוגגים
שחקני נבחרת ספרד חוגגים | NOEL CELIS/AFP/Getty Images

דרמה גדולה בבייג'ינג: בתום משחק שבו פיגרו כמעט לכל אורכו ושרדו שתי הארכות, 33 נקודות של גאסול ושלשות קלאץ' של יול העלו את סקאריולו וחניכיו לקרב על התואר ושמו קץ למסע הקסם של "הבומרס"

(גודל טקסט)

40 דקות – זה מה שמפריד בין נבחרת ספרד לזכייה שנייה בתולדותיה באליפות העולם בכדורסל, אחרי שניצחה היום (שישי) בצורה דרמטית 88:95 את אוסטרליה בחצי הגמר הראשון של הטורניר, בדיוק כפי שקרה בקרב על מדליית הארד באולימפיאדת ריו 2016. שחקני "לה רוחה" פיגרו למעשה לאורך כל המשחק, אך התעלו בדקות הסיום בהנהגתו של מארק גאסול הוותיק והם יפגשו מחרתיים את ארגנטינה, שהעפילה לגמר לאחר 66:80 נפלא על צרפת.

הרבע הראשון היה צמוד והאירופאים עלו תחילה ליתרון חמש, אך הצהובים-ירוקים לא אפשרו בריחה ושלשה של סרחיו יול על הבאזר קבעה 21:22 לספרד אחרי עשר דקות. פטי מילס התעורר ברבע השני והריץ את אוסטרליה ליתרון של שמונה נקודות, שאותו רודי פרננדס ומארק גאסול הצליחו לקזז ל-37:32 לחובתם במחצית.

סל של ניק קיי הביא את ה"אוסיס" ליתרון שיא, 39:50 באמצע הרבע השלישי. יול קלע שלשה, הוסיף אסיסט לפאו ריבאס וריקי רוביו תרם שתיים נוספות כדי למזער נזקים לקראת הרבע המכריע. ספרד המשיכה לרדוף, אך לא אפשרה ליריבה לגמור את המשחק. קיי ואנדרו בוגוט שמרו את האוסטרלים בפלוס שמונה, שש וחצי דקות לסיום.

התעורר במאני טיים. סרחיו יול (GREG BAKER/AFP/Getty Images)
התעורר במאני טיים. סרחיו יול (GREG BAKER/AFP/Getty Images)

מארק גאסול לקח פיקוד, עם סל בצבע ואסיסטים לשלשה של ריבאס ולצעד וחצי של יול, ספרד נכנסה למומנטום והתקרבה ל-65:67. פטי מילס צינן את ההתלהבות כשסחט שלוש זריקות עונשין ודייק בכולן, אבל רוביו וגאסול החזירו סל כל אחד וקיזזו ל-69:70. מילס איבד כדור קריטי בצד השני, 28 שניות לסיום. גאסול הפך עם שתי קליעות מוצלחות מהקו שמונה שניות לבאזר, מילס סחט עבירה בצד השני, אך החטיא את הזריקה השנייה. ניסיון נואש של רוביו מהקו החצי הלך החוצה והמשחק נכנס להארכה.

בתוספת הזמן, גאסול ומילס המשיכו להיות המובילים כל אחד בנבחרתו. הסנטר קלע שלשה גדולה והקפיץ את ספרד ליתרון 71:76, הרכז החזיר מהעבר השני וקבוצתו חזרה לשוויון. הידיים רעדו בשתיים וחצי הדקות האחרונות ואף אחת מהקבוצות לא הצליחה להכריע. לאחר קליעות מדויקות מהקו בכל צד, נקבעה הארכה שנייה. רוביו לקח אחריות, סידר שלשה ליול וסל קל לגאסול ולאחר מכן רכזה של ריאל מדריד קבר שלשה נוספת במעבר, שקבעה 82:90 לספרד כשתי דקות לסיום, הפרש שהספיק לה כדי להבטיח את מקומה בגמר.

האוסטרלים היו קרובים, אך מעדו בדקות הסיום. (Lintao Zhang/Getty Images)
האוסטרלים היו קרובים, אך מעדו בדקות הסיום. (Lintao Zhang/Getty Images)

גאסול סיים כקלע הבולט בספרד עם 33 נקודות, רוביו המשיך את הטורניר הנהדר שלו עם 19, 12 אסיסטים ושבעה ריבאונדים, יול הוסיף 17 נקודות. בצד השני, 34 של פטי מילס לא הספיקו. ניק קיי היה נהדר גם הוא, עם 16 ו-11 כדורים חוזרים ואנדרו בוגוט תרם 12.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי