מכבי תל אביב במתח סביב בראון, בולדווין: "הפציעה מאחוריי"

play
תפס פיקוד בהיעדרו של בראון. ווייד בולדווין | דני מרון
הפועל תל אביב גברה 79:95 על פריז, ג'ייקובן בראון השווה שיא יורוקאפ 03:15

הצהובים מחכים לתוצאות ה-MRI של הכוכב, ההערכות הן שייאלץ להחמיץ מספר משחקים לפחות. חברו לקו האחורי נצץ: "מרגיש טוב מאוד". זיו סוף סוף קיבל הזדמנות: "שמח שלקחתי אותה". בקבוצה נרתעו מהשריקות לזוסמן

(גודל טקסט)

1. מכבי תל אביב הפכה אמש (חמישי) לקבוצה בעלת המאזן הביתי הטוב ביותר ביורוליג, אחרי שניצחה 74:87 את אלבה ברלין בהיכל. הצהובים עלו למאזן של 11 ניצחונות לעומת תשעה הפסדים, ובבית הם עומדים על תשעה ניצחונות והפסד בודד.

המשחק עצמו הוכרע די בפתיחה. מכבי ברחה ליתרון 15 ברבע הראשון, ולמרות חלקים שבהם משחק ההתקפה לא שטף בצורה חלקה, הניצחון לא עמד ולו לרגע אחד בסכנה. הסיפור הגדול של המשחק היה הפציעה של לורנזו בראון שבדקות הפתיחה סובב את הקרסול, ירד לחדר ההלבשה ולא שב. בראון יעבור הבוקר בדיקת MRI שתקבע מהי חומרת הפציעה וכמה זמן – אם בכלל – הוא ייעדר מפעילות. במכבי תל אביב מקווים כי לא מדובר בפציעה שתגרום לו להחמיץ תקופה ממושכת, אך ההערכות הן שהוא יחמיץ את המשחקים הקרובים.

בהיעדרו של בראון לקח ווייד בולדווין את המושכות, קלע שיא קריירה ביורוליג של 33 נקודות עם מדד 35. מלבדו, רק בונזי קולסון קלע בספרות כפולות עם 11 נקודות ו-8 ריבאונדים, כשמכבי מקבלת תרומה משלושה שחקנים שלא שיחקו לאחרונה – דארן היליארד עם 9 נקודות, יפתח זיו עם 6 נקודות ורפי מנקו עם 8 נקודות בפחות ב-8 דקות.

בסיום המשחק הודיעו הצהובים על החתמתו של סולימאן בריימו שיגיע לישראל עוד לפני הדרבי התל אביבי שייערך ביום ראשון, אך לא אמור ליטול בו חלק. הופעת הבכורה של בריימו במדי מכבי צפויה להיות במשחק החוץ נגד אולימפיאקוס בשבוע הבא.

ווייד בולדווין, מכבי תל אביב
התאושש לגמרי מהפציעה. בולדווין | דני מרון

2. כאמור, המשחק אמש היה הערב של בולדווין. הגארד שפספס חודש של פעילות בשל פציעה בשריר הירך האחורי, השתלט על המשחק עוד לפני הפציעה של בראון, ומהרגע שחברו לקו האחורי יצא, הפך להיות המוציא לפועל העיקרי של מכבי תל אביב, כולל ארבע שלשות לא אופייניות. בסיום המשחק זכה בולדווין לשבחים גם משמעון מזרחי שנכנס לחדר ההלבשה ולחץ את ידו.

"רציתי להשפיע על המשחק והייתי מפוקס לקלוע שלשות, הייתי על 0 מ-13 במשחקים האחרונים, השלשה בפתיחה עזרה לביטחון שלי מאוד", סיפר בולדווין בסיום המשחק, "דארן עלה מהספסל וקלע שלוש שלשות, רפי קלע שתי שלשות ועוד זריקה שגמרה את המשחק. אני אומר כל העונה שזה משחק קבוצתי וכל אחד תורם בזמן הנכון".

כשנשאל האם הפציעה סופית מאחוריו, אמר הגארד: "אני מרגיש מאה אחוז, הכל מאחוריי, המשחק במדריד היה מבחן, המשחק נגד פרטיזן היה פחות טוב אבל בשלושת המשחקים האחרונים אני מרגיש טוב מאוד, היו לי משחקים טובים מאוד".

שחקני מכבי תל אביב: רפי מנקו, רומן סורקין, דארן היליארד, בונזי קולסון, יפתח זיו
היליארד, מנקו וזיו סיפקו תרומה נדירה לניצחון | דני מרון

3. מלבד בולדווין, מכבי תל אביב קיבלה כאמור תרומה משלושה שחקנים שלא היו שם – היליארד במשחקים האחרונים לא שותף, מנקו תקופה ארוכה לא קיבל הזדמנויות, וזיו עלה על הפרקט בהיכל מנורה לראשונה העונה ביורוליג. "חיכיתי לזה, אני עדיין מחכה, אני מקווה שזה ימשיך", אמר זיו לאחר המשחק, "אני אוהב לשחק כדורסל, אני פה בשביל לשחק, התפקיד שלי זה לשחק, שמח שקיבלתי היום את ההזדמנות, מכורח הנסיבות מפציעה כזאת או אחרת, הייתי שם כדי לקחת את זה, שמח שעשיתי את זה, ומקווה שזה ימשיך ככה".

מנקו, שהגיע אחרי משחק מצוין בגביע נגד בני הרצליה, קלע 2 מ-2 מחוץ לקשת אחרי שבמשחקיו הקודמים ביורוליג קלע שלשה אחת מ-8 נסיונות, "הרגשתי שאני קצת משתחרר, אני מרגיש טוב לאחרונה, שמח שהיום הצלחתי להיכנס לקצב שלי ולעזור לקבוצה, אמרתי את זה גם מקודם. המשמעות של קבוצה אצלנו זה מעל כל שחקן. שחקנים שמשחקים פחות או יותר, זה פחות משנה. המשמעות להיות שחקן של מכבי זה בכל רגע נתון לעשות הכי טוב שאתה יכול. הקבוצה יותר גדולה מכולם, וכל אחד כאן יודע את זה".

לורנזו בראון, מכבי תל אביב
מכבי תל אביב במתח לקראת תוצאות הבדיקה. בראון | דני מרון

4. הפציעה של בראון, ביחד עם המחלה של ג'יילן אדאמס שפספס את המשחק אמש ובמכבי תל אביב מקווים שיחלים עד יום שבת, באו בזמן לא טוב למכבי בדיוק לפני הדרבי התל אביבי ביום ראשון הקרוב (21:00) בהיכל קבוצת שלמה. במכבי רוצים לשמור על מאזן מושלם העונה נגד הפועל, אך יודעים שאם בראון יחמיץ את המשחק, המשימה תהיה קשה מאוד.

"אני מתרגש לקראת הדרבי. חוויתי את הדרבי בין אולימפיאקוס לפנאתינייקוס, זה חשוב מאוד למדינת ישראל, למכבי תל אביב. אני מתרגש לקראת המאצ'-אפ הזה, מקווה שכולם יהיו בריאים ונהיה מוכנים למאבק גדול ביום ראשון", אמר בולדווין שאמור להוביל את הקו האחורי של הצהובים.

זיו נתן הרבה כבוד להפועל לקראת המשחק: "לא יהיה קל, הפועל קבוצה טובה מאוד, לדרבי יש חוקים משלו, אחרי העונה שעברה אנחנו צריכים לבוא יותר מפוקסים כי קיבלנו מהם כמה פצצות, זה משחק על המקום הראשון בליגה, נתכונן בהתאם ונבוא לעשות הכי טוב שלנו".

יובל זוסמן, אלבה ברלין
"ברור לכולם שהוא עוד ישחק כאן בעתיד". יובל זוסמן | דני מרון

5. בצד השני של המשחק אמש עמד יובל זוסמן, בהיעדרו של חברו תמיר בלאט שלא הגיע בשל הפציעה בכף ידו. עוד מהצגת השחקנים היה ברור כי הערב של זוסמן יהיה לא פשוט, כשבכל נגיעה שלו בכדור נשמעו שריקות בוז משמעותיות מקהל אוהדי מכבי תל אביב, זכר לתקרית עם ג'יימס נאנלי בעונה שעברה.

מלבד עודד קטש, שדיבר בשבחו של זוסמן ולא הבין את השריקות נגדו, גם אנשים נוספים במכבי תל אביב נרתעו מהשריקות של הקהל: "יובל הוא אדם מיוחד ואהוב אצלנו", סיפר אחד מאנשי מכבי, "הוא עוד ישחק כאן בעתיד, זה ברור לכולנו. חבל שהקהל בחר לקבל אותו ככה, אבל אי אפשר להחזיר את הדברים לאחור. נקווה שבעתיד ינהגו אחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי