ארגנטינה גברה 66:80 על צרפת ותפגוש את ספרד בגמר

לואיס סקולה
לואיס סקולה | GREG BAKER/AFP/Getty Images

ננדו דה קולו וחבורתו קיוו להמשיך ביכולת שהציגו נגד ארצות הברית, אבל נתקלו ביריבה איכותית ובעוד יום ענק של לואיס סקולה שקלע 28 נק וקטף 13 ריב', הופך לשיאן הנקודות בשלב הנוק-אאוט ומוביל את נבחרתו לגמר

(גודל טקסט)

יש לנו גמר באליפות העולם בכדורסל: בסיום יום מותח בסין, ארגנטינה גברה היום (שישי) 66:80 על צרפת ותפגוש בגמר את ספרד, שנזקקה לשתי הארכות מוקדם יותר נגד אוסטרליה.

צרפת וארגנטינה היו אלה שהדיחו ברבעי הגמר את הנבחרות הפייבוריטיות לזכייה, ארה"ב וסרביה בהתאמה, ושתיהן ראו את עצמן כטוענות לכתר. אבל מהמשחק הזה יכולה לצאת רק מנצחת אחת, וכבר מהפתיחה היה ברור מי זו תהיה: פאקונדו קמפאצו ולואיס סקולה הובילו אותה ל-2:10 בדקות הראשונות, שהמשיכו ל-7:14 ו-14:21 לפני שננדו דה קולו עזר לצרפת לסיים את הרבע בפיגור מינימלי וב-18:21 לארגנטינה.

החזרה של צרפת נמשכה ברבע השני, ומתיה לסור העלה אותה ליתרון ראשון מאז נקודות הפתיחה ב-23:24. אלא ששם התחילה ריצה של הארגנטינאים, שברחו ל-24:31 ושמרו על היתרון הזה עד לסיום המחצית, אותה חתם קמפאצו עם שלשה שקבעה 32:39.

ננדו דה קולו. יום לא מוצלח לכוכב פנרבחצ'ה (NOEL CELIS/AFP/Getty Images)
ננדו דה קולו. יום לא מוצלח לכוכב פנרבחצ'ה (NOEL CELIS/AFP/Getty Images)

הצרפתים קיוו לחזור ברבע השלישי, אבל סקולה וקמפאצו היו גדולים עליהם כשגם לוקה וילדוסה מצטרף, ושלשה שלו העלתה את ארגנטינה ליתרון דו ספרתי ראשון ב-35:45. משם הפער רק הלך וגדל, וגבריאל דק הפך אותו ל-40:55 עם שלשה משלו. הרבע נגמר עם 48:60 מוחץ לנבחרת הדרום אמריקאית שקיבלה יתרון גדול לקראת הרבע האחרון.

לואיס סקולה עצמו היה בלתי ניתן לעצירה. לכל אורך המשחק הוא היה הקלע המצטיין אצל ארגנטינה, כשברבע השלישי הוא גם הופך על הדרך לשיאן הנקודות בשלב הנוק-אאוט של אליפות העולם. ברבע הרביעי, כשהיה נדמה שהנה סוף סוף הנבחרת של וינסנט קולייה סוגרת את הפער עם נקודות מהקו של פרנק ניליקינה שהורידו ל-57:65, הוא עלה מהספסל והמשיך את היכולת המופלאה שלו כדי להרוס לצרפתים את חלום הקאמבק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי