עודד קטש: "אין לחץ מיוחד, יכול להיות שנגדיל את הרוטציה"

play
שני משחקי חוץ בארץ המגף מחכים לצהובים | דני מרון
תיקתקנו: סיכום אירועי היום, 12.12 05:30

מכבי תל אביב מחפשת ניצחון חוץ ראשון ביורוליג, ותפגוש קבוצה אחרי שמונה הפסדים רצופים: "היא טובה יותר מהתוצאות האחרונות שלה, הסגל שלה רחב ומנוסה יותר משלנו", אמר מאמן הצהובים

(גודל טקסט)

אחרי חמישה הפסדים רצופים מפתיחת העונה מחוץ לביתה, תנסה מכבי תל אביב לרשום ניצחון חוץ ראשון העונה ביורוליג כשתתארח מחר (שלישי, 21:30) במדיולנום פורום שבמילאנו אצל ארמני מילאנו האיטלקית. הצהובים מגיעים למשחק מהמקום השמיני במפעל עם שישה ניצחונות ושישה הפסדים, ואילו האיטלקים סוגרים את טבלת היורוליג עם שלושה ניצחונות בלבד ותשעה הפסדים.

מכבי יצאה היום לאיטליה מלווה בעשרות אוהדים שישהו איתו לאורך כל המסע האיטלקי, שכולל גם משחק ביום שישי נגד וירטוס בולוניה. הצהובים ערכו את האימון המסכם בארץ, ותדריך וידאו ראשון ומחר יערכו את אימון הקליעות באולם עם דגשים טקטיים ותדריך וידאו נוסף.

הקבוצה יצאה לאיטליה עם שבעה זרים כשירים בלבד לאחר שאלכס פויתרס למעשה גמר את עונת היורוליג בשל ניתוח שיעבור בידו ואילו וויד בולדווין נפצע פעם נוספת בסיום הניצחון על ולנסיה בשריר הירך האחורי, וייעדר לפחות עד תחילת ינואר. הקו האחורי של מכבי דליל במיוחד, כשייתכן שגם יפתח זיו, שכזכור מעוניין לעזוב את הקבוצה, יקבל דקות כחלק מהרוטציה של לורנזו בראון, ג'יילן אדאמס וג'ון דיברתולומיאו.

התחושות בקבוצה לפני הנסיעה הן כי הפעם אין ברירה אלא לחזור עם ניצחון חוץ ראשון, כששני הפסדים באיטליה יובילו ככל הנראה לזעזוע משמעותי, ייתכן שאף בעמדת המאמן.

אחרי ההפסד להרצליה, מכבי ת"א נכנסת ל"שבוע קריטי". קטש ישרוד אותו?
איך מכבי תל אביב תסתדר? בולדווין הפצוע ייעדר 3-4 שבועות

שחקני מכבי תל אביב כדורסל
הפעם אין ברירה אלא לחזור עם ניצחון חוץ ראשון | דני מרון

קטש אמר לפני ההמראה: "שבוע קשה מאוד לפנינו. כשרואים את הסגל והמאמן שיש למילאנו, ברור שהיא טובה יותר מהתוצאות האחרונות שלה. נהיה חייבים להיות מוכנים, במיוחד כשחסרים לנו שחקני מפתח".

על מי הלחץ ישפיע יותר: "אין לחץ מיוחד. כל משחק לגופו, המשחקים קשים, בטח בסיטואציה ששתי הקבוצות האלה נמצאות בה. שתיהן במאזן פחות טוב ממה שהיו רוצות, במיוחד מילאנו. כמובן שבבית הם ירצו לסיים את זה ולהסתכל קדימה לבולוניה, אחרי תצוגה קשה מאוד מול אולימפיאקוס".

איזה שיפור הוא רוצה לראות: "אנחנו כל הזמן הולכים ומשתפרים, זה לדעת מה רוצים בהגנה ובהתקפה. לא פשוט לעשות את זה בלוח זמנים מטורף כזה, וכששני שחקני מפתח חסרים".

הסיכוי שיגדיל את הרוטציה: "מאוד יכול להיות. צריך לראות איך המשחק יתפתח, גם במשחק במינכן לא תכננו שזה יקרה ככה. הוא השתלט על הסיטואציה וזה גם מה שההגנה נתנה. אנחנו חסרים שני שחקנים מאוד דומיננטיים, גם ווייד וגם אלכס היו חלק מחמישיית ההגנה הכי טובה שלנו, ככה שהאתגר רק הפך הרבה יותר רציני".

שילדס ופנגוס בחוץ: "גם החיסרון שלהם לא פשוט, אבל מבחינת ניסיון ואיכות, הסגל שלהם הרבה יותר רחב ומנוסה משלנו. הם יכולים לכפר על זה עם ניסיון".

האם אדאמס מוכן להיכנס לנעליו של בולדווין: "לאט לאט הוא מבין יותר את הצרכים, גם ההגנתיים. התקפית יש לו המון יכולות, זה עניין של ביטחון והתאמות ליורוליג. הוא רוצה מאוד להצליח, גם הוא שחקן שלא התחיל איתנו מקדם העונה וגם חסר ניסיון ביורוליג. זה בא לידי ביטוי, אבל הוא רק יילך וישתפר".

ג'יילן אדאמס, שחקן מכבי תל אביב
צריך להיכנס לנעליו של בולדווין. ג'יילן אדאמס | דני מרון

ארמני מילאנו היא ללא ספק הקבוצה המאכזבת ביותר ביורוליג עד כה. הקבוצה של אטורה מסינה ועוזרו הישראלי דן שמיר קרסה אחרי שניצחה שלושה מארבעת משחקיה בפתיחת העונה והפסידה שמונה משחקים ברציפות. מילאנו סובלת ממכת פציעות קשה שכוללת נכון לעכשיו את שאבון שילדס וקווין פאנגוס, כשגם ג'יג'י דאטומה נעדר בשבועות האחרונים.

שילדס היה זה שמשך את העגלה של מילאנו בפתיחת העונה, ובהיעדרו מובילים את הקבוצה הרכז נאז מיטרו-לונג עם 12.4 נקודות למשחק, ניקולו מלי עם 8.5 נקודות והקלע בילי בארין עם 8.2 נקודות. שחקנים מובילים נוספים הם שחקן הפנים הוותיק קייל היינס והפורוורד שהגיע לאחרונה מה-NBA טימוטי לואוואו קברו.

הפעם האחרונה שמכבי תל אביב ניצחה במילאנו הייתה בינואר 2018, 102:111, תחת נבן ספאחיה, כשאת קלעי הקבוצה מובילים נוריס קול ודשון תומאס עם 19 ו-18 נקודות בהתאמה. מאז אותו ניצחון הפסידה מכבי בארבעה ביקורים רצופים במילאנו.

אטורה מסינה התייחס להכנות למשחק ואמר: "אנחנו פוגשים קבוצה אתלטית מאוד שהולכת חזק לריבאונד התקפה והיא מהירה בהתקפות המעבר שלה. כדי לנצח אותה אנחנו צריכים להיות אינטנסיביים וממושמעים".