"ספרד בעלת שבע הנשמות": הטירוף לאחר ההעפלה לגמר

שחקני נבחרת ספרד חוגגים
שחקני נבחרת ספרד חוגגים | NOEL CELIS/AFP/Getty Images

המשחק המשוגע, ההעפלה לגמר אליפות העולם, המופע של ריקי רוביו וההתעלות של מארק גאסול. ה"לה רוחה" הציגה משחק לחימה מדהים ובפעם השנייה בהיסטוריה תיקח חלק במשחק על התואר

(גודל טקסט)

בספרד לא מסוגלים להירגע לאחר הניצחון 88:95 על אוסטרליה היום (שישי). זה היה ללא ספק המשחק הדרמטי ביותר בטורניר, שכלל בתוכו שתי הארכות, התעלות אדירה של הספרדים, בהובלתו של מארק גאסול, אלוף ה-NBA הטרי, ביחד עם ריקי רוביו ששלחו את ה"לה רוחה" למשחק הגמר יוקרתי של עולם הכדורסל, ולהמתין ליריבה שתיקבע בחצי הגמר השני – ארגנטינה או צרפת.

העובדה שרוביו הוא לא עוד שחקן ידועה. הרכז של פיניקס סאנס רשם היום דאבל-דאבל מרשים על הפרקט בבייג'ינג, הכולל בתוכו 19 נקודות ו-12 אסיסטים, ביחד עם שבעה כדורים חוזרים שהשיג, אשר חתמו הופעה יוצאת דופן: "לא הרבה האמינו בנו. עשינו את זה בשבילנו. אבל זה עדיין לא נגמר בגלל שנותר לנו עוד משחק אחד" אמר בסיום המשחק.

ברוב דקות המשחק החבורה הספרדית הייתה בפיגור. המאמן סרחיו סקאריולו לרוב לא מצא את הפתרונות בהגנה כדי לעצור את פאטי מילס, אשר רשם 34 נקודות וגרם לאוהדים הספרדים להאמין כי זה בלתי אפשרי.

רוביו וגאסול. 52 נקודות ביחד, עם הרבה לב ולחימה (Harry How/Getty Images)
רוביו וגאסול. 52 נקודות ביחד, עם הרבה לב ולחימה (Harry How/Getty Images)

אבל אז התעורר לו גאסול. לאחר סיום עונה מתוק עם טורונטו ראפטורס, הסנטר הקטלוני הראה כי הוא מעוניין לצאת מסין רק עם הזהב. מופע קליעות מרשים שלו במאני-טיים של המשחק הפיח מחדש את התקוות הספרדיות, ובצדק. 33 הנקודות היקרות שהשיג היו אלה שהבטיחו לספרד את המקום במשחק הגמר שייערך ביום ראשון הקרוב, וגם אלו שהביאו לכותרות הצודקות בכלי התקשורת האוהדים – "ספרד בעלת שבע הנשמות".

ומהן הרוחות בצד המפסיד? מי שכנראה לא רגוע הוא אנדרו בוגוט, שלא אהב החלטה שקיבל צוות השיפוט כ-8 שניות לסיום הרבע הרביעי, ואף רמז בידיו כי השופטים קיבלו שוחד לפני המשחק, לעיני כולם. לאחר הבאזר האחרון הגיע הסנטר המאוכזב לעמדת הראיונות, התעלם מהעיתונאים וצעק לעברם: "שערורייה" בתוספת מספר קללות.

הרבה מאוד עצבים. בוגוט מול גאסול (GREG BAKER/AFP/Getty Images)
הרבה מאוד עצבים. בוגוט מול גאסול (GREG BAKER/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי