עדיין ללא ניצחון חוץ: מכבי תל אביב הפסידה 98:89 לבאיירן מינכן

הצהובים הצליחו לחזור מפיגור דו ספרתי בעיקר בזכות שיא נקודות של בראון (36) מתוכן 16 ברבע האחרון, אבל רשמו הפסד חוץ שישי רצוף העונה ביורוליג. בצד הגרמני בלטו ווינסטון (23) והאריס (14)

(גודל טקסט)

הצהובים חיפשו הערב (שישי) ניצחון חוץ ראשון ביורוליג כשהתארחה אצל באיירן מינכן במטרה לחזור למסלול הניצחונות אחרי ההפסדים להפועל ירושלים והכוכב האדום בלגרד, אך ירדו מנוצחים עם 98:89 לזכות הגרמנים.

ווייד בולדווין הפצוע ודארן היליארד המושעה לא המריאו עם מכבי תל אביב למינכן, וברבע הראשון ג'יילן אדאמס (21 נק') השאיר את האורחת במשחק והעלה את מכבי ליתרון 12:14 על באיירן באמצע הרבע. קורי וולדן (10 נק') התחיל בריצה שהסתיימה ביתרון ברבע הראשון והמשיך ברבע הבא עם ריצת 4:14 של הקבוצה הגרמנית ויתרון שנשאר עד סיום הרבע הראשון. לורנזו בראון (36 נק' ו-7 אס') בלט בצד הצהוב לאורך הרבע השני, בו באיירן עלתה ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק, אבל הרכז הספרדי ואדאמס צמצמו בדרך ל-44:50 לבאיירן מינכן במחצית.

במחצית השנייה חזרו להוביל הגרמנים עם יתרון דו ספרתי אחרי שלשות של אוגניין ירמאז ואליאס האריס, אבל בראון ואדאמס המשיכו להיות הבולטים בצד הצהוב עם אחוזים נהדרים וצמצמו לשתי נקודות. אנדראס אובסט (10 נק') המשיך לדייק מחוץ לקשת והוריד את הקבוצות לקראת רבע אחרון ביתרון 67:73. הרכז הספרדי המשיך להיות האיש הבולט אצל האורחת כשקלע את כל הנקודות של הצהובים בשבע הדקות הראשונות של הרבע האחרון בדרך לשיא קריירה, אבל גם שמונה איבודים, גם כן שיא קריירה, והפסד בסיום של הצהובים לבאיירן מינכן בדרך למאזן שלילי.


קלעו לבאיירן מינכן: קאסיוס ווינסטון 23, אליאס האריס 14, איסאק בונגה 12 (9 ריב'), אנדראס אובסט, ניק וויילר-באב וקורי וולדן קלעו 10 כ"א, אות'לו האנטר 6 (5 ריב'), אוגוסטין רוביט ואוגניין ירמאז (5 אס') 5 קלעו 5 כ"א, פרדי גילספי 3 (6 ריב'). פול זיפסר שותף ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון 36 (7 אס', 11/14 מהצבע, 8 איב'), ג'יילן אדאמס 21 (5 ריב'), אלכס פויתרס 8, ג'ון דיברתולומיאו ובונזי קולסון (5 ריב') קלעו 7 כ"א, ג'וש ניבו 6, ג'רל מרטין 4. רומן סורקין ורפי מנקו שותפו ולא קלעו.

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב
שיא קריירה שלו לא הספיק. בראון | אתר רשמי, רועי כפיר, אינסטגרם מכבי ת"א

מהלך המשחק

רבע 1

הצהובים עלו בחמישייה עם לורנזו בראון, ג'יילן אדאמס, רומן סורקין, אלכס פויתרס ובונזי קולסון. מנגד, הגרמנים פתחו עם איסאק בונגה, אוגניין ירמאז, אנדראס אובסט, אוגוסטין רוביט ופרדי גילספי. אדאמס ובונגה קלעו ראשונים משני הצדדים, קולסון העלה את מכבי ליתרון ראשון עם סל מחוץ לקשת ושלשה של אדאמס הורידה את הקבוצות לפסק זמן גרמני ביתרון 12:14 עם ריצת 0:5 צהובה. ג'וש ניבו המשיך לשמור על היתרון לפני שלשה של קורי וולדן. בראון קלע פעמיים מהצבע, ניבו עם יכולת טובה בפתיחה הגדיל עד ההפרש עד סל מחוץ לקשת של ווינסטון קאסיוס. מכבי ירדה בסיום הרבע הראשון בפיגור 26:24.

רבע 2

אדאמס המשיך עם המשחק המצוין שלו ושמר על רבע שני צמוד, לפני שלשה של וולדן ונקודות מהקו שהעלו את הגרמנים ליתרון חמש ופסק זמן של קטש. אליאס האריס המשיך את ריצת 2:10 של באיירן לפני נקודות ראשונות של פויתרס מהקו. בראון ופויתרס ניסו להחזיר את הצהובים למשחק, אבל שלשה של בונגה המשיכה את המומנטום באדום. ווינסטון קלע פעמיים מהקו והעלה את באיירן ליתרון דו ספרתי ראשון הערב עד שבראון מסר אסיסט גדול לפויתרס שהטביע מקרוב וסחט עבירה. הרכז הספרדי קלע פעמיים מהקו, אדאמס צמצם את ההפרש הדו ספרתי עם קליעות מהעונשין בעצמו לקראת סיום החצי הראשון בדרך ליתרון אדום במחצית – 44:50 לבאיירן מינכן.

ג'וש ניבו, שחקן מכבי תל אביב
חזרו לקראת סוף המחצית. ניבו | אתר רשמי, רועי כפיר, אינסטגרם מכבי ת"א

רבע 3

בראון המשיך עם פתיחת החצי השני את היכולת הטובה והוסיף שלוש עם סל ועבירה. האריס וירמאז מחוץ לקשת החזירו את היתרון הגרמני לדו ספרתי, חמש דקות לתוך הרבע השלישי. בראון בערב קליעה נפלא צמצם את ההפרש עם ריצה אדירה שלו ו-20 נקודות ב-23 דקות. אדאמס קלע שלשה גדולה כדי לחתוך את ההפרש בחצי , אובסט דייק מחוץ לקשת והגדיל מחדש את היתרון הגרמני וג'ון דיברתולומיאו קלע מהשלוש, דייק מהקו וצמצם לשתי נקודות בלבד. אובסט קלע מחוץ לקשת, אות'לו האנטר הוסיף מהקו ואדאמס דייק מהצד השני כדי להוריד את הקבוצות לקראת הרבע הארחון ביתרון 67:73 לבאיירן מינכן.

רבע 4

האיש של מכבי פתח את הרבע הרביעי עם שלשה נוספת,האריס דייק מהקו לפני עוד נקודות של הרכז הספרדי שמשאיר את הצהובים בחיים לאורך כל המשחק. בונגה קלע מהשלוש, בראון המשיך לצמצם ואקס הצהובים, האנטר, הגדיל את ההפרש בחזרה חמש דקות לסיום. הרכז של הצהובים המשיך ביכולת מדהימה ועם 14 נקודות רצופות ברבע האחרון צמצם לארבע בלבד. האריס סחט סל ועבירה, אדאמס קלע מהשלוש והפך לשחקן מכבי הראשון ברבע הזה שהוא לא בראון שקולע אחרי 7 וחצי דקות. מרטין המשיך לצמצם מהקו, אבל זה לא הספיק במשחק הגנה רע של הצהובים שירדו מנוצחים – 89:98 לבאיירן מינכן.